Gå til innhold

Tele2 bygger mobilnett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

det er flere opplysninger ute og går, men det siste jeg har lest er at flyttingen ikke vil skje før i 2010. dette henger sammen med at tele2s kontrakt med netcom utløper da, i tillegg til at det er en fordel at networknorways nett faktisk er ferdig utbygd. for selv om det har vært skrevet mye om nettet til networknorway finner du dem ikke om du bruker nettsøk-funksjonen på mobilen din...

Lenke til kommentar

Er nok mye den vanlige mannen i gata ikke vet angående denne avtalen mellom NwN og Tele2, og Tele2 og Netcom. Disse avtalene kom ikke over natten. De har nok en del punker om dette i avtalene sine, som gjør at Tele2 kunder vil over NwN nettet tidligere enn 2010. Der NwN ikke har dekning, så vil man jo fortsatt bruke Netcomnettet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Nå finnes det en klausul i kontrakten der de har lov til å bruke andre operatører om netcom ikke har tilfredstillende dekning der.

 

Kan hende de vil benytte seg av det steder netcom sliter med dekningen.

 

Men riktig som mia påpeker, tele2 er iutgangspunktet bundet frem til 2010.

9578264[/snapback]

 

Ikke kall meg mia, jeg er en gutt. Mia Tuk skal visstnok være indiansk for hvit tann.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Tele2 går over til netcom sitt nett innen årskiftet slik jeg har lest, er selv tele2 kunde, og fikk brev om at vi ville få en melding om at vi måtte slå av og på mobilen 2 oktober, og da ville vi komme over på netcom sitt nett, i løpet av 1-2 timer;) altså fra telenor-netcom

9579463[/snapback]

 

Hmm så i så fall betyr det at Tele2 kunder ikke trenger å skifte simkort med en overgang fra Telenor til Netcom?

 

Rart trodde alle måtte få nye simkort.

Lenke til kommentar

Nei, vi trenger ikke skifte simkort, alt går av seg selv, eneste som trengs er en restart av telefonen, også må ein vente litt 1-2 timer så får du dekningen tilbake igjen;) vis du befinner deg i utlandet så må du også restarte men tror du får dekning med en gang siden du da ikke bruker telenor eller netcom sitt nett, men det vil jo tiden vise. Skal selv være på Island den 2. Oktober

Lenke til kommentar
Jaja får se hvordan dette påvirker dekning og slikt. Ble for en stund siden flyttet over fra Telenor til Netcom sitt nett og synes (kanskje innbilning?) at Telenor hadde bedre dekning der jeg bor.

9586142[/snapback]

Ja, det kan være slik enkelte steder i Norge. Men jeg syns også at Netcom har vært godt «frempå» når det gjelder utbyggingen i grisgrendte strøk. Iallfall har jeg sett at de har vært ute tidlig med basestasjoner rundt omkring.

 

Ok, takker for alle svar angående overflyttingen. Da regner jeg med at jeg får beskjed fra Tele2 om overføringen når den tid kommer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...