Gå til innhold

Tele2 sliter med ryktet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dårlig erfaring med Tele2 her. Pappa byttet ut ISDN og fasttelefon med ADSL og IP-telefon i vår. I juni slutta det å funke. Først var det flere runder med å sjekke innstillinger i Windows. Deretter kom det to ny modemer. Når de endelig gikk med på å sende en mann fant de ut at linja var død (de ping'ene de hadde sent må ha endt opp et annet sted). Etter over en måned uten telefon og nett ble det endelig ordnet. Greit at det var ferietid og sånt, men når de leverer både nett og telefon SKAL det gå kjappere.

Lenke til kommentar

Kun gode erfaringer med Tele2 her.

 

Har Tele2 på alle mobilene i familien, samt på telefonen og på ADSL hjemme. Har vel faktisk vært kunde i Tele2 helt siden telemonopolet i Norge ble avviklet.

 

Aldri hatt noen problemer, og de gangene jeg har måttet ringe på grunn av linjebrudd på telefonlinje osv.. så har jeg aldri sittet i noen lange køer til kundeservice.

Lenke til kommentar

Det er ikke min erfaring. Skulle ringe til Tele2 og spørre hvorfor min kredittverdighet ikke ble godjkent for mitt andre mobilkjøp der. Kundesenteret visste ikke, og satte meg over til en annen seksjon hvor svaret dems var at "Nei du må ringe Noroff" for å finne ut dette. Fikk inn 20.000 på kontoen, og fant ut etter et par uker at jeg måtte ha en ny telefon. Derfor bestilte jeg fra Lefdal.com, og alt så bra ut. Etter 12 dager, fikk jeg beskjeden; "Ordre kansellert pga kredittverdighet". Jeg mener, 12 dager for å si meg det?!

 

Ble tilslutt til at jeg bestilte ny mobil hos Netcom, noe som jeg enn så lenge ikke har angret på. Mobilen kom etter to dager.

Lenke til kommentar
Kun gode erfaringer med Tele2 her.

 

Har Tele2 på alle mobilene i familien, samt på telefonen og på ADSL hjemme. Har vel faktisk vært kunde i Tele2 helt siden telemonopolet i Norge ble avviklet.

 

Aldri hatt noen problemer, og de gangene jeg har måttet ringe på grunn av linjebrudd på telefonlinje osv.. så har jeg aldri sittet i noen lange køer til kundeservice.

9456419[/snapback]

Dette er mi erfaring og. Mor har breiband, IP-telefoni og mobilabonnement frå Tele2, medan eg sjølv har breiband og mobilabonnement. Fleire av mine nære slektningar brukar og Tele2 sine tenester (ofte etter anbefaling frå meg), og er godt nøgde med det. Alt har fungert som ei klokke. Kundeservice har eg aldri vore plaga med, verken når det gjeld evne til å hjelpe eller responstid - tvert imot tykkjer eg Tele2 er mykje kjappare til å svare på førespurnadar enn dei fleste andre selskap eg er i kontakt med. :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Det er ikke min erfaring. Skulle ringe til Tele2 og spørre hvorfor min kredittverdighet ikke ble godjkent for mitt andre mobilkjøp der. Kundesenteret visste ikke, og satte meg over til en annen seksjon hvor svaret dems var at "Nei du må ringe Noroff" for å finne ut dette. Fikk inn 20.000 på kontoen, og fant ut etter et par uker at jeg måtte ha en ny telefon. Derfor bestilte jeg fra Lefdal.com, og alt så bra ut. Etter 12 dager, fikk jeg beskjeden; "Ordre kansellert pga kredittverdighet". Jeg mener, 12 dager for å si meg det?!

 

Ble tilslutt til at jeg bestilte ny mobil hos Netcom, noe som jeg enn så lenge ikke har angret på. Mobilen kom etter to dager.

9456466[/snapback]

 

Mener du kjøp av mobil eller mobilabonnement? Er nemlig ikke vanlig å kredittsjekke noen ved kjøp av en mobiltelefon uten abonnement. Eller var det fornying av 12 mnd binding på et allerede eksisterende abonnement du har hos Tele2?

 

Begrunnelsen for avslag på kredittsjekk håndteres av et eksternt selskap da Tele2 ikke får tilgang til denne begrunnelsen. Kan ikke se noe galt med Tele2 sin kundeservice i ditt tilfelle!

Endret av escobar
Lenke til kommentar

Kredittvurdering er helt vanlig på alt salg av abonnement og mobiler med abonnement.

 

Denne saken kan forklares muligens ganske enkelt.

 

Tele2 og Telenor bruker Lindorff på kredittinformasjon, imens Netcom bruker Creditinform. Disse selskapene kan ha forskjellig informasjon om deg i sine databaser. Hvilket betyr at du kan få godkjent abo et sted, men ikke et annet.

 

Hvis du lurer på hvorfor du fikk avslag med Tele2 ring Lindorff å sjekk.. Tror de er størst på kredittinfo i Norge, så sjansen for at det er flere selskaper som bruker dem er jo stor. Kjedelig da å ha noen "anmerkninger" hos dem :)

 

mvh

 

Torbjørn

Lenke til kommentar

Brukte Tele 2 i 2,5 år som mobilkunde. Syntes de fungerte bra jeg. Var i kontakt med kundeservice et par ganger og fikk raskt svar og hjelp. Heller aldri noen tull med tjenestene eller faktureringen.

 

Når det gjelder reklamekampanjene deres synes jeg det finnes ganske mange andre som er mye mer irriterende, eks. den fotballsupporter-greia til Canal Digital. Den er forferdelig den :mad:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...