Gå til innhold

3 lanserer PTT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norske operatører har av en eller annen merkelig grunn ikke lyst til å gi oss de mulighetene som finnes/bør være i nettverket. Dagens telefoner støtter så utrolig mye mer enn det som tilbys. PTT, Wireless Village, Cell-Info, Cell Broadcast pluss en del mer som har vært der i mangemange år. Tror de er redd for at bruken av disse tjenestene skal gå utover SMS og taletrafikken og dermed tjene litt mindre penger. Håper det blir en forandring på dette etterhvert!

Lenke til kommentar

skulle ikke ice introdusere ptt når dem endelig kom med telefoner?

 

når skjer det forresten?

 

gjetter meg til at dette kun vil fungere innenfor 3 sitt nett. for om jeg husker rett så var problemet terminering av ptt mellom operatører.

 

omegatech, jeg tror problemet ikke bare er redsel for å undergrave eksisterende fortjenestemuligheter, men å finne faktiske tjenester som folk vil ha.

 

for å gå over dem du nevner:

 

PTT: har jeg vel dekket allerede, men altså om jeg husker rett så er det enda ingen operatør som tilbyr denne tjenesten som tilbyr det utenfor eget nett. dette om jeg ikke har gått glipp av noe da. så om jeg velger telenor, og du velger netcom så vil ikke vi kunne sende PTT mellom våre to telefoner. om da ikke operatørene på magisk vis finner ut av hvordan de skal prise termineringen av PTT.

 

wireless village: joda, veldig greit, men kan det kobles til eksisterende im systemer, eller snakker vi her om enda ett system? altså, kan brukeren få opp msn, aim, yahoo, google og dem andre kontaktene i wireless village? om ikke kan en like gjerne benytte en java eller tilsvarende løsning opp mot ett eksisterende im system (fortrinnsvis jabber og en server med installerte bruer mot andre im-systemer).

 

det jeg banner på folk vil ha er ett nummer eller en addresse hvor dem kan sende alt som skal nå en person. altså at en kan fyre opp ett telefonnummer og ringe til personen enten han/hun er hjemme, kontoret, ferie eller annet. si en hadde ett im(sms er en form for im, og mail er rett og slett im med lagring av meldinger, tilsvarende hva nyeste msn har med offline messages)/voip system hvor en satte seg foran pcen, trykket på ett ikon og vips så var all trafikk rutet til pcen. plukk opp mobilen, trykk på en tast og all trafikk kom dit osv osv osv.

 

men dette vil kreve samarbeid mellom operatører og tjenestetilbydere, ikke slik som nå hvor alle de større kjører eget system opp og i mente.

 

når det gjelder cell-info (som jeg finner fint lite om, hva er det offisielle navnet?) og cell broadcast så ser det ut til å være rett og slett at dem ikke har funnet noen tjeneste dem ønsker å levere over disse. med andre ord, funksjonaliteten er der men det har ikke blitt funnet noen inntjeningsmulighet som benytter den funksjonaliteten.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...