Gå til innhold

XP får leve litt lenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Igjen handler dette om manglende presisjon og direkte feil i artiklen til hw.no. MS har forlenget salgsperioden for XP frem til 30. juni 2008. Det betyr ikke at de vil slutte med support og å avslutte livssyklusen som sådan.

9592017[/snapback]

 

Dette stemmer. Life-cycle er når man kan ta ut nye lisenser.

 

Fra Computerworld:

 

So the earliest date that XP SP2 support will end is 2014, but history has shown that Microsoft often gives customers a reprieve as these dates draw near. For example, support for Windows 98 was to be dropped in January 2004, but Microsoft extended it by two and a half years to July 2006.

Lenke til kommentar
WinXP er jo eit av dei aller beste produkta Microsoft har laga nokon gong, ikkje rart at mange klager over Vista når XP er solid som gull!

 

Folk kommer til å si det samme om vista når det kommer enda et nytt os. For de som faktisk husker tilbake til 2001/2002 så var det MASSE syting om hvor unødvendig xp var sammenliknet med 2k.

Lenke til kommentar
WinXP er jo eit av dei aller beste produkta Microsoft har laga nokon gong, ikkje rart at mange klager over Vista når XP er solid som gull!

 

Folk kommer til å si det samme om vista når det kommer enda et nytt os. For de som faktisk husker tilbake til 2001/2002 så var det MASSE syting om hvor unødvendig xp var sammenliknet med 2k.

9592145[/snapback]

 

Det har du heilt rett i, eg vil faktisk påstå at Windows 2000 er igjen enda betre enn XP :)

Lenke til kommentar
Hvorfor venter alle på Vista SP1 ? Er ingenting galt med systemet nå utenom litt mangel på støtte for gammelt hardware. Hvis dere tror alt blir gulle glimmers med SP1 så venter dere forgjeves tror jeg. Har brukt Vista siden jul uten noe som helst problemer.

9592056[/snapback]

 

Du er vel en av de som kun ser på overflaten av vista og jobber på overflaten med vista. Graver du dypere inn i vista så får du problemer midt i trynet.

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
For et fantastisk nederlag dette er for Microsoft.  Det må svi skikkelig at deres gamle OS er så populært på tross av deres nye "flaggskip". 

 

Kanskje et OS trenger mer enn halvgjennomsiktige rammer og widgets?

9592220[/snapback]

 

Hvorfor i all verden skulle dette være et nederlag? Det samme skjedde med W2K da XP kom. De fleste har senere byttet til XP, de bare ventet litt lenger. Det betyr ennå mer salg totalt sett.

 

Hva får deg til å tro at forskjellen på Vista og XP bare er eye-candy og widgets? Endringene er store, så store at mange bedrifter velger å vente for å være sikre på at de oppnår kompatibilitet med eksisterende maskin- og programvare.

Lenke til kommentar

Jeg forstår godt at folk venter med å gå over til Vista. Jeg skulle innstallere Firefox og Thunderbird hos en kamerat i går, men fikk (uansett hva jeg gjorde) ikke skriverettigheter til "C:\Programfiler\Mozilla Thunderbird". Endret jeg stien til "C:\Program Files\Mozilla Thunderbird" innstallerte det seg uten problemer. Å kjøre innstallasjonen som administrator eller endre rettighetene på mappa til "alle rettigheter" for "Alle"-brukeren hadde ingen effekt. Vista nektet å gi tilgang. Og hele veien ble jeg møtt med ubegripelig irriterende (og flimrende!) advarsler om at den kjempeskumle applikasjonen "Mozilla Thunderbird" forsøkte å gjøre skumle ting med PC-en min.

 

Windows Vista er crap. Totally, utter, useless crap. Jeg har aldri hatt et større insentiv for å komme meg vekk fra Windows og Microsoft enn etter at jeg har opplevd hvor forferdelig dårlig Windows Vista er. Det eneste som nå holder meg fra å bytte til Linux på heltid er at så godt som ingen spill fungerer tilfredsstillende på Linux.

Lenke til kommentar
WinXP er jo eit av dei aller beste produkta Microsoft har laga nokon gong, ikkje rart at mange klager over Vista når XP er solid som gull!

 

Folk kommer til å si det samme om vista når det kommer enda et nytt os. For de som faktisk husker tilbake til 2001/2002 så var det MASSE syting om hvor unødvendig xp var sammenliknet med 2k.

9592145[/snapback]

Den vesentlige forskjellen er at de sa at XP hadde unødvendige ekstrating og krevde mer ressurser.

 

Om Vista sier de at den gjør feil ting og på flere måter er dårligere.

 

Det var f.eks ingen som påsto at ikke XP var mer kompatibel med Win98 enn Win2k var. Mens det ikke er tvil om at XP er mye mer bakoverkompatibel enn Vista noen gang kan bli.

Lenke til kommentar
Jeg forstår godt at folk venter med å gå over til Vista. Jeg skulle innstallere Firefox og Thunderbird hos en kamerat i går, men fikk (uansett hva jeg gjorde) ikke skriverettigheter til "C:\Programfiler\Mozilla Thunderbird". Endret jeg stien til "C:\Program Files\Mozilla Thunderbird" innstallerte det seg uten problemer. Å kjøre innstallasjonen som administrator eller endre rettighetene på mappa til "alle rettigheter" for "Alle"-brukeren hadde ingen effekt. Vista nektet å gi tilgang. Og hele veien ble jeg møtt med ubegripelig irriterende (og flimrende!) advarsler om at den kjempeskumle applikasjonen "Mozilla Thunderbird" forsøkte å gjøre skumle ting med PC-en min.

 

Windows Vista er crap. Totally, utter, useless crap. Jeg har aldri hatt et større insentiv for å komme meg vekk fra Windows og Microsoft enn etter at jeg har opplevd hvor forferdelig dårlig Windows Vista er. Det eneste som nå holder meg fra å bytte til Linux på heltid er at så godt som ingen spill fungerer tilfredsstillende på Linux.

9592661[/snapback]

 

Vista er i bunn og grunn engelsk, med en språkpakke på toppen. Og det gir følgende scenario:

 

Jeg kjører norsk Vista og alle stier blir presentert med norske navn. F.eks. ligger alle programmene i C:\Program Files, men presenteres for brukeren som C:\Programfiler. De første gangene jeg installerte programmer i Vista, lurte jeg fælt på hvorfor programmet ville installeres i Program Files og ikke i Programfiler. Jeg trykket da på knappen Endre mappe og valgte C:\Programfiler. Da oppdaget jeg at stien fortsatt ble vist på engelsk. Etter installasjonen gikk jeg via Utforsker til C:\Programfiler og fikk bekreftet at programmet hadde installert seg der.

 

Håper dette ga en noenlunde forklaring :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...