Gå til innhold

Test: Ipod Nano


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere innleder med:

Spilleren viser seg å ikke være like solid som den utgir seg å være.

 

Og avslutter med:

Konklusjon

 

Ipod Nano er liten, ser pen ut og føles solid.

 

Jeg er litt forvirret her. Vil det si at den føles solid ut mens den egentlig ikke er det?

 

EDIT: Eller er den bare ikke solid pga. den er motakelig for riper?

 

EDIT2: Hadde vurdert sterkt denne eller iPod Touch. Men er spent på om det kommer noe alternativ til iTunes til disse. Lite trolig.... Men er lov å håpe :p

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Som musikkspiller er iPod Nano god. Lydkvaliteten er ikke perfekt, men med tanke på spillerens størrelse forventer vi ikke at den gir like god lyd som stasjonære eller større lydkilder.

 

Jeg ville forventet en sammenligning med andre mp3-spillere etter et slikt utsagn. For eksempel Zen V plus eller andre tilsvarende spillere.

 

Alt i alt syns jeg dette nesten er en kopi av anmeldelsen til classic. Litt mer kritisk denne gangen, men dere hverken trekker minus eller konklusjoner basert på det dere har sagt.

 

Kort oppsummert. Dere sier spilleren har dårlig lyd, dårlig byggekvalitet, dere har heller ikke testet batterilevetid annet enn å nevne det som er oppgitt av produsent.

 

Neste gang dere skal "teste" et produkt: Et tips fra meg er å faktisk teste produktet, gjerne noen uker med skikkelig bruk. Til slutt skriv en saklig anmeldelse med deres meninger, og ikke produsentens!

 

Jeg har helt sikkert missforstått... Men jeg trodde hele vitsen med fri presse var at pressen skulle kunne avgi sin mening...

Endret av alaruz
Lenke til kommentar
Dere sier spilleren har dårlig lyd
Nei, de sier at "lydkvaliteten ikke er perfekt". Det er vitterlig et hav av forskjell på å si at noe ikke er perfekt og at noe er dårlig.

 

Jeg har helt sikkert missforstått... Men jeg trodde hele vitsen med fri presse var at pressen skulle kunne avgi sin mening...
Ja, du har misforstått (med en S forøvrig). Fri presse betyr ikke at "pressen skal si sin mening" - fri presse betyr at pressen har mulighet til å dekke forskjellige emner og belyse forskjellige sider av en sak, uten fare for straffeforfølgelse. Du kan jo ta en titt på Vær Varsom-plakaten om du ønsker å vite mer før du slenger rundt deg med uttrykk du ikke kjenner meningen til. :)

 

..og forøvrig; kutt overdramatiseringen - det er ingen som blir imponert over slike bombastiske uttrykk når det tross alt bare er snakk om en anmeldelse her.. og vi vet allerede at du ikke liker iPods. We get it. Now give it a rest.

Lenke til kommentar
Dere sier spilleren har dårlig lyd
Nei, de sier at "lydkvaliteten ikke er perfekt". Det er vitterlig et hav av forskjell på å si at noe ikke er perfekt og at noe er dårlig.

 

Jeg har helt sikkert missforstått... Men jeg trodde hele vitsen med fri presse var at pressen skulle kunne avgi sin mening...
Ja, du har misforstått (med en S forøvrig). Fri presse betyr ikke at "pressen skal si sin mening" - fri presse betyr at pressen har mulighet til å dekke forskjellige emner og belyse forskjellige sider av en sak, uten fare for straffeforfølgelse. Du kan jo ta en titt på Vær Varsom-plakaten om du ønsker å vite mer før du slenger rundt deg med uttrykk du ikke kjenner meningen til. :)

 

..og forøvrig; kutt overdramatiseringen - det er ingen som blir imponert over slike bombastiske uttrykk når det tross alt bare er snakk om en anmeldelse her.. og vi vet allerede at du ikke liker iPods. We get it. Now give it a rest.

9598865[/snapback]

 

... og en anmeldelse skal gi et nøytralt inntrykk av hvordan produktet er, og hvor bra / dårlig det er. Denne anmeldelsen er ikke nøytral, og det var heller ikke ipod classic anmeldelsen.

Lenke til kommentar

Jeg er på mange måter enig med alaruz. Jeg tror amobil er redde for å gi denne for dårlig karakter pga de er redde for å få folk mot seg. iPod er jo tross alt spilleren som selger desidert mest.

 

Jeg tror at hvis det hadde stått en annen logo på denne hadde den ikke hatt en sjangse til å komme over 4 i karakter.

Lenke til kommentar

Det er liten tvil om at spiller er hendig og lett, men jeg syns iPod drar designet sitt altfor langt. Om de hadde byttet ut designet hadde det vært kult å se hva de hadde komemt opp med. Ja, jeg vet det finnes forskjellige iPods, men de er egentlig like, hvis man ser bort i fra dimensjoner.

 

Jeg vet iPod er hipt, og at de akkurat har sluppet ny serie, men jeg vil gjerne se flere tester av mp3-spillere fra andre produsenter. Så godt som alle vet hvordan en iPod fungerer, og hva den er god for.

 

CaZpeR: iRiver slipper ny serie veldig snart, så det er kanskje noe å titte på? sjekk http://www.anythingbutipod.com/archives/20...ver-players.php for mere info :)

Lenke til kommentar
CaZpeR: iRiver slipper ny serie veldig snart, så det er kanskje noe å titte på? sjekk http://www.anythingbutipod.com/archives/20...ver-players.php for mere info :)

9600247[/snapback]

 

Vant akkurat en LG Prada som jeg fikk solgt igjen med en gang :) Så bestilte meg iPod Touch 16GB, Docking, Remote, Vegglader etc. for det :) Så da fikk jeg i teorien en gratis iPod Touch med masse tilbehør :)

 

EDIT: Men iRiver'n så utrolig interessant ut :)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Dere sier spilleren har dårlig lyd
Nei, de sier at "lydkvaliteten ikke er perfekt". Det er vitterlig et hav av forskjell på å si at noe ikke er perfekt og at noe er dårlig.

 

Jeg har helt sikkert missforstått... Men jeg trodde hele vitsen med fri presse var at pressen skulle kunne avgi sin mening...
Ja, du har misforstått (med en S forøvrig). Fri presse betyr ikke at "pressen skal si sin mening" - fri presse betyr at pressen har mulighet til å dekke forskjellige emner og belyse forskjellige sider av en sak, uten fare for straffeforfølgelse. Du kan jo ta en titt på Vær Varsom-plakaten om du ønsker å vite mer før du slenger rundt deg med uttrykk du ikke kjenner meningen til. :)

 

..og forøvrig; kutt overdramatiseringen - det er ingen som blir imponert over slike bombastiske uttrykk når det tross alt bare er snakk om en anmeldelse her.. og vi vet allerede at du ikke liker iPods. We get it. Now give it a rest.

9598865[/snapback]

 

Norskopplæring er vel en avsporing som kun skaper irritasjon.

Dessuten glemmer du noe vesentlig i din omtale av fri presse. Å skjule reklame som en nyhetsartikkel, eller en test, er forbudt og vil føre til straffeforfølgelse. Nå sier ikke jeg at amobil bedriver slikt, men av og til kan man jammen begynne å lure. Men jeg tror heller disse svært useriøse testene, og da sikter jeg ikke bare til denne, er en følge av at journalistene i amobil har sine favoritter og ikke klarer å være nøytrale.

Lenke til kommentar

Jeg har 4gb versjonen, har brukt den i ca 1 uke.

 

Ingen riper på skjermen

Ingen riper på fronten ellers

 

Tre-fire riper på baksiden.

 

Har spilleren i skjortelomma, men den har "slengt" litt rundt her og der..

 

Trodde denne skulle bli stygg med en gang, men ikke noe problem så langt.

 

Det finnes rimelig beskyttelse;

 

EBAY

 

Sender til Norge, ca 40 kr inkl. frakt :-)

Lenke til kommentar

Jeg savner omtale av hvordan man kan forvente at sine forbrukerrettigheter blir håndhevet f.eks i forbindelse med reklamasjon på disse. Særlig nå som man har 5 års reklamasjonsrett på slik småelektronikk. Kan man forvente at Apple ordner opp uten å være vrange? Eller skyver de alt slikt over på selger slik at selger kan bli vanskelig å ha med å gjøre fordi han ikke får dekt utgiftene av Apple?

 

Jeg savner også omtale av hvordan friheten til å velge programvare er og hvor enkelt det fungerer under Windows XP/Vista og Linux.

 

Hvordan er mulighetene for å kjøpe musikk fra den leverandøren på nettet man vil? Går det like enkelt med alle leverandører eller er det f.eks ekstra vanskelig dersom man velger noe annet enn iTunes?

 

Hvor lenge forventer Apple at disse skal vare ved normal bruk? (uten selvforskylte skader) Er dette en bruk-og-kast-ting eller er det noe man kan regne med vil vare i mange år? Man må vel kunne forvente at såpass dyre produkter er ekstra solide og varige sammenlignet med billigere produkter?

 

Hvordan er kompatibiliteten? Er det bare å stappe inn en standard kabel med USB-mini og et hvert hodesett med 3,5mm Jack-plugg?

 

Hvordan er det med backup? Er det bare å ta backup på f.eks en DVD og så kan bare ta med seg musikken dersom man kjøper ny PC eller ny iPod i fremtiden?

Lenke til kommentar

jeg sier bare: http://www.shieldzone.com/

 

kjøp et skjold, og ipodden holder seg fin for evig..

 

 

har hatt et på en ipod photo i to år nå, den er like fin som ny, likevel om den har vært i ryggsekker, lommer (sammen med nøkler osv) uten noen som helst for for veske....

 

anbefales..!

 

 

(håper bare skjoldet til ipod touch kommer i postkassa til touchen kommer om et par dager :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...