Gå til innhold

Ny Sixaxis på Tokyo Game Show? (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får håpe de river ut alle bevegelsesensorene av Sixaxis. For maken til desperat og dårlig forsøk på å møte og konkurrere med Wiis bevegelsesfunksjoner skal man lete lenge etter.

 

Nesten like teit som om man skulle ristet vilt på mobilen sin for å bytte sang på dens mp3-spiller... oj... Sony har jo det i noen av sine nye SE-modeller.

 

En funksjon bør være nyttig før den implementeres, ikke bare fancy :>

Lenke til kommentar
Nesten like teit som om man skulle ristet vilt på mobilen sin for å bytte sang på dens mp3-spiller... oj... Sony har jo det i noen av sine nye SE-modeller.

9520780[/snapback]

 

Hehe... nå har jeg ikke fulgt så godt med med deres mobiltelefon funksjoner da, men seriøst? Kan jo nesten sette det litt på spissen og lure på hva som skjer når man tar mobilen med på joggetur og man vil høre på MP3'ene på den samtidig. Mobilen hopper vel til neste låt hver gang du setter foten i bakken... :!: :p

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar
Mange mente at Sony gjorde en stor tabbe da de lanserte PlayStation 3-kontrolleren Sixaxis uten ristefunksjon.
Dropp "uten ristefunksjon" fra den setningen og jeg er helt enig. Lå oss bare være ærlige; Sixaxis suger - bare se på Lair eller Motorstorm. I Motorstorm er Sixaxis-støtte det første man slår av, og Lair er jo nesten uspillbart (og der kan man jo ikke en gang slå det av - way to kill a title!).
Lenke til kommentar

Det Sony skulle ha gjort er å lage en ny kontroll. Dualshock kontrollen er den dårligste kontrollen etter min mening på dagens konsollmarked. Knappene sitter klistret alt for nært hverandre og styrestikkene er et tydelig forsøk fra Sony tilbake i N64 tider å besvare Nintendo's analogstikke. Fungerte fint den gangen, når du ikke hadde mange spill som brukte de 2 analog stikkene, men i dag hvor man trenger det kunne de gjort et forsøk på å oppdatere den litt.

 

Og så klasket de Sixaxis funksjon på den, som et forsøk på å toppe Nintendo's Wiimote, bare med den forskjellen at Nintendo tok ikke en SNES kontroll, klasket på et par stikker og la til bevegelses funksjoner, de tok faktisk å startet fra bunnen av. Kanskje Sony burde prøve det med alle aspektene av sin konsoll fremfor å tenke i brødboks på 1 del.

Lenke til kommentar

rumble tilbake i ps3 kontrolleren? digg :)

 

for å bidra til diskusjonen rundt sony's valg av kontroll til ps3: dualshock er bedre en xbox kontrolleren. men så kom 360, og dual shock fikk et kraftig smekk på lanken. så jeg ble skuffa da jeg så at de fortsatte med dualshock. nå har det bedra seg fordi rumble er tilbake, men jeg kunne tenkt meg å testa den bana kontrolleren di laga til ps3 først.

Lenke til kommentar
Sony bør konsentrere seg om spill. At en next-gen konsoll endelig får rumble burde strengt tatt ikke være noe i nærheten av en nyhet.

9524199[/snapback]

 

Vet ikke helt hva det er Sony har i tankene, men i følge dem var Rumble last gen, så de har vel endelig funnet ut at folk vil ha litt last gen teknologi mitt i alt fanzy next gen som finnes, og tar dette til ettertanke.

 

Noen nyheter må de jo og få lov å gi ut, bisare som de enn må være, når de ikke får skryte hvor mange millioner konsoller de har solgt mer enn konkurentene.

 

La dem ha sin glede, stakkars dem, har vel hadt for få av dem i det siste.

Lenke til kommentar

altså, sony kutta ut rumble fordi noen saksøkte de pga patent rettigheter angående rumble funksjonen.

 

dette fikk de ikke ordna opp i føre ps3 ble lansert og derfor kom den uten rumble. dette markedsførte de som en bra ting :roll:

 

men nå har de kommet til enighet og velger derfor å lansere kontrollere med rumble i ettertid :thumbup:

 

i mine øyne så ligger problemet i hvordan sony markedsførte dette. de sa at sinaxis var bedre og rumble var ut, når de burde ha sagt det så enkelt som at de får ikke bruke rumble pga patent rettigheter og at sinaxis er noe nytt som de ønsker å prøve.

 

men dette er bare mitt syn på saken så det er jo ikke nødvendigvis riktig da

Lenke til kommentar

Jeg synes SIXAXIS får ufortjent mye pepper... Den er ikke perfekt, men for min del fungerer den helt greit. Personlig foretrekker jeg den symmetriske utformingen på Sony's kontroller, og etter Heavenly Sword ser jeg også et visst potensiale i bevegelsesensoren...

 

Rumble savner jeg ikke i det hele tatt, men det kan være fordi jeg kommer fra PC-verdenen. Det eneste spillet jeg har hatt som støttet rumble i gamepaden var Thief, som jeg spillte med mus og tastatur :roll: (Herregud som jeg lurte på hva den jævlige lyden var første gang jeg spillte det... Tok litt tid før jeg innså at det var kontrolleren som lå og hoppet oppå kabinettet mitt.)

 

Det eneste jeg egentlig har å utsette på SIXAXIS er plasten brukt i kroppen på den... Den føles ikke helt tillitsvekkende, for å si det slik...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...