Gå til innhold

Omtale av Skate (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finfin anmeldelse, trodde lenge det skulle bli en 9'er, men 8 av 10 er jo knakende godt det også :)

 

Har spilt livet ut av Skate demoen på PS3, den var litt plaget av "framedrops" i ny og ne, så litt kjipt å høre at dette ikke er borte i fullversjonen. Tror dog det likevel blir kjøp av meg, 8/10 hos Gamer, og 6/6 hos Vg må jo bety noe.

Endret av Stikko
Lenke til kommentar
PS3-kontrolleren er den beste du kan bruke til å nyte Skate, den føles rett og slett mer presis enn 360-kontrolleren – og presisjon er selve nøkkelen til suksess i dette spillet.

 

Uenig. For meg er det motsatt, PS3-kontrolleren er for liten for meg, og de analoge spakene er for nærme hverandre så ved enkelte triks kommer tomlene borti hverandre. 360-kontrolleren sitter dessuten bedre i hendene mine, rent ergonomisk - og jeg blir ikke sliten i det hele tatt, i motsetning til med PS3-kontrolleren, den tærer litt på i lengden. IMO.

 

Og jeg har ingen problemer med presisjonen på de analoge spakene på 360-kontrolleren.

 

Dette er en svært god løsning, og kameraføringen fremstår som overraskende knirkefri.

 

Kameravinkelen er inspirert av vidvinkel-filmingen fra ekte Skate-filmer, og den er kul, gir deg en bra følelse av tricksene, med fokus på brettet, men enkelte ganger kan den gi deg litt dårlig oversikt og du kan ta noen fall eller misse litt med timingen pga. det. Men dette er småpirk. Stort sett går det bra.

 

Kanskje de skulle holdt seg unna den reven før innspilling?

 

Kult om du lar være å sverte skatemiljøet noe mer enn det allerede er, er ikke alle i miljøet som røyker tjall selv om media gjerne liker å gi inntrykk av det, miljøet er plaget nok med stereotyping fra før om spillanmeldere ikke skal late som de veit noe om det å bygge opp under det.

 

Noen småproblemer slipper man ikke unna, slik som hakking på PlayStation 3-versjonen og at 360-kontrolleren ikke føles like responsiv som på PS3.

 

Var dette nok til å trekke ned 2 hele tall i karakteren på begge versjoner? Teksten din synes jeg sier 10 av 10.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Finfin anmeldelse, trodde lenge det skulle bli en 9'er, men 8 av 10 er jo knakende godt det også :)

 

Har spilt livet ut av Skate demoen på PS3, den var litt plaget av "framedrops" i ny og ne, så litt kjipt å høre at dette er borte i fullversjonen.  Tror dog det likevel blir kjøp av meg, 8/10 hos Gamer, og 6/6 hos Vg må jo bety noe.

9619964[/snapback]

Du mener vel at det er kjipt at den ikke er borte? :p

Lenke til kommentar
PS3-kontrolleren er den beste du kan bruke til å nyte Skate, den føles rett og slett mer presis enn 360-kontrolleren – og presisjon er selve nøkkelen til suksess i dette spillet.

 

Uenig. For meg er det motsatt, PS3-kontrolleren er for liten for meg, og de analoge spakene er for nærme hverandre så ved enkelte triks kommer tomlene borti hverandre. 360-kontrolleren sitter dessuten bedre i hendene mine, rent ergonomisk - og jeg blir ikke sliten i det hele tatt, i motsetning til med PS3-kontrolleren, den tærer litt på i lengden. IMO.

 

Og jeg har ingen problemer med presisjonen på de analoge spakene på 360-kontrolleren.

 

9620025[/snapback]

 

.. Her virker som du er veldig tidlig ute med å forsvare heder og ære, anmelder sier ingenting annet en de analoge spakene føles mer presis på PS3-stikken. Hvilke av de to stikkene som er best i bruk til spillet må få være opp til en selv å bestemme, det er veldig forskjellig hva folk foretrekker.

Lenke til kommentar
Kanskje de skulle holdt seg unna den reven før innspilling?

Kult om du lar være å sverte skatemiljøet noe mer enn det allerede er, er ikke alle i miljøet som røyker tjall selv om media gjerne liker å gi inntrykk av det, miljøet er plaget nok med stereotyping fra før om spillanmeldere ikke skal late som de veit noe om det å bygge opp under det.

9620025[/snapback]

 

Haha, sverte miljøet? De jeg kjenner som driver med skating hadde tatt dette med et smil, enten de tar seg en blås eller ikke. Det er en spøk. Ikke generalisering, ikke sverting - en spøk.

 

Men jeg skulle kanskje skrevet "(NB. Dette var en spøk)" i teksten, så det hadde vært soleklart?

 

Nei, hvis noen som faktisk er aktive skatere føler seg støtt, får de heller sende meg en mail. Eller poste det her, for den saks skyld. :)

Lenke til kommentar

Spøk eller ikke, poenget er at du skriver en artikkel om Skating, og det første du tenker på å skrive om som en spøk er om hasjrøyking. Synes det var tafatt. Skulle du prøve å være litt hipp, eller hva var greia? Hvis dette er humoren din så er det vel like greit at du bare lar være å inkludere den.

 

.. Her virker som du er veldig tidlig ute med å forsvare heder og ære, anmelder sier ingenting annet en de analoge spakene føles mer presis på PS3-stikken. Hvilke av de to stikkene som er best i bruk til spillet må få være opp til en selv å bestemme, det er veldig forskjellig hva folk foretrekker.

 

Ser ikke hva heder og ære har med saken å gjøre.

 

Han skriver rett ut "PS3-kontrolleren er den beste du kan bruke til å nyte Skate", som om det var fakta.

 

Hadde vært fint å få et svar på hvorfor karakteren er satt til 8 av 10 for begge versjonene også, når den ene tydeligvis sliter med framerate, og den andre ikke gjør det, hvor er trekket? Hvilken kontroller man foretrekker er jo helt individuelt, så du kan ikke trekke ned 2 karakterer for at du ikke liker 360-kontrolleren, og så trekke ned 2 karakterer på PS3-versjonen for dårlig framerate?

 

Og som sagt tidligere, i teksten din så høres spillet ut som et 10/10 spill, du har ikke begrunnet hvorfor du har gitt det 8 av 10.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Flott anmeldelse! Jeg skater selv og digger dette spillet! Og det der med tjall'en...tja, det får være opp til hver enkelt. Jeg ble ikke støtt av det i hvertfall. :)

 

Men ut ifra teksten ville jeg trodd det fikk minst 9 av 10.

 

...kameraføringen fremstår som overraskende knirkefri. I et spill som dette, der presisjon er helt sentral, er det da også en nødvendighet at man ikke har trøbbel med kameraføringen...

 

spillmagasinet skriver:

I tillegg sliter spillet med et par småfeil. Blant annet oppfører kameraet seg innimellom litt merkelig...

 

LINK

 

Selv så har jeg ikke opplevd noen nevneverdige problemer med kameravinkelen.

 

Det eneste som irreterer meg grenseløst er att noe så enkelt som å komme opp på en liten fortauskant blir hodebry for du ikke timet ollien riktig, eller ikke har nok fart. Dette kunne enkelt bli løst med å kunne gå av brettet.

 

Men alt i alt så syns jeg dette er et fantastisk skatespill og en flott anmeldelse!

Endret av AcIdica
Lenke til kommentar

Enig med 8/10, men grenser mot 9.

 

For full pott skulle det fikset/lagt til en rekke småting som igrunn bare er bagateller og som nesten ikke fortjener å bli ramset opp. Den siste finishen er "ekstramateriale" som jeg er blitt vant med fra de tidligere THPS spill, som provideoer og profiler av flere enn de som er der.

 

Egentlig et nesten perfekt spill. At det bare er de små tingene jeg reagerer på forsterker bare at det nesten er perfekt.

Lenke til kommentar
Spøk eller ikke, poenget er at du skriver en artikkel om Skating, og det første du tenker på å skrive om som en spøk er om hasjrøyking. Synes det var tafatt. Skulle du prøve å være litt hipp, eller hva var greia? Hvis dette er humoren din så er det vel like greit at du bare lar være å inkludere den.

 

.. Her virker som du er veldig tidlig ute med å forsvare heder og ære, anmelder sier ingenting annet en de analoge spakene føles mer presis på PS3-stikken. Hvilke av de to stikkene som er best i bruk til spillet må få være opp til en selv å bestemme, det er veldig forskjellig hva folk foretrekker.

 

Ser ikke hva heder og ære har med saken å gjøre.

 

Han skriver rett ut "PS3-kontrolleren er den beste du kan bruke til å nyte Skate", som om det var fakta.

 

Hadde vært fint å få et svar på hvorfor karakteren er satt til 8 av 10 for begge versjonene også, når den ene tydeligvis sliter med framerate, og den andre ikke gjør det, hvor er trekket? Hvilken kontroller man foretrekker er jo helt individuelt, så du kan ikke trekke ned 2 karakterer for at du ikke liker 360-kontrolleren, og så trekke ned 2 karakterer på PS3-versjonen for dårlig framerate?

 

Og som sagt tidligere, i teksten din så høres spillet ut som et 10/10 spill, du har ikke begrunnet hvorfor du har gitt det 8 av 10.

9620116[/snapback]

Jeg elsker hvordan du setter deg selv til konge over hva som er god humor. Jeg elsker det! Seff prøvde jeg å være hipp, forresten. Det er det jeg lever for. :cool:

 

Når det gjelder karakteren var den på nippet til ni, men et par småting trakk det ned.

 

Slik som skaterens glede for å falle. Hele tiden, for den minste ting, uten å ta seg for. Videre liker jeg at det er masse folk og biler i byen, og vil ikke kvitte meg med dem. Likevel er det stunder da deres oppførsel irriterer meg voldsomt. Jeg forventer ikke at de skal ha avansert AI, men ltt vassere kunne den vært.

 

Kanskje jeg kunne spisset akkurat dette enda mer i omtalen. Hvis det er uklart, er jeg lei for det. Men Skate er veldig tett opp til 9/10.

 

Fra ni til ti (har aldri gitt noe spill ti) føler jeg karaktersettingen blir langt mer subjektiv. Da må spillet ha det såkalte lille ekstra som gjør det helt uimotsåelig. Denne x-faktoren finnes ikke for min del i Skate.

 

PS. Jeg beklager til eventuelle syklister som føler seg støtt av omtalen.

Endret av mcgroven
Lenke til kommentar
Jeg elsker hvordan du setter deg selv til konge over hva som er god humor. Jeg elsker det! Seff prøvde jeg å være hipp, forresten. Det er det jeg lever for.

 

Har jeg lyst til å le så laster jeg ned et stand-up show eller en komedie. Enkel, til dels barnslig humor er noe jeg fint klarer meg uten i spillomtaler.

 

Slik som skaterens glede for å falle. Hele tiden, for den minste ting, uten å ta seg for.

 

Er vel din feil hvis han faller? Du sa tidligere at du ikke hadde holdt på med skating, hadde du gjort det så ville du visst at det skal ikke så mye til før man tryner. Utviklerne har til og med tatt seg en del friheter når det gjelder fysikkens lover for at du skal falle mindre enn man ville ha gjort hvis de hadde hatt enda større fokus på realisme.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Kan godt forstå at dette med fall trekker ned en del, det har jeg irritert meg en del over i demoen - det skal utrolig lite til for at man detter, og når man først gjør det ser det ikke helt bra ut. Det er tydelig at de har prøvd å lage stilige ragdoll effekter, noe som de forsåvidt har gjort bra - det ser tøft ut å tryne som f***, men - at du får akkurat samme effekten av en fortauskant på 2-3 cm er jeg litt mer skeptisk til.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...