Gå til innhold

Sidewinder-konseptet relanseres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette bringer virkelig fram nostalgiske følelser i meg. Selv har jeg et Sidewinder USB Steering Wheel ratt (fra 2003). Fint å se at Sidewinder-serien ikke er helt glemt, men helt personlig hadde jeg likt å se at Microsoft lanserte et Sidewinder-ratt. :love:

 

Jeg synes også at Sidewinder Mouse så interessant ut. Det blir spennende å se hvordan den klarer seg mot Habu, Deathadder og G5, som prises ganske likt.

Lenke til kommentar

Jeg blir også nostalgisk i slike sammenhenger.

 

Jeg husker godt at jeg kjøpte mus fra Microsoft helt tilbake i 1986-87. Den hadde stålkule og to knapper. Den var koblet til et eget 8-bit ISA-kort. Jeg tror jeg betalte 1000 kroner for den, den gangen.

 

Det fulgte med en brukermanual, hvor det blandt annet stod hvordan man kunne programmere for mus i basic. Det fulgte også med en 5.25" 360K floppy med drivere og et life-game. Musen lot seg selvfølgelig bruke med Windows 1.0.

 

Oi oi, mye har skjedd siden den gang. Nå er det på tide å rydde bort kampherdropsene, spise en sviske, pusse gebisset og så legge seg.

Lenke til kommentar

Fikk teste endel nye Microsoft Hardware produkter da vi ble innvitert i henhold til jobben til Microsoft Hardware tour nå nylig.

 

Testet blantannet den nye toppmodell Sidewinder musa.. Å må ærlig si ( har egenligt aldri vært fan av Microsoft sine mus ) at den var bare søppel

 

Altfor mye rip-off, for mye å justere på ( hvorfor ikke lage det topp med engang? ) Kunne hotswap`e en av di 4-6 mouseskitze?'a (teflonplatene under) med forskjellige. Alt etter om du ønsket at den skulle være litt hardere til høyre en venstre.

 

Formen var isegselv altfor klumsete og brautete. Var ekkel å holde på å man sklei altfor langt på bank på den. Og endte opp med å bruke håndleddet og ikkje fingerspissene på å kontrollere den.

 

Også syns jeg det er for grovt med den 1000, 1600 eller 2000dpi modusen. Du har liksom seint, normal og uhyre kjapt. Her liker jeg å kunne velge litt i farten (ON-the-fly fra Razer? Funker jo som bare det)

 

Ellers så hadde denne musa en helt ny funksjon. En knapp som gjorde at man kunne snu seg 180grader INSTA!? Dette ble bare for teit, å kan føre til ban iblant annet Cstrike. Og i diverse realistike fps spill så er det jo ikke mulig å flytte seg så fort uansett.

 

Nei, Microsoft skuffer igjen, men det var i det minste gratis øl, å hyggelige folk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...