Gå til innhold

Halo-sensasjon i Japan (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, sensasjon og sensasjon. Halo vil forsvinne fort som alle andre 360-spill som har vært på listen. Er vel ikke stort bedre en hva Trusty Bell, Blue Dragon osv. har gjort i Japan, selv nå dette er av FPS-sjangeren riktignok.

 

Dersom Halo 3 fortsetter å selge relativt godt, da kan dere kalle det en sensasjon.

Lenke til kommentar

Ifølge www.vgchartz.com ligger Halo 3 på andreplass og Pokémon Mystery Dungeon på første for perioden 24-30 deptember. Link-> http://www.vgchartz.com/news/news.php?id=543

 

Nå er 15% xb360 markedet i japan allerede mettet med halo, så jeg tviler på at den kommer til å henge der mye lenger. Selv med Halo 3 releasen ble det solgt ekstremt lite xboxer der forrige uke.

 

Selv syntes jeg at Halo 3 = 7.4/10.

Kritikere har gitt spillet altfor høy score i forhold til hva spillere mener, som vi ser f.eks på metacritic. Og siden det er færre Halo hjernevaska og overhypa folk i Japan, vil salget straks dale.

Lenke til kommentar
Kritikere har gitt spillet altfor høy score i forhold til hva spillere mener, som vi ser f.eks på metacritic. Og siden det er færre Halo hjernevaska og overhypa folk i Japan, vil salget straks dale.

9633238[/snapback]

 

Famitsu 10/9/9/9

 

Japansk spillmagasin. Det er 4 anmeldere, derav det merkelige karakteroppsettet.

Jeg vil si det siste argumentet ditt ikke holder mål når 4 japanere gir det så god karakter.

 

Ble du såret fordi jeg drar opp hard fakta om spillet du lever for elns?

9633704[/snapback]

 

Spar deg for meningsløse kommentarer som det der, det har ingenting for seg.

Lenke til kommentar
Famitsu 10/9/9/9

 

Japansk spillmagasin. Det er 4 anmeldere, derav det merkelige karakteroppsettet.

Jeg vil si det siste argumentet ditt ikke holder mål når 4 japanere gir det så god karakter.

 

Men jeg holder fremdeles mål når jeg sier at spillanmeldere har gitt altfor høy score i forhold til hva spillere mener, derfor blir dette nøytralisert temmelig greit ut.

Endret av treigzak
Lenke til kommentar
Men jeg holder fremdeles mål når jeg sier at spillanmeldere har gitt altfor høy score i forhold til hva spillere mener, derfor blir dette nøytralisert temmelig greit ut.

9633849[/snapback]

 

Det er greit nok, men dette gjelder _ALLE_ spill, det var siste delen av setningen din jeg kommenterte.

 

 

Så at en person som sier at nicket mitt betyr det samme som at alle har rett, er langt fra meningsløst? Eller angriper du meg bare fordi jeg sier at Halo 3 er langt fra et himmelsendt spill?

9633849[/snapback]

 

Skjønner ikke helt hva nicket ditt har med saken å gjøre, men det jeg reagerte på var det unødvendige spørsmålet.

 

*EDIT*

NVM det siste der, ser ut som det hele bare var en stor missforståelse

Endret av NightReaper
Lenke til kommentar
Men jeg holder fremdeles mål når jeg sier at spillanmeldere har gitt altfor høy score i forhold til hva spillere mener, derfor blir dette nøytralisert temmelig greit ut.

9633849[/snapback]

 

Det er greit nok, men dette gjelder _ALLE_ spill, det var siste delen av setningen din jeg kommenterte.

 

 

Det gjelder nødvendigvis ikke alle spill, se på user vote vs critic vote på metascore under Half-Life 2. Den har fått 96 av critics og 92 av users, og det er temmelig høyt.

CS og CSS er en av de få populære spillene som har fått høyere user score i forhold til critics.

 

Halo 3 har fått 94 av critics og 78 av users, som er et temmelig stort gap.

Halo 2 på xbox fikk 95 av critics (høyere enn halo3!) og 79 av users (fremdeles høyere enn halo 3).

Halo 1 fikk 97 av critics men bare 82 av users.

Det er vel ikke nødvendig å dra opp hvor dårlige karakter disse spillene fikk når de ble konvertert over til PC.

 

Og jeg hører hele tiden folk sier at halo 2 var skikkelig rævva.

Endret av treigzak
Lenke til kommentar
Man skal jo helst ta "user scores" med en klype salt da. Det kan jo hende at en del Halo-haterz gir spillene 1, bare for å være klyser...

9634069[/snapback]

 

Man kan ikke se bort fra det nei, men det går temmelig opp-i-opp når alle Halo frelste fanatikere gir det 10 bare fordi de digger alt som det står Halo på.

Lenke til kommentar
Tviler på at så mange her bryr seg om hva som er populært i Japan.

9633746[/snapback]

Jeg bryr meg, og det tør jeg påstå at det er flere som gjør og.

Å se et spill som er utviklet i USA og atpåtil er en FPS gjøre det så bra i Japan er rett og slett forbløffende.

 

SulkyIce Dude: hvor i Japan befinner du deg?

Endret av zeox
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...