Gå til innhold

Toppmodell for Phenom FX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er mindre populært fordi slike HK til nå ikke har vært ment for vanlig desktopbruk. de har gjerne hatt en spesiell socket, spesielt minne og krevd spesielle prosessorer.

 

Folk som driver med 3D og multimedia har gjerne behov for flere kjerner, og kan utnytte alle sammen godt, så hvis slike HK ikke blir altfor dyre, så kunne jeg selv fint se for meg at en del vil kjøpe dette og to billige firekjerner for eks.

Lenke til kommentar

Som forgjengeren "Quadfather" skal FASN8 støtte unbuffered ram, altså vanlig DDR2 minne. Dyr blir den nok, men det er vel alltids noen som har råd til den.

 

Jeg skulle gjerne hatt en om jeg hadde hatt råd...

 

Hvor mye nytte man har av en slik kan jo diskuteres.

 

Chipsettet er helt nytt så stabiliteten gjenstår vel å se. Man kan vel også kjøre vanlige "Barcelona" Opteron på den så vidt jeg vet.

 

Edit: @MrLee: Du tenker nok på Ati's 580X. Rd780 blir versjonen under rd790 fra AMD. I forhold til Nvidia's nye chipsett så skal rd790 være mer energieffektivt.

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som reagerer på underdimensjonerte RAMslots? Jeg har liksom fire slots på mitt budsjettHK... Greit at de sannsynligvis vil støtte 2GB pr slot, men allikevel, det er jo flere HK som har plass til 32GB totalt og bare støtter SLI/Crossfire? Men det er jo egentlig bare en bagatell :-P For det er vel ikke så mange som trenger 16GB RAM, da :-P

På den andre siden, så er det ikke så mange som trenger fire skjermkort og åtte kjerner heller, da... Så kanskje de som trenger en så syk PC fra før også trenger mer enn "bare" 16GB ram? :-P

Lenke til kommentar

Det finst fleire leverandører av multisocket opteron prosessorer. Sjekk denne linken for hovedkort med 4socket og 16minne plasser for maks 64gb RAM, samt 4 PCIe.

 

Tyan MB

 

Kjem sikkert til å koste skjorta da :cool:

 

Uansett så er multisocket kun for dei som driver med rendering av 3d, tung autocad el.l. ingenting å hente på spill ettersom minnemodulene er treigere og endel av båndbredden går med til å synce prosessorene.

Lenke til kommentar
Har et inntrykk av at dobbel sokkel er mindre populært jeg. Hovedkortene er dyre og man må kjøpe enda en prosessor.

9519122[/snapback]

Man må ikke kjøpe to prosessorer til det, men på den andre siden, hva er vitsen med å kjøpe dette hovedkortet hvis man ikke skal det? Hovedkortet er nok ment for de som vil ha mer enn 4 kjerner.

 

er vell i utganspunktet ikke laget for privatmarkedet heller.

9519132[/snapback]

Dette hovedkortet er nok tiltenkt privatmarkedet. Det er ikke et typisk serverhovedkort, men skal ha overklokkingsmuligheter og mye annet som toppsjiktet av privatmarkedet ønsker.

 

Leifen18: K10 skal støtte inntil 8GiB minnemoduler så man kan jo få mer ram på hovedkortet etter hvert bare det kommer minnemoduler med høyere kapasitet.

Lenke til kommentar
er vell i utganspunktet ikke laget for privatmarkedet heller.

9519132[/snapback]

Dette hovedkortet er nok tiltenkt privatmarkedet. Det er ikke et typisk serverhovedkort, men skal ha overklokkingsmuligheter og mye annet som toppsjiktet av privatmarkedet ønsker.

Tenkte dette mer var laget for bedriftsmarkeder som driver med 3d, animasjoner, film osv...

Lenke til kommentar
er vell i utganspunktet ikke laget for privatmarkedet heller.

9519132[/snapback]

Dette hovedkortet er nok tiltenkt privatmarkedet. Det er ikke et typisk serverhovedkort, men skal ha overklokkingsmuligheter og mye annet som toppsjiktet av privatmarkedet ønsker.

Tenkte dette mer var laget for bedriftsmarkeder som driver med 3d, animasjoner, film osv...

9519665[/snapback]

Nei, dette er en ren penisforlengelse :)

 

For bedriftsmarkedet er det rene serverhovedkort som gjelder.

Lenke til kommentar
er vell i utganspunktet ikke laget for privatmarkedet heller.

9519132[/snapback]

Dette hovedkortet er nok tiltenkt privatmarkedet. Det er ikke et typisk serverhovedkort, men skal ha overklokkingsmuligheter og mye annet som toppsjiktet av privatmarkedet ønsker.

Tenkte dette mer var laget for bedriftsmarkeder som driver med 3d, animasjoner, film osv...

9519665[/snapback]

Nei, dette er en ren penisforlengelse :)

 

For bedriftsmarkedet er det rene serverhovedkort som gjelder.

9519683[/snapback]

har ikke mye serverhovedkort i alle arbeidstasjonnene våre vi i vertfall :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...