Gå til innhold

Pro Evolution-dato spikret (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg villt ! Er vel ikke annet å si :w00t:

 

Blir da å spille Fifa 08 en måneds tid og vinne det som er av cuper der med FFK og leke seg litt, før alvoret begynner og virkelig fotball skal spilles :tease:

 

Men det er nedtur at de ikke har lisenser, selv om det vel lissom er så bagatellmessig osv er det utrolig morro å spille med autentiske lag. Hva er egentlig grunnen til at Fifa har lisensavtale og ikke Pro Evo? Sikra Fifa seg rettighetene i forrige årtusen 20 år fram i tid eller noe?? Det er noe som lukter svidd her :hmm:

Lenke til kommentar

Får nok prøve demoen når den kommer, men jeg er ganske sikker på at det ikke blir noe kjøp p.g.a. manglende lisenser.

 

Hadde PES hatt lisenser og i tillegg presentasjonen til FIFA (grafikk, lyd osv) så kunne jeg nok gitt det en fair sjangse, men å spille med tullelag, dårlig grafikk og kjipe menyer gidder jeg ikke i 2007. Har rett og slett blitt for vant med høy kvalitet også andre steder enn akkurat gameplay.

 

Men vi får se når demoen kommer...

Lenke til kommentar

Dette er første året på lenge jeg har mine tvil til om det blir nytt fotballspill... Er PES-fan og har den siste, ikke likt FIFA på mange år, men PES har utviklet seg svært lite de siste årene, og dette var året de skulle føre serien inn i "the next generation era", men grafikken er bare så vidt oppdatert, og de samme feilene som har vært der hvert eneste år ser ut til å være der enda.

 

FIFA, hadde jeg litt forhåpninger til i år, bra grafikk, presentasjon, lisenser, musikk, lagt inn finter, noe som ikke var i fjorårets next generation-utgave. Men der ser også samme feilene til å være der enda, spillerne reagerer for treigt, det føles sluggish, du har for lite kontroll over spillerne, de møter ikke pasninger, osv. Dette er det jeg har sett på gameplay-videoer, ikke fått prøvd demoen enda. Skal få gjort det snart og da får jeg se om det blir noe nytt fotballspill på meg i år eller ikke.

Lenke til kommentar
Får nok prøve demoen når den kommer, men jeg er ganske sikker på at det ikke blir noe kjøp p.g.a. manglende lisenser.

 

Hadde PES hatt lisenser og i tillegg presentasjonen til FIFA (grafikk, lyd osv) så kunne jeg nok gitt det en fair sjangse, men å spille med tullelag, dårlig grafikk og kjipe menyer gidder jeg ikke i 2007. Har rett og slett blitt for vant med høy kvalitet også andre steder enn akkurat gameplay.

 

Men vi får se når demoen kommer...

9498039[/snapback]

 

PES 08 har jo glimrende grafikk. Det har vi jo sett på forskjellige in-game bilder og filmer. Du sier at du ikke gidder å spille med kjipe menyer, men hvem kjøper et fotballspill for å henge rundt å sikkle på menyer? Typisk Fifa-fjortiss som ikke gidder å spille ett glimrende spill pga. manglende lisenser.. Hva betyr vel det når gameplayet er så vannvittig bra? Idioti.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig grunnen til at Fifa har lisensavtale og ikke Pro Evo?

9496964[/snapback]

 

Grunnen til dette er at Fifa har enerettigheter på Premier league ut 2008.

Så forhåpentligvis har vi PES med lisens på PL neste år..

 

Testet forøvrig spillet på en messe i forrige uke og er meget fornøyd!

PES7 på 360 var et haste projekt, noe man merket enkelt.

Denne gangen er det et fullværdig PES vi får leke oss med i et år fremover!

Grafikken var lekker, fotball følelsen var som vanlig enorm og den nye filme funksjonen (ved å trykke på alle knappene bakpå kontrolleren) var morsom.

 

Eneste minuset var elendig oppdatering på overganskmarkede i sommer, håper dette blir fikset før releasen neste måned!

Merket også litt hakking til tider når det var mange spillere på skjermen, noe også PES6 hadde, håper også dette blir ordnet.

ps3 utgaven har kanskje ikke dette problemet..

Lenke til kommentar

 

PES 08 har jo glimrende grafikk. Det har vi jo sett på forskjellige in-game bilder og filmer. Du sier at du ikke gidder å spille med kjipe menyer, men hvem kjøper et fotballspill for å henge rundt å sikkle på menyer? Typisk Fifa-fjortiss som ikke gidder å spille ett glimrende spill pga. manglende lisenser.. Hva betyr vel det når gameplayet er så vannvittig bra? Idioti.

9508938[/snapback]

 

Det har ingenting med FIFA å gjøre, men en manglende kvalitetsfølelse generelt på PES-spillene. Og nei, jeg gidder ikke spille et fotballspill som ikke har lisenser. Halve moroa er å spille med "ditt" lag.

 

Og det at gameplayet er så vanvittig bra kan jo diskuteres, noen liker det og andre ikke og slik vil det fortsette å være. Det finnes ingen fasit på godt gameplay.

Lenke til kommentar

Ja, syns også PES har vært udiskutabelt best de siste årene. Var gledelig å høre at FIFA`s lisensavtale går ut neste år og håper PES vil ha lisensene klare da :) Er det noen umulighet at begge kan ha de samme lisensene? Vært fint hvis de kunne konkurrert med like forutsetninger på den måten. Kommer nok også til å kjøpe begge, siden jeg jo såklart må spille med ynglingslaget mitt (FFK :love: ) men når jeg skal spille "virkelig" fotball kommer PES 2008 inn :) Lasta ned en patch til PES 06 som forandra omtrent samtlige lag til lag som fantes i virkeligheten + "classic" lag fra forskellige lands "storhetsperioder" (med bl.a Pele, Platini, Maradona osv med på lagene) Og en vanvittig mengde autentiske ansikter osv.. Eneste som var kjedelig med den patchen var at det var _null_ komentatorer, kun jubling osv da.

Lenke til kommentar

Til dere som sier at PES ikke har lisenser kan ikke ha mye peiling. Eneste viktige ligaene som mangler er PL og Bundesliga. Du har enda spansk, italiensk, fransk og nederlandsk liga fullt lisensert. FIFA har selfølgelig flere lisenser, men personlig så bryr jeg meg bare om de største ligaene i europa. Derfor trenger jeg ikke japansk liga osv. Dette er selfølgelig veldig egoistisk, men jeg tror mange føler det samme.

Prøvde FIFA 08 demoen i går å jeg må si at det ikke er i nærheten av PES når det kommer til gamplay. FIFA fanboys skjønner ikke hva jeg mener, men det gjør alle som elsker PES. En annen ting jeg la merke til er hvor latterlig dårlig ansiktene er. Du ser at det er Rooney, Henry osv, men de ser helt rare ut. Prøv demoen så ser dere hva jeg mener.

 

Dessuten er gode gamle edit mode tilbake i år, også på next-gen konsollene. Der kan du fikse på stort sett alt og med muligheter for å scanne inn bilder av klubblogoer med live vision kameraet kan du lage drakter nøyaktig som de er i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Gleder meg villt ! Er vel ikke annet å si  :w00t:

 

Blir da å spille Fifa 08 en måneds tid og vinne det som er av cuper der med FFK og leke seg litt, før alvoret begynner og virkelig fotball skal spilles  :tease:

 

Men det er nedtur at de ikke har lisenser, selv om det vel lissom er så bagatellmessig osv er det utrolig morro å spille med autentiske lag. Hva er egentlig grunnen til at Fifa har lisensavtale og ikke Pro Evo? Sikra Fifa seg rettighetene i forrige årtusen 20 år fram i tid eller noe?? Det er noe som lukter svidd her  :hmm:

9496964[/snapback]

 

Jeg må bare få sakt en ting, PES serien ruler noe vilt når det er snakk om gameplay, men litt kjipt at fifa har rettighetene da... Uansett, jeg vil spille PES om de så kaller Manchester United for Mobiltelefon!

Eneste er at de jærne kunne hatt med tippeligan og andre nordiske ligaer...

Likte det e PES 5 at man kunne redigere navnene på spillere å lag..

(FIFA blir som å spille NFS i forhåld til PES som er mer Gran Turisimo, hvor dem ikke fikk kalle porsche for porsche, men RUF)

Lenke til kommentar
Dette er første året på lenge jeg har mine tvil til om det blir nytt fotballspill...  Er PES-fan og har den siste, ikke likt FIFA på mange år, men PES har utviklet seg svært lite de siste årene, og dette var året de skulle føre serien inn i "the next generation era", men grafikken er bare så vidt oppdatert, og de samme feilene som har vært der hvert eneste år ser ut til å være der enda.

 

FIFA, hadde jeg litt forhåpninger til i år, bra grafikk, presentasjon, lisenser, musikk, lagt inn finter, noe som ikke var i fjorårets next generation-utgave. Men der ser også samme feilene til å være der enda, spillerne reagerer for treigt, det føles sluggish, du har for lite kontroll over spillerne, de møter ikke pasninger, osv. Dette er det jeg har sett på gameplay-videoer, ikke fått prøvd demoen enda. Skal få gjort det snart og da får jeg se om det blir noe nytt fotballspill på meg i år eller ikke.

9498042[/snapback]

 

Veldig veldig veldig VELDIG enig med deg...

Lenke til kommentar

Etter å ha testa Fifa-demoen til PS3, er det iallfall ingen tvil hos meg: jeg hadde heller spilt Pro Evo 1 enn å drive med det mølet der. Det ser pent ut, det skal de ha, men bortsett fra pen grafikk og lisenser har de ikke en dritt å skilte til. Jeg har ikke spilt Fifa på tre-fire år nå, men jeg trodde faktisk det var bedre enn dette ... Det føles ikke som fotball i det hele tatt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...