Gå til innhold

Test: Ipod Classic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne testen er det jeg vil kalle på kanten til en parodi på konseptet test... Her var det jammen ikke mange "testkriterier"...

 

I tillegg lurer jeg litt på hva dere legger i

 

Konklusjon

 

Ipod Classic har en god design, og den føles solid. Kjennemerket og utseendet er kanskje de viktigste grunnene til å kjøpe en iPod Classic.

 

Mener dere merkenavnet eller noe i den duren?

 

-KJ

Lenke til kommentar
Nei dette er skuffande test. Dette er jo berre rein skryteartikkel som Apple må ha betalt Amobil for å få fram.
Eh, javel? Testen er fin og nøytral - den belyser de positive og de negative tingene med denne spilleren - det er det tester gjør. Videre så er det jo faktisk mulig at Apple har lært en ting eller to om hvordan man lager MP3-spillere og at denne siste versjonen faktisk er en god MP3-spiller.. men nå glemte jeg jo nesten å kommentere:
Eg sakna forresten ein test av den nye fantastiske Creative Zen.
..som selvsagt viser dine sanne farger. :) (forøvrig; Creative Zen - "fantastisk"? Nåja..)
Lenke til kommentar
Det er ingen tvil om at iPod Classic er bedre enn alt av flash-spillere.

 

Ehm.. Er dette en pålitelig anmeldelse?

Alt av tidligere iPod'er, om det så har vært Classic, Nano eller hva det måtte være. De har alle sammen vært langt ifra optimale på lydkvaliteten.

 

Spesielt spillere fra Cowon har jo gruset alt som er fra Apple på lyd og batterikapasitet.

 

En Cowon iAudio6 i sin tid, hadde jo langt bedre lydkvalitet enn forrige generasjons iPod Classic. iPod har da aldri hatt noe som kan klassifiseres som bedre middels god lyd.

 

Er det virkelig slik at Apple har lært av sine tidligere feil, og at denne har så utrolig bra lyd som anmelderen vil ha det til?

Siden det er "ingen tvil om at iPod Classic er bedre enn alt av flash-spillere" på lydfronten, da må det jo være langt bedre enn Cowon iAudio7. Og det må i så tilfelle være svært imponerende.

 

Selv tar jeg dette med lydkvaliteten med en klype salt.

Her var det bare skryt skryt og mer skryt hele veien egentlig, uten noen særlig gode sammenligninger med andre spillere. Hadde vært fint om anmelder gjerne da kan dra sammenligninger med spillere som Cowon iAudio7, så vi kan få ting i perspektiv. For jeg nekter å tru at denne nye iPod Classic gruser alt som er av spillere når det gjelder lydkvalitet.

 

Lukter som en fanboy anmeldelese lang vei :roll:

 

Men om det er sant, så bøyer jeg meg i støvet for Apple, og da vil trolig min neste spiller bli en iPod Classic.

 

Men jeg tror nå fremdeles en Cowon iAudio7 er det beste kjøpe når det gjelder lydkvalitet. Og at anmelder bare har blitt litt vell revet med her ;)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Kan jeg tolke det slik at man ikke lenger trenger iTunes for å kunne koble denne til en datamaskin.

 

Har hatt inntrykket før av at man har måtte legge inn iTunes og nærmest låse en bestemt iPod til en bestemt datamaskin.

 

Hvis det nå er tilfelle at den kan kobles til en hvilken som helst pc uten å legge inn noen programvare er det en ubeskrivelig forbedring.

 

Forutsatt at mine tidligere inntrykk er riktige.

 

Edit: skrivefeil....

Endret av B-Man
Lenke til kommentar
Kan jeg tolke det slik at man ikke lenger trenger iTunes for å kunne koble denne til en datamaskin.

 

Har hatt inntrykket før av at man har måtte legge inn iTunes og nærmest låse en bestemt iPod til en bestemt datamaskin.

 

Hvis det nå er tilfelle at den kan kobles til en hvilken som helst pc uten å legge inn noen programvare er det en ubeskrivelig forbedring.

 

Forutsatt at mine tidligere inntrykk er riktige.

 

Edit: skrivefeil....

9580269[/snapback]

 

Hadde dette vært tilfellet så kunne jeg faktisk kanskje vurdert en iPod. Har lenge styrt unna pga. at man MÅ ha iTunes.

Lenke til kommentar
Kan jeg tolke det slik at man ikke lenger trenger iTunes for å kunne koble denne til en datamaskin.

 

Har hatt inntrykket før av at man har måtte legge inn iTunes og nærmest låse en bestemt iPod til en bestemt datamaskin.

 

Hvis det nå er tilfelle at den kan kobles til en hvilken som helst pc uten å legge inn noen programvare er det en ubeskrivelig forbedring.

 

Forutsatt at mine tidligere inntrykk er riktige.

 

Edit: skrivefeil....

9580269[/snapback]

 

Hadde dette vært tilfellet så kunne jeg faktisk kanskje vurdert en iPod. Har lenge styrt unna pga. at man MÅ ha iTunes.

9580325[/snapback]

 

Hvorfor må mann ha Itunes?

Trodde programmer som MediaMonkey også hadde støtte for iPod?

 

Skal hvert fall ikke noe Itunes inn på mine pc nei :nei:

Lenke til kommentar
Hvorfor må mann ha Itunes?

Trodde programmer som MediaMonkey også hadde støtte for iPod?

 

Skal hvert fall ikke noe Itunes inn på mine pc nei :nei:

9580355[/snapback]

 

Tenker ikke helt på 3. Parts programmer, men kanskje et skikkelig drag'n'drop program, eller integrering i OS. Hadde vært mye enklere å bruke.

Lenke til kommentar

jeg skal ikke ha en mp3 spiller som ikke fungerer helt automatisk som en ekstern harddisk og slikt (minnepinne osv)

 

Den skal fungere uansett hvilke pc jeg kobler den til og med samme muligheter for å kopiere alle slags filer i et windows mappe system.

 

Misliker sterkt mp3-spillere som man trenger noe som helst program for å bruke, dvs ikke plug'n'play

 

iTunes ønsker jeg ikke på min maskin.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...