Gå til innhold

Omtale av FIFA 08 (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra omtale...

 

Dessverre er det noen irriterende feil som burde vært borte for lengst, det merker du når du skal styre spillere som ikke har ball. Det er en hån mot oss fotballinteresserte at det ofte er slik at du ikke kan møte ballen, eller bryte spilleres låste løp.

 

Dette - pluss at AI heller ikke møter pasninger - er grunnen til at jeg holder meg unna FIFA hvert eneste år, håper det blir bedre - skjønner ikke hvorfor de ikke klarer/gidder å fikse opp det her.

Lenke til kommentar

Kjempefin omtale. Er tildels enig med karakteren din. Skal man gi karakter for førsteinntrykk og førstespill kan fifa godt fortjene 7/10. De overrasker hvert år med et flass av nye spennende funksjoner og muligheter. Men varigheten... Kvaliteten...

 

Skulle du skrive omtalen på nytt om en uke eller to, tror jeg sannelig karakteren vil falle mer på sin plass.

 

Fifa er som undertøy, PES er som ytterklær - catch my drift?

 

 

- Dessuten er det flott at Fifa kommer i forkant av PES - for da kan man spille seg mett, for å så spille the real thing :love:

Endret av sfenne
Lenke til kommentar
Kjempefin omtale. Er tildels enig med karakteren din. Skal man gi karakter for førsteinntrykk og førstespill kan fifa godt fortjene 7/10. De overrasker hvert år med et flass av nye spennende funksjoner og muligheter. Men varigheten... Kvaliteten...

 

Skulle du skrive omtalen på nytt om en uke eller to, tror jeg sannelig karakteren vil falle mer på sin plass.

 

Fifa er som undertøy, PES er som ytterklær - catch my drift?

 

 

- Dessuten er det flott at Fifa kommer i forkant av PES - for da kan man spille seg mett, for å så spille the real thing  :love:

9568881[/snapback]

 

 

Å gud jeg blir kvalm.

 

Trodde PS3 fanboys var verst jeg...

Endret av kinag
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt behov for å spille demoen, så det kan jeg ikke svare på.

 

Jeg må likevel få lov til å reagere på den overdrevne nedrakkingen på selve fotballspillingen i FIFA. Som jeg skriver i omtalen er det en god del irritasjonsmomenter ute å går - ja.

 

Men man må ta spillet for det FIFA er, en mer arkadeinspirert tittel enn for eksempel PES. Fokuset på simulasjon er rett og slett ikke like stort.

 

Jeg hatet for eksempel ikke Kick-Off fordi det var urealistisk, heller tvert i mot.

 

Spill blir aldri det samme som ekte fotball, slik er det bare.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke hatt behov for å spille demoen, så det kan jeg ikke svare på.

 

Jeg må likevel få lov til å reagere på den overdrevne nedrakkingen på selve fotballspillingen i FIFA. Som jeg skriver i omtalen er det en god del irritasjonsmomenter ute å går - ja.

 

Men man må ta spillet for det FIFA er, en mer arkadeinspirert tittel enn for eksempel PES. Fokuset på simulasjon er rett og slett ikke like stort.

 

Jeg hatet for eksempel ikke Kick-Off fordi det var urealistisk, heller tvert i mot.

 

Spill blir aldri det samme som ekte fotball, slik er det bare.

9569616[/snapback]

 

Fotball handler om kontroll og taktikk, greit at FIFA skal være arkade og ikke simulasjon, men feil som at man ikke kan styre spilleren man er, blir utilgivelig uansett hvordan man ser på det. Spilleren din går ofte på skinner og du kan ikke bryte ut av det, du kan ikke møte pasninger, du må stå og vente på at du får ballen, så får du kontrollen. Dette har jo ingenting med fotball å gjøre sånn vi kjenner det fra virkeligheten og selv om spill skal være arkade så har dette lite med saken å gjøre, dette er feil, og det gjør ikke spillet enklere - bare idiotisk.

 

Når man ikke kan spille skikkelig fotball i et fotballspill fortjener det ikke 1 av 10 engang.

 

Enda verre blir det når det er ting som er såpass enkelt å ordne, bare la spilleren ha kontroll over karakteren han liksom skal være, så enkelt er det. PES klarer det, hvorfor ikke FIFA da?

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Å, mimrer tilbake til vidunderlige FIFA 2000 dagene... Da jeg fortsatt kunne nyte et fotballspill fra EA. Husker jeg var den verste FIFA-fanboyen i nabolaget, og det til tross for at hvert spill kunne irritere huden av meg. Jeg hørte det fantes en frelser i PES, men jeg nektet å lytte. Helt til jeg kjøpte FIFA 07 på 360. Spillet var et makkverk, og samme dag løp jeg ned butikken og svidde av en ny 500-lapp på PES. Jeg var frelst og sverget at jeg aldri skulle vende tilbake til gudeløse FIFA.

 

Det er likevel godt å høre at 08 er bedre enn 07. Men at det fortsatt finnes store irritasjonsmomenter er frustrerende å høre på. Er utviklerne talentløse eller giddalause? Håper for guds skyld det er sistnevnte.

Lenke til kommentar

Giddalause eller talentløse, problemet er at de som utvikler spillet er nerder og kan ikke fotball. Greit nok at spillprogrammerere stort sett ikke er de mest fotballinteresserte, men en eller annen spilldesigner på teamet burde bli fratatt jobben når man putter ut et spill hvert eneste år med samme feilene.

 

Det er helt talentløst og ikke klare se disse feilene.

 

Er enig med deg i disse svakhetene, BTK. Noe jeg også nevner i omtalen.

 

Klar over det, men er ikke disse feilene såpass ille at spillet ikke engang fortjener en sjuer? Spesielt når de samme feilene er der hvert år. Spillutviklerne må bli satt på plass. Og hvem skal gjøre det hvis ikke de som omtaler spill? Det er dere som kan rope høyest, høyere enn de stakkarne som har kjøpt spillet.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Endelig en fornuftig røst. Jeg savna iallfall gode, gamle "super cancel" fra PES.

 

Angående arcade/sim, så siterte dere følgende i en artikkel på gamer.no i sommer:

"FIFA 08 er smartere, mer autentisk og mer tilfeldig enn tidligere... I år vil FIFA ta sitt andre steg inn i den neste generasjonen. I fjor introduserte vi en ny spillmotor og utrolig ballfysikk. I år presenterer vi en helt ny måte å spille på, nye moduser og følelsen av fotballfinesse"

 

Ja, jøss.

 

EDIT: Jeg gjør meg samme tanker angående spillanmeldere som du gjør angående spillutviklerne. Hvorfor skulle ellers Fifa score så bra i tester hvert eneste år?

Endret av Killer-B
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...