Gå til innhold

XP fortsatt i tet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men hva er det som telles?

Hvilket opperativsystem hver node som er koblet på bruker, eller er det størelsen på hva som er lastet ned i forhold til OS, eller er det antall forespørsler fra hvert OS?

 

Hvis det er snakk om hva hver node bruker så er det jo ikke så rart at antallet Linux brukere er så lavt, men hvis man ser på aktivitet så forandrer det seg sikkert.

Lenke til kommentar
Mange her inne som hater/ikke liker Windows. Sier de

bruker Linux i steden, spesielt

i slike Vista diskusjoner. Også utgjør linux delen bare 2,4 %? :hmm:

9632205[/snapback]

det ligger nok mange linux brukere i diverse prosenten ;)

også er man som regel tvunget til bruk av windows i skoler og jobber...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Mange her inne som hater/ikke liker Windows. Sier de

bruker Linux i steden, spesielt

i slike Vista diskusjoner. Også utgjør linux delen bare 2,4 %? :hmm:

9632205[/snapback]

 

Det er jo selvfølgelig pga av at dem ROPER høyest...

Sutrer og klager på Windows, selv om det er det mest populære operativsystemet i hele verden, Norge inkludert...

Nei skulle vi som bruker Windows ropt like mye og like høyt, hadde forumet her vært oversvømt... :no:

Lenke til kommentar
...

Det er jo selvfølgelig pga av at dem ROPER høyest...

9632330[/snapback]

Slemme mannen! :!:

 

Jepp, tror du har et poeng der. Forklarer forsåvidt hvorfor jeg møter så få ihuga linux-mennesker ute i den virkelige verden og så mange online. :)

9632383[/snapback]

Også er det vell slik at linux folka bruker dette på serverne sine først og fremst :p

Lenke til kommentar
Mange her inne som hater/ikke liker Windows. Sier de

bruker Linux i steden, spesielt

i slike Vista diskusjoner. Også utgjør linux delen bare 2,4 %? :hmm:

9632205[/snapback]

det ligger nok mange linux brukere i diverse prosenten ;)

også er man som regel tvunget til bruk av windows i skoler og jobber...

9632287[/snapback]

 

Hvis man ser på all støyen som genereres av Linux fanatikere i pressen og generelt på nettet så skulle man tro at XP og Linux burde bytte plass. At de beviselig representerer under 1% av verdens burde være en tankevekker; la oss si at tallet er fem ganger så høyt - rundt 5%. Det er fremdeles så lite at det ikke er interessant å bruke energi på dette "fenomenet".

 

Linux er dødt - knapt holdt i live av en liten kjerne fanatiske teknologer og nerder.

Endret av Uberbox
Lenke til kommentar

vi må heller ikke glemme at de fleste brukerne av windows xp kjører piratkopier, eller utgaver med lisens brud! så viss microsoft hadde sperret bort disse hville antallet vært noe helt annet. Hadde vista vært piratsikkert hadde antalet der også vært noe lavere...

(hjemmefronten)

I bedriftsmarkedet er det store deler windows, rett og slett fordi det ikke sitter nok kompetanse i linux/unix områdene. Men selvsagt er windows greit nok så lenge man bare ikke vill leke seg litt slik som man gjør i linux, og man vill spille de tyngste og beste spillene :)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Hvis jeg ser bort i fra usikkerhetsmomenter som diverse-delen og tellemåten så kan jeg gjøre noen interessante observasjoner:

 

HW.no

  • Mer enn annenhver bruker er XP-bruker
  • Hver 7. bruker er Vista-bruker
  • Hver 42. bruker er en Linux-bruker
  • Flere bruker Linux enn MacOSX
  • Flere bruker Linux enn Windows 2000
  • Flere bruker Linux enn Windows 2003 Server
  • For hver Linux-bruker er det ca 6 Vista-brukere
  • For hver Vista-brukere er det 4 XP-brukere

Verdensbasis

  • På verdensbasis er det nesten 11 XP-brukere for hver Vista-bruker.
  • Summen av alle Windows-versjoner har sunket med 0,59%-poeng på én måned.
  • For hver 1000 Linux-brukere i august har det blitt 1052 Linux-brukere i september.
  • Hvis vi antar at:
    1. alle Vista-brukere er tidligere XP-brukere
    2. overgangen fra XP til Vista fortsetter i samme tempo de neste 2 årene som siden Vista ble lansert for 9 måneder siden
    3. null helt nye brukere av XP, Vista eller noen andre OS

    .. så vil XP ha sunket til 59,64%-poeng og Vista steget til 27,00%-poeng markedsandel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvis man ser på all støyen som genereres av Linux fanatikere i pressen og generelt på nettet så skulle man tro at XP og Linux burde bytte plass. At de beviselig representerer under 1% av verdens burde være en tankevekker; la oss si at tallet er fem ganger så høyt - rundt 5%. Det er fremdeles så lite at det ikke er interessant å bruke energi på dette "fenomenet".

Beviselig? Kunne du utdype?

Lenke til kommentar

Selv er jeg trofast GNU/Linux bruker, og angrer ikke ett sekund på at jeg byttet fra XP. Alt en kan gjøre i XP/Vista kan en gjøre likedan eller bedre i Linux. Ja, du kan til og med spille.

Dog, jeg spiller ikke, men jeg har prøvd det, og mange andre har prøvd også, med litt knoting, går det an.

 

Linux er bedre på så mange områder, og lik på resten.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Selv er jeg trofast GNU/Linux bruker, og angrer ikke ett sekund på at jeg byttet fra XP. Alt en kan gjøre i XP/Vista kan en gjøre likedan eller bedre i Linux. Ja, du kan til og med spille.

Dog, jeg spiller ikke, men jeg har prøvd det, og mange andre har prøvd også, med litt knoting, går det an.

 

Linux er bedre på så mange områder, og lik på resten.

9632474[/snapback]

Etter det jeg har lært har jeg klasifisert bruken litt

 

Windows: Kjærkomment for alle spille entusiaster, og du får som regel med dette når du kjøper pc. Og det er nok en stor grunn til at det brukes så mye

Linux: For data entusiasten, han som driver med alt mulig rart, og sjeldent spiller.

De med eldre maskin burde vurdere dette. Så lenge de sjeldent kan spille tyngre spill.

 

macos: for den fansy personene som liker å brife litt, eller de som driver med mye bilde og video behandlig, også musikk =)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Mange her inne som hater/ikke liker Windows. Sier de

bruker Linux i steden, spesielt

i slike Vista diskusjoner. Også utgjør linux delen bare 2,4 %? :hmm:

9632205[/snapback]

 

Jeg bruker linux hjemme og xp på jobb (not by choice, but by force). Hjemme så bruker jeg maskina til andre ting enn å surfe på hw.no, mens jeg på jobb surfer på hw.no mens jeg venter på at bygget skal bli ferdig ++ Derfor teller jeg som windows xp istedenfor linux, selv om det er linux som er på min hjemmemaskin (altså på den maskina hvor jeg faktisk har et valg) ...

Endret av daffyd
Lenke til kommentar
Tror en hel del går over til Vista når Service Packen slippes ;)

9632467[/snapback]

 

Det kan jeg skrive under på er en riktig fornøyelse. Selv med BETA av SP1 så er Vista et langt bedre OS.

 

Spennende lesninger Simen1! Tok du deg virkelig tid til å regne ut det der? :)

 

Kan noen ta tak i denne posten før den eskalerer til det utrolige av Linux VS Windows utsagn?

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...