Gå til innhold

Kulturo: Rome – Sesong 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne serien er bare så nær fantastisk som det er mulig å komme. Sesong 2 sin store utfrodring var jo at Ciarán Hinds ikke lenger var med, for han gjorde en formidabel innsats i den første sesongen. Men Ray Stevenson, Kevin McKidd og ikke minst James Purefoy er mer enn solide i sine prestasjoner og det er sjelden man er vitne til så gode skuespillere i en tv-serie. Stevenson har takket være sin prestasjon kjempet seg inn på det store lerretet igjen som Punisher (noen husker han vel også i filmen King Arthur). McKidd er stjernen i den nye serien Journeyman, som jeg må si overasket meg positivt i sin pilotepisode.

 

Serien vil bli savnet, jeg håper vi får flere lignende knallproduksjoner i fremtiden. :)

Lenke til kommentar
Serien vil bli savnet, jeg håper vi får flere lignende knallproduksjoner i fremtiden. :)

9612138[/snapback]

HBO skal lage serie George R. R. Martins "A Song of Ice and Fire". Det har potensiale til å bli tidenes beste TV-serie. Det er fantasy der politikken og intrigene ofte kan minne veldig mye om "Rome".

Lenke til kommentar
Serien vil bli savnet, jeg håper vi får flere lignende knallproduksjoner i fremtiden. :)

9612138[/snapback]

HBO skal lage serie George R. R. Martins "A Song of Ice and Fire". Det har potensiale til å bli tidenes beste TV-serie. Det er fantasy der politikken og intrigene ofte kan minne veldig mye om "Rome".

9613969[/snapback]

Det kan bli veldig bra, eller gå rett i dass. Stor fallhøyde.
Lenke til kommentar

Er vel lite poeng i så signere for sesong 3. Skuespillerne har andre forpliktelser og historien som var viktig å fortelle er jo blitt fortalt. Serien var jo ikke akkurat billig heller.

 

Nei, dette vil bli en av de legendariske seriene, ved siden av serier som Nowhere Man, X-Files og Babylon 5. De vil bli savnet (dog har Babylon 5 gjort et lite comeback på DVD, som man kan diskutere her. :)

Lenke til kommentar

Som nevnt overnfor, er det ingen vits i å signere for ein ny sesong. Den kommer aldri uansett.

 

Sesong 2, inneholder stoff som var planlagt over fleire sesonger men pga at dei fekk beskjed om at sesong 2 ville være den siste så valgte dei å heller gå fort over stoffet slik at serien ville få den rette avslutningen.

 

Uansett ein genial serie, som eg sjøl ønsker ikkje var avsluttet. Får nok se den omigjen snart ;)

Lenke til kommentar

Heh, glemte helt ut at hele sesong 2 er nå på DVD... trodde jeg hadde lagt inn lagervarsling på CDON/Play/osv.

 

Etter å ha sett den første episoden av sesong 2 rett etter at den hadde premiere på HBO lovte jeg meg sjøl at jeg skulle la være å se mer inntil resten var ute i en DVD samleboks. Hatt det så travelt i det siste at dette var en veldig positiv overraskelse. Blir uten tvil bra underholdning dette her.... :)

Lenke til kommentar

ROME (sesong 1) var en av mine større forventninger, og en av mine større skuffelser. Personer og hendelser er forenklet ned til det stupide. Alt dreier seg om sex og grådighet, som om vi er i en av kombinasjon av high school og mafia miljø. Får vi noen som helst forståelse av Julius Caesars genialitet, eller av Ciceros enestående tale-/skrive-gaver osv? Ikke i det hele tatt, etter min mening. Noen av de mest fascinerende personene og begivenhetene i verdenshistorien er blitt høvlet ned til lett 21.århundre såpe.

 

Jeg anbefaler de som er fascinert av denne tidsepoken å heller lese bøker, spesielt serien fra Colleen McCollough. De to siste bindene (av 6) omhandler omtrent samme tidsepoke som sesong 1 (og første del av sesong 2), og heter 'Caesar' og 'The October Horse'. Spennende som bare juling!

Lenke til kommentar
ROME (sesong 1) var en av mine større forventninger, og en av mine større skuffelser. Personer og hendelser er forenklet ned til det stupide. Alt dreier seg om sex og grådighet, som om vi er i en av kombinasjon av high school og mafia miljø. Får vi noen som helst forståelse av Julius Caesars genialitet, eller av Ciceros enestående tale-/skrive-gaver osv? Ikke i det hele tatt, etter min mening. Noen av de mest fascinerende personene og begivenhetene i verdenshistorien er blitt høvlet ned til lett 21.århundre såpe.

 

9624987[/snapback]

 

De har gjort karakterene menneskelige og ikke stereotypiske og urealistiske. De har sine svakheter og styrke og vi blir ikke minst presentert på fine teorier for hva som var motivasjonen og drivkraften.

 

Det er ingen fasit på dette, da historien er alt for gammel til at vi i dag kan kunne hevde at det eller det er fakta. Rome sin tolkning er meget bra og den kreative friheten man har tatt (endret enkelte faktiske hendelser) ødelegger lite.

 

Det er bare herlig å bli presentert for nye varianter og at man ikke blir foret ihjel med den samme versjonen gang på gang.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...