Gå til innhold

Mini-ITX for AMD-prosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her snakker vi media-PC-kort. :D

DVI-utgang, X1250, bærbar-sokkel, S-ATA... Alle de herlige tingene. Det eneste minuset er SODIMM, som er dobbelt så dyrt som vanlig DIMM og i tillegg ubrukelige i vanlige desktop-systemer (umulig å bruke til reservedeler seinere).

Det kan også bli litt knapt med bare én PCI-slott. En fullblods media-PC bør ha både skikkelig lydkort og TV-kort. Det kan selvfølgelig løses med USB-løsninger, men jeg føler at det blir litt halvveis. Ting skal etter min mening sitte ordentlig fast.

 

Edit: Jeg så bare på 2 GB SO-DIMM i prisguiden. 1 GB-brikker er faktisk rimelige. :)

Takk theo343!

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

dette så interessant ut. en passiv kjøler på cpuen (3500+) og en stillegående vifte for å få sirkulasjon over hele systemet, alt montert i en liten boks av et eller annet slag, så er det en flott tv pc. håperde kommer til norge og har en grei pris.

 

btw, finnes det noe spesielt bra utvalg av kabinett til denne type hk?

Lenke til kommentar

DDR2 SO-DIMM er tross alt rimelig! Man får 1GB til 330,- noe man ikke kan klage på.

 

HD2600Pro med markedets beste HD video dekoding og dette HK'et ville vært en ypperlig mediapc løsning.

 

Jeg fikk nesten lyst til å kjøpe en slik løsning og kaste ut D-Link DSM520 boksen.

 

CF slot'en kan vel brukes som boot HDD? Vil 2,5" SATA kunne kobles til SATA kontrollerne?

 

Hva kan man benytte sistnevnte til?

• CRT / DVI / TV-OUT (optional) / PCI-Express x8

• 1x mini PCI-Express connector socket

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hva kan man benytte sistnevnte til?
• CRT / DVI / TV-OUT (optional) / PCI-Express x8

• 1x mini PCI-Express connector socket

9564567[/snapback]

Intel har en del trådløse kort for PCIe Mini. Bl.a. dette (selv om det bare står mini-PCI i prisguiden).

 

I tillegg finnes det GSM/3G-kort og WUSB-kort. http://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express_Mini_Card

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
btw, finnes det noe spesielt bra utvalg av kabinett til denne type hk?

9564347[/snapback]

De fleste ATX-kabinetter støtter også mini-ITX, men det er jo litt bortkastet å kjøpe et så lite og søtt hovedkort til et standard kabinett. Det finnes også en del kabinetter som har en passe størrelse. Sjekk prisguiden.

 

Skal jeg flisespikke på noe så må det være at de har giddet å ta med PS2-porter og SR232-porter. De kunne fint erstattet de med f.eks 4 USB-porter der man kan bruke to av de til USB mus og USB tastatur.

Lenke til kommentar
Skal jeg flisespikke på noe så må det være at de har giddet å ta med PS2-porter og SR232-porter. De kunne fint erstattet de med f.eks 4 USB-porter der man kan bruke to av de til USB mus og USB tastatur.

9565134[/snapback]

Hvor er RS-232-portene egentlig? Jeg ser det er to USB-liknende porter til høyre for DVI-kontakten (på bilde i artikkel), men alle RS-232-kontakten jeg har sett i mitt liv likner på D-Sub-kontakten.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...