Gå til innhold

Google utvider kontortjeneste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er spennende å se hvordan de nettbaserte applikasjonene utvikler seg. I fremtiden vil nok mye av det vi ser i dag med PC-er med harddisker bli mindre og mindre brukt. Hvis trenden fortsetter som nå vil maskinene bli små og bærbare og det meste av programmvare og filer lagres på nett over trådløst internet. Da slipper vi dette strevet med minnepinner, innkompatible filer, for lite lagringsplass osv.

Lenke til kommentar
"Hvor jeg vil når jeg vil."

 

 

Om du synes det er behagelig å jobbe over 3G/BT så har du vel det de aller fleste steder i Norge...

 

Det finnes derimot kanskje offline-usage på Google Apps også...?

9537059[/snapback]

 

Ja. Jeg bruker spesielt skriveprogrammet mye. Først og fremst forde jeg da kan bruke alle mulige PC-er uten å tenke på mail, USB osv, men også forde det har denne nydelige dele funksjonen som gjør at prosjektoppgaver går som en drøm. Videre kan man skrive offline.

 

Under dagens utgave kan du koble ut nettet og fortsette å skrive, for så å koble til strømmen og det lagres igjen. Eneste som er plagsomt er at det da med jevne mellomrom kommer opp en boks som sier at det ikke lagres, og den kan man ikke stoppe fra å komme opp.

Lenke til kommentar

Savner fotnoter, stavekontroll..ellers var det svært behagelig å publisere dokumenter på det. Og like enkelt/om ikke bedre å publisere til blogger med det.

 

Til samhandling blant studenter ser jeg virkelig nytteverdien, men dog tekniske mangler tror jeg fort setter en stopper for bedrifter.

 

Heldigvis kommer det flere og flere konkurrenter for slike løsninger, så det skal bli spennende å se hvordan vi jobber om 2 år frem i tid.

Lenke til kommentar

Google Apps er kjekt, spesielt til samarbeid i prosjektoppgaver og liknende. Jeg har "vervet" flere studenter til å bruke særlig tekstbehandleren. Utrolig greit å slippe den evinnelige greia med å skrive, maile fila til de andre, flette inn endringer manuelt i dokumentet, og gjenta samme prosess.....

 

Men vet noen hva slags privacy-policy Google har på dette? Søkemotoren og GMail er jo ikke noe å rope hurra for på dette området. Jeg syns nemlig det er greit at dokumentene jeg lagrer forblir mine :hmm: Nå har jeg riktignok aldri brukt disse programmene til å lagre noe som helst sensitivt, og har heller ikke planer om å gjøre det.

 

Ellers er det en spennende utvikling. Jeg tror riktignok ikke noe på at nettapplikasjoner skal ta helt over for lokale programmer, akkurat som jeg lo av 90-tallets spådommer om at tynnklienter ville ta over. Men begge deler brukes jo i dag, til hvert sitt formål. Sånn tror jeg det blir med applikasjoner i framtida også.

 

Men skal ikke se bort ifra at den økende bruker av nettbaserte tjenester er det som skal til for å velte Microsoft :thumbup:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...