Gå til innhold

Kulturo: Gir vekk millioner av gratis sanger


joakimhu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tragisk DRM-infiserte Apple-befengte filer. Skulle ikke forundre meg om det var snakk om millioner av de samme låtene og ikke millioner av unike sanger.

9577498[/snapback]

Selvfølgelig er det ikke 50 millioner ulike sanger. Doh.

 

Starbucks har forøvrig en lang historie med å promotere musikk (mye av det litt på siden av topp 20) i sine utsalg. Fint at de gjør en slik greie for å vri fokus over på digital distribusjon synes jeg.

 

Så kan heller de som uansett stjeler musikken sin gratis fra nett la være å få med seg en låt 'på kjøpet' når de er innom Starbucks for å ta seg en kaffe. Det er nemlig ikke den typen musikkbrukere de henvender seg til, men til folk som faktisk synes god musikk er verdt å betale for.

Endret av TheCooler
Lenke til kommentar
Most songs are encoded using FairPlay-encrypted 128 kbit/s AAC streams in an mp4 wrapper, using the .m4p extension. AAC achieves better sound quality than the MP3 format when compared at the same bitrate.[citation needed]

 

Selv om det er noe bedre kvalitet, betyr ikke det at sangene er gode nok til å spilles av på et ordentlig stereoanlegg. Ja, jeg vet at det er noen sanger som er sluppet med høyere bitrate og uten DRM, men disse er også vesentlig dyrere, og det er ikke nærliggende å anta at det er disse sangene som blir delt ut gratis.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...