Gå til innhold

Mer Blu-ray for PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er veldig spent på prisen på denne. Denne kunne være interessant å putte i HTPCen min om prisen var rett.

9446011[/snapback]

 

Er det ikke mye styr involvert i å spille av BD på pc? Mener å huske at det var noe strenge kypteringer og greier? Alltid spennende med noe nytt, men hvis BD blir før og fremst for film, så er jeg litt skeptisk.

Lenke til kommentar
Er det ikke mye styr involvert i å spille av BD på pc? Mener å huske at det var noe strenge kypteringer og greier? Alltid spennende med noe nytt, men hvis BD blir før og fremst for film, så er jeg litt skeptisk.

9446017[/snapback]

 

Hvorfor skulle det vært det? For brukeren blir det selvsagt snakk om å trykke på "Play", that's it.

Lenke til kommentar
kommer alltid noe som kan spille av HDCP format til vanlig CRT eller vanlig spiller på PCen.

 

Apple skal jo selge en boks som konverterer fra HDCP til standard TV signal :-)

9446192[/snapback]

 

Jeg renger med at du kan spille av hvilket som helst HDCP materiale hvis en har anydvd HD installert. Har aldri testet dette, men har gode erfaringer med dette programmet når det gjelder DVD avspilling.

Lenke til kommentar
det han nok mener er at du må ha et skjermkort med HDCP støtte samt DVI eller HDMI og en skjerm/ tv med HDCP støtte for å få 720/1080p

 

Men det er så vanlig i Tver at om du legger litt arbeid ned i å velge rett skjermkort burde det være ca 0 problem

9446166[/snapback]

 

I tilegg disabler vel Vista alle ikke-krytperte utganger når du kjører beskyttet materiale?

 

Har det kommet noen saklig rippe-tools for blue-ray/HD-dvd ennå? FOr mye styr å ha slikt på plate.

 

AtW

Lenke til kommentar
I tillegg disabler vel Vista alle ikke-krytperte utganger når du kjører beskyttet materiale?

9447238[/snapback]

En av mange myter. Kan vel spille av Blu-ray og HD-DVD, og sende ut på både component og VGA. Begge er analoge og støtter ikke HDCP.

 

 

Er veldig spent på prisen på denne. Denne kunne være interessant å putte i HTPCen min om prisen var rett.

Kjøpte selv med meg en Pioneer Blu-ray leser og DVD brenner med S-ATA interface fra USA. Det var i sommer, og da gav jeg 1500 kroner for den. Bruker denne i min HTPC.

Lenke til kommentar
I tillegg disabler vel Vista alle ikke-krytperte utganger når du kjører beskyttet materiale?

9447238[/snapback]

En av mange myter. Kan vel spille av Blu-ray og HD-DVD, og sende ut på både component og VGA. Begge er analoge og støtter ikke HDCP.

 

 

Er veldig spent på prisen på denne. Denne kunne være interessant å putte i HTPCen min om prisen var rett.

Kjøpte selv med meg en Pioneer Blu-ray leser og DVD brenner med S-ATA interface fra USA. Det var i sommer, og da gav jeg 1500 kroner for den. Bruker denne i min HTPC.

9455042[/snapback]

 

Ok, det kom kanskje ikke klart fram, men jeg tenkte på ikke-krypterte digitale utganger.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ok, det kom kanskje ikke klart fram, men jeg tenkte på ikke-krypterte digitale utganger.

9455164[/snapback]

Ok,

 

Men det er ikke Vista sin feil, de har bare implementert støtte for AACS og HDCP etter spesifikasjonene. Samme vil vel skje med OS X og andre som støtter det.

 

Da er løsningen AnyDVD HD. Jeg bruker selv dette for å kunne spille av Blu-ray filmer med Sone A (USA) på spilleren min som nå er stilt inn på Sone B.

 

Mitt skjermkort støtter HDCP, men jeg har testet med et kort som ikke støtter det, og AnyDVD HD fjerner AACS fra både Blu-ray og HD-DVD glatt.

Lenke til kommentar
Ok, det kom kanskje ikke klart fram, men jeg tenkte på ikke-krypterte digitale utganger.

9455164[/snapback]

Ok,

 

Men det er ikke Vista sin feil, de har bare implementert støtte for AACS og HDCP etter spesifikasjonene. Samme vil vel skje med OS X og andre som støtter det.

 

Da er løsningen AnyDVD HD. Jeg bruker selv dette for å kunne spille av Blu-ray filmer med Sone A (USA) på spilleren min som nå er stilt inn på Sone B.

 

Mitt skjermkort støtter HDCP, men jeg har testet med et kort som ikke støtter det, og AnyDVD HD fjerner AACS fra både Blu-ray og HD-DVD glatt.

9455746[/snapback]

 

MS hadde alle muligheter til å be de om å ryke og reise. Men uansett hvem man mener har skylda, så er essensen at det er endel styr å spille av krypterte ting på PC (og at vista har blitt gjort merkbart dårligere for støtte det åplige systemet, som uansett, forutsigbart nok, ble knekt)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...