Gå til innhold

Gnome 2.20 er klar for nedlasting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ti år med Gnome.
..og det er fortsatt ikke brukervennlig. :)

 

(neida, KDE er ikke noe bedre, så slapp av alle Gnome fanboys)

9540574[/snapback]

Ikke KDE eller Gnome... er ikke så mange reelle alternativer igjen da...

 

Får vel gå frar KDE-desktoppen min en stund da, men vender nok fort tilbake når KDE 4 kommer ut i stable versjon.

Lenke til kommentar

Er det virkelig noen som bruker nautilus? Av egen fri vilje? Verre filmanager skal man lete lenge etter ... Jeg syns konqueror også er håpløs, men nautilus er så ille som det er mulig å få den. (Jeg klarte å bruke den i ca. en dag, før jeg ble så oppgitt over hvor håpløs den var at jeg kastet ut gnome igjen ;))

 

Siden har jeg vært en ivrig bruker av KDE :) (Samt at jeg misliker holdningen til gnome-folkene om at brukerne er idioter og ikke har godt av å ha flere valg enn hvilken printer de vil skrive ut til.)

 

Det er selvsagt mulig at nautilus er et fint verktøy for de som kan å bruke den, men den passer definitivt ikke for min måte å jobbe på.

Lenke til kommentar
Nå synes jeg HW.no var en liten tanke treg altså. ;)  Dette var jo en nyhet som lå på alle teknologisider i hele går.  :)

 

Jeg startet en tråd om dette her inne om dette igår også..

 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=833819&hl=

 

 

:)

9540466[/snapback]

 

Ting går gjerne litt tregt for mine artikler da alle artiklene skrives etter skoletid og artiklene gjerne blir en dag forsinket fordi redaksjonen først skal godkjenne artikkelen...

Lenke til kommentar
Er det mulig og laste ned update til ubuntu for å få Gnome 2.2?

9542467[/snapback]

Du kan jo vente en måned til Gutsy Gibbon blir sluppet.

 

Eller så kan du oppgradere til en tribe-versjon allerede nå. (Jeg kommer til å vente til final).

 

update-manager --devel-release

eller

update-manager -d

Vil oppgradere til utviklingsversjonen. Beta (siste versjon før final) slippes 27. september, altså om 6 dager.

Lenke til kommentar
Er det virkelig noen som bruker nautilus? Av egen fri vilje? Verre filmanager skal man lete lenge etter ... Jeg syns konqueror også er håpløs, men nautilus er så ille som det er mulig å få den. (Jeg klarte å bruke den i ca. en dag, før jeg ble så oppgitt over hvor håpløs den var at jeg kastet ut gnome igjen ;))

9542296[/snapback]

 

Jasså? Har alltid brukt Nautilus jeg, likte dog ikke Slackwares "Dropline Gnome" sin metode å browse på (åpne alle mapper i nytt vindu), men etter jeg forlot Slackware på desktop (kanskje det er blasfemi :p ) til fordel for Ubuntu så synes jeg Nautilus fungerer utmerket.

 

Hvilken filbehandler bruker du da?

Lenke til kommentar
Er det virkelig noen som bruker nautilus? Av egen fri vilje? Verre filmanager skal man lete lenge etter ... Jeg syns konqueror også er håpløs, men nautilus er så ille som det er mulig å få den. (Jeg klarte å bruke den i ca. en dag, før jeg ble så oppgitt over hvor håpløs den var at jeg kastet ut gnome igjen ;))

9542296[/snapback]

 

Jasså? Har alltid brukt Nautilus jeg, likte dog ikke Slackwares "Dropline Gnome" sin metode å browse på (åpne alle mapper i nytt vindu), men etter jeg forlot Slackware på desktop (kanskje det er blasfemi :p ) til fordel for Ubuntu så synes jeg Nautilus fungerer utmerket.

 

Hvilken filbehandler bruker du da?

9545273[/snapback]

 

Det er vel default oppførsel for nautilus å åpne alle mapper i nytt vindu, samt at det er halve poenget med nautilus at den skal oppføre seg slik. Utviklerne går i den troen at brukerne er mest effektive med det slik... Det er mulig at siste versjon av ubuntu ikke har det som default oppførsel, og det er isåfall et skritt i riktig retning :)

 

Jeg bruker konqueror når jeg ikke kan gjøre ting fra shell'et... (Og det er forøvrig jammen på tide at nautilus kommer med den funksjonen, slik har jeg hatt det i konqueror i alle fall i 2 år, men tror det er enda lengre...)

Endret av daffyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...