Gå til innhold

Samsung med plass til to simkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette vil kunne bli en ypperlig kombinasjon for den som reiser mye utenlands. Det har frem til nå vært langt billigere å bruke det lokale lands kontantkort enn å ringe med norsk simkort fra utlandet.

Jeg antar at dette gjelder selv om det nylig har kommet initiativ som demper prisene noe ved bruk av norsk sim-kort i utlandet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg er veldig interessert i en telefon hvor jeg kan ha to simkort, men denne er jeg uansett ikke så interessert i.

Duos mangler jo 3G, og ser ikke akkurat ut til å være Mobile Windows, så foreløpig får jeg vel bare ha en av "den typen som kan ringe" til SIM #2. Det hjelper jo ikke mye når jeg fortsatt må ha med PDA/mobil for andre ting. Den kunne vært aktuell hvis jeg skulle hatt både SIM #2 og #3...

 

Jeg har jo også sett adaptere for to SIM, men da kan man ikke bruke begge på en gang. Eller programmerbare SIM kort, hvor man kan kopiere fra mange, men det er samme problemet, og det støtter bare eldgamle kort.

 

Venter spendt på om det kommer en modell som jeg liker, nå har jeg HTC TyTN, det jeg savner mest ved den er "vanlig telefontastatur", og støtte for to SIM.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Hva skjedde egentlig med denne telefonen? Jeg finner den ikke på samsung.com/no, heller ikke på samsung.com/us. Google gir meget labre resultater, ebay gir noen få.

 

Kan man ikke kjøpe denne telefonen ny? Hvilke land kom den ut i?

Artikkelen er snart et år gammel, finnes det andre bedre alternativer nå, med "ekte" dual-sim(at begge er aktive konstant)?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei!

 

Jeg har kjøpt Samsung D880 Dual og har litt erfaring med den. Har hatt den siden september i år. Kjøpte den ny fra en kamerat som hadde vært i Russland og kjøpt den der.

JA,,,man kan ha begge SIM kortene aktive samtidig! Jeg bruker både netcom kontant og telenor.

Man kan enkelt veksle mellom begge nr. når du skal ringe eller sende melding og velge fra hvilket nr. du vil sende/ringe fra.

Dette er en helt super løsning for alle som trenger bruke 2 simkort,,,,være seg f.eks. et privat nr og et jobb nr.

Hvis du ikke rekker ta tlf med en gang, kan du alikevel se til hvilket nr det er ringt til. Det står da "1" eller "2" oppe til høyre på displayet. Samme gjelder sms meldinger.

Det er også et veldig bra kamera og meget god skjerm. Eneste som kan være litt dumt, er at det ikke er blitz for kamera.

Det er heller ikke kommet noen nordisk språkpakke til denne modellen, så det er kun engelsk,tysk, russisk og et par språk til. Dermed er det få ord man kan bruke , som ligger i ordlista og mangel på "æ" "ø" og "å". Løsningen på det , har jeg satt språket på Tysk,,,,da får jeg "ø" med tøddel over,(to prikker), så får jeg opp en "å" med en tøddel over(en liten strek) og "æ" får jeg opp med tøddel(to prikker over),så da gjør jeg meg ihvertfall forstått.

Skriver man mye sms , så er nok ikke dette mobilen for deg, men ringer du mest og er avhengig av 2 tlf.nr, så er denne helt perfekt.

Når alt dette er sagt, har jeg bestemt meg for å selge den. Jeg kan ha bruk for 2 nr samtidig og har savnet å kunne bruke dette, men er ikke holdbart for meg som skriver mest sms.

Håper dere har fått svar på noe av det dere lurte på , med denne modellen.

post-179565-1229314300_thumb.jpg

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...