Gå til innhold

Test: Lavere priser på tvers av nettene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge Willy Jensen, sjef i Post- og Teletilsynet vil NetCom tape 500 millioner kroner årlig når pristaket er så lavt som 45 øre. 22 prosent av NetComs inntekter i 2006 var fra termineringsavgiften.
Boo-hoo for you NetCom - om forretningsmodellen deres er basért på et urealistisk forhold til verden så er det ikke snakk om å "tape" noe som helst.
Lenke til kommentar

burde ikke disse avgiftene vært lavere enn hva vi betaler i tellerskritt? Joda, forstår at en del av mnd.beløp, sms-inntjeninger o.a. kan brukes til å betale for å ringe til konkurrenten - men til syvende og sist er det jo vi forbrukere som må betale.. Så det virker litt rart at NetCom og Telenor har så høye tellerskritt seg imellom.

 

Både NetCom og Telenor vil nå få lavere inntekter - men også lavere utgifter. Så er det vel slik at Telenor har flest brukere i nettet sitt? Mao vil de tjene mest på denne priskuttingen?

 

Uansett: jeg har liten tro på at dette hjelper oss forbrukere så mye - da jeg antar (men vet ikke sikkert) at disse minuttprisene betales frem og tilbake mellom Telenor og NetCom - altså spiller det liten rolle hva minuttprisen er, siden de fakturer hverandre for omtrentlig like store beløp?? (Noen med inside-info som kan utdype?)

Lenke til kommentar
Hva er det for en tåpelig kommentar?
Hvorfor er det en tåpelig kommentar? Markedet forandrer seg og jeg kan bare ikke fordra folk som kommer sytende når status quo forandrer seg - som om de har et slags "krav" til at ting skal forbli som de er. Platebransjen bruker jo samme argumentasjon som NetCom her: "Tidligere har vi tjent XYZ antall kroner, og nå tjener vi mye mye mindre på grunn av endringer i markedet og regulering! Vi TAPER PENGER!"

 

Eh nei - dere taper ikke penger - dere tjener bare ikke like mye som før. Det er en relativt vesentlig forskjell. :)

Lenke til kommentar
Hva er det for en tåpelig kommentar?
Hvorfor er det en tåpelig kommentar? Markedet forandrer seg og jeg kan bare ikke fordra folk som kommer sytende når status quo forandrer seg - som om de har et slags "krav" til at ting skal forbli som de er. Platebransjen bruker jo samme argumentasjon som NetCom her: "Tidligere har vi tjent XYZ antall kroner, og nå tjener vi mye mye mindre på grunn av endringer i markedet og regulering! Vi TAPER PENGER!"

 

Eh nei - dere taper ikke penger - dere tjener bare ikke like mye som før. Det er en relativt vesentlig forskjell. :)

9566262[/snapback]

 

Hvor har du sett NetCom bruke den argumentasjonen? Utsagnet om tap kommer fra en fyr i post- og teletilsynet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...