Gå til innhold

Valve viser interesse for Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillprodusentene har faktisk mulighet til å skreddersy en distro til spillet sitt slik at det kjører optimalt under det uten noe som stjeler ram og ytelse i bakgrunnen.

 

Men vær oppmerksom på at annonsen kan være et spill for galleriet for å få mer pengestøtte fra Microsoft til å utvikle spillet så lenge Valve styrer unna Linux. Jeg håper selvsagt ikke det, men er skeptisk nok til å tenke at det er en mulighet.

Lenke til kommentar
Spillprodusentene har faktisk mulighet til å skreddersy en distro til spillet sitt slik at det kjører optimalt under det uten noe som stjeler ram og ytelse i bakgrunnen.

 

Men vær oppmerksom på at annonsen kan være et spill for galleriet for å få mer pengestøtte fra Microsoft til å utvikle spillet så lenge Valve styrer unna Linux. Jeg håper selvsagt ikke det, men er skeptisk nok til å tenke at det er en mulighet.

9491338[/snapback]

 

Bra konspirasjonsteori, nesten like bra som MIN.

 

Hadde det ikke vært bra om valve hadde et tett sammarbeid med ubuntu om å ha steam inne i pakkesystemet når man innstallerer ubuntu :)

Lenke til kommentar

Kom ikke som noen bombe akkurat. Trodde nesten dem allerede var i gang med å omkode source engine til linux, men jeg var kanskje litt optimistisk.

 

Bra er det ihvertfall. Det eneste jeg savner etter at jeg har gått fra windows til linux er photoshop og cs1.6. men nå spørs det om cs1,6 ikke blir for gammelt til at dem gidder å gjøre det linuxkompatibelt

Lenke til kommentar
Kom ikke som noen bombe akkurat. Trodde nesten dem allerede var i gang med å omkode source engine til linux, men jeg var kanskje litt optimistisk.

 

Bra er det ihvertfall. Det eneste jeg savner etter at jeg har gått fra windows til linux er photoshop og cs1.6. men nå spørs det om cs1,6 ikke blir for gammelt til at dem gidder å gjøre det linuxkompatibelt

9491382[/snapback]

cs 1.6 støtter bare direct 3d.

men cs 1.5 støttet også openGL

så tror nok det kommer =)

 

De har nok plan om å få hele platformen over...

De kan gjøre det bra da :)

 

Dette vill nok skape ett viss press for ea gamers også, kanskje de vill portere spill etter hvert.

Etter det jeg har lest skal det være lettere og portere ett spill til linux enn å porere f.eks til ps3 og xbox 360, wiii skulle være litt lettere... men vet ikke om det stemmer :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Source-motoren baserer seg jo på DirectX, så jeg vil tro porting av source-motoren (og alle spill basert på denne) vil være heller vanskelig, men de fikk jo implementert OpenGL-støtte i den for å brukes på PS3, så det er mulig de kan ta utgangspunkt i det arbeidet og relativt raskt kunne ha Source-motoren kjørende i OpenGL på linux. :)

Lenke til kommentar
Men vær oppmerksom på at annonsen kan være et spill for galleriet for å få mer pengestøtte fra Microsoft til å utvikle spillet så lenge Valve styrer unna Linux. Jeg håper selvsagt ikke det, men er skeptisk nok til å tenke at det er en mulighet.

9491338[/snapback]

La oss satse på at du ikke har rett. Og skulle dette være tilfelle, la oss satse på at spillfolk vender de ryggen som straff.

 

Men er dette et faktisk skritt på veien for å komme seg inn på Linux-markedet, er det jo helt briliant! For håpe at flere følger etter. Det er faktisk min avhengighet til Civilization som er primærårsaken til at jeg ikke hiver ut Windows for godt (samt drivere til AMD/ATI da, men nå kommer forhåpentligvis det). Hadde dét kommet fullt ut i en Linux-versjon hadde jeg vært berga...

Lenke til kommentar
cs 1.6 støtter bare direct 3d.

men cs 1.5 støttet også openGL

så tror nok det kommer =)

9491391[/snapback]

Sikker? Jeg bruker da OpenGL på CS1.6 :hmm:

9491400[/snapback]

trodde støtten var fjernet :ph34r:

det her er spill som er letest og få over.

 

Med tid og stunder vill vi da antagle vis se age of conan på linux også =)

Så lenge valve samarbeider med funcom... :love:

Lenke til kommentar
Spillprodusentene har faktisk mulighet til å skreddersy en distro til spillet sitt slik at det kjører optimalt under det uten noe som stjeler ram og ytelse i bakgrunnen.

 

Men vær oppmerksom på at annonsen kan være et spill for galleriet for å få mer pengestøtte fra Microsoft til å utvikle spillet så lenge Valve styrer unna Linux. Jeg håper selvsagt ikke det, men er skeptisk nok til å tenke at det er en mulighet.

9491338[/snapback]

 

For alt vi vet kan det være jobben til denne personen de søker bare skal jobbe med "muligheten" for å porte spill..

 

 

Som folk sier, ting går i rett retning.. Men det er MAAAAAAAAAAAAANge år igjen

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...