Gå til innhold

PDF-filer kan være farlige...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sårbarheten gjelde Windows XP SP2 med IE7
Var ikke så mye info å få ut av denne artikkelen, men er det slik at IE må være (aktivt) tilstede for at det skal bli "farlig"?

I så fall må jo det bety at sikkerhetstrusselen er til stede fordi IE insisterer på å åpne pdf-filer internt i browseren?

 

Hvorfor kan ikke nettlesere åpne filformat at typen .pdf, .doc m.m. åpne disse filene i deres respektive programmer? Jeg klarer ikke å se nytten av å knote med .doc-dokumenter inne i IE..

Lenke til kommentar

Hei. Selv kjører jeg Windows 2000 Pro+Sp4 på alle mine maskiner, jeg kjører i tillegg Adobe Reader 8.0 Pro på hovedboksen. er jeg egentlig utsatt for sårbarheten da?

Jeg synes FoxitReader er greit å bruke, men jeg har ikke satt meg nok inni hvordan PDF Editor og PDF Creator virker, så jeg har ikke gidda å skifta over til Foxit enda. Det jeg liker med Adobe Acrobat. Pro versjonen at jeg har mulighet til å lage og endre PDF Dokumenter.

 

Tenkte faktisk på å teste Foxit sine programmer igjen snart, men har ikke hatt tid/tenkt over det enda.

Endret av wil
Lenke til kommentar
Synes disse artiklene er litt morsome..

 

Hadde jo vært gøy hvis vg hadde på forsiden "Farlig å gå ut døren"

 

Alt er farlig!

At PDF-filer er farlige, er ikke noe som burde være forventet. Det er jo ikke akkurat eksekverbar kode (de skal i hvert fall ikke være det :p)...

 

Orker berre ikkje den tunge adobe pakken som vil prakke på deg googlebar eller var det yahoobar, når foxit gjer samme nytten!
Du misliker bloat, men du anbefaler folk Vista? :p

 

Jeg klarer ikke å se nytten i IE selv jeg :p
IE er jo et veldig nyttig verktøy for å ødelegge HTML-standarden :(.

 

Synes Foxit formisker dokumentet litt, dermed er AR mer behagelig å lese PDF-er med.
Enig, foretrekker AR over Foxit.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...