Gå til innhold

Tøffere for svenske fildelere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ut som et godt forslag. Men hvordan definerer de en stor fildeler? En som har fiberlinje og flere maskiner som deler? Hva slags trafikk reagerer de på? Bittorrent?

 

PsyDe: Men da må alle som skal dele bli del av VPN'et? Da blir det vanskligere for hvermannsen å laste ned.

Endret av JAPCU
Lenke til kommentar

Nå skal det jo også legges til at to av de svenske regjeringspartiene allerede har sagt at de ikke vil støtte et slikt forslag, og resten er avventende. Det har jo florert med slike mer eller mindre useriøse forslag som setter grunnleggende rettsprinsipper ut av spill, men ingen av dem har blitt vedtatt her i Sverige enda.

 

EDIT: Det er nå bare et av regjeringspartiene som sier "tja" og ikke "nei" til dette forslaget: http://www.idg.se/2.1085/1.119151

Endret av Swe
Lenke til kommentar

da bør en også be vegvesenet om å stenge veien der folk kjører for fort.. Internett er fritt og bør være fritt slik som det mer eller mindre er i dag. ISPer skal kunne gjøre denne tjenesten tilgjengelig. Feks Tafjord-Mimer sier til sine kunder (står i kundeavtalen) av det ikke er tillat med ulovlig nedlasting av ditt og datt, men så står det lenger ned at Tafjord-Mimer ikke bryer seg om hva du laster ned eller hvor du surfer.. så har de gitt med gode tips til utorrent-instillinger..siden modemet jeg har fra de ikke takler særlig mange connections ^^

Lenke til kommentar
da bør en også be vegvesenet om å stenge veien der folk kjører for fort.. Internett er fritt og bør være fritt slik som det mer eller mindre er i dag. ISPer skal kunne gjøre denne tjenesten tilgjengelig. Feks Tafjord-Mimer sier til sine kunder (står i kundeavtalen) av det ikke er tillat med ulovlig nedlasting av ditt og datt, men så står det lenger ned at Tafjord-Mimer ikke bryer seg om hva du laster ned eller hvor du surfer.. så har de gitt med gode tips til utorrent-instillinger..siden modemet jeg har fra de ikke takler særlig mange connections ^^

9424527[/snapback]

vegvesenet stenger så og si veier der vi kjører for fort :p

Lenke til kommentar
da bør en også be vegvesenet om å stenge veien der folk kjører for fort.. Internett er fritt og bør være fritt slik som det mer eller mindre er i dag. ISPer skal kunne gjøre denne tjenesten tilgjengelig. Feks Tafjord-Mimer sier til sine kunder (står i kundeavtalen) av det ikke er tillat med ulovlig nedlasting av ditt og datt, men så står det lenger ned at Tafjord-Mimer ikke bryer seg om hva du laster ned eller hvor du surfer.. så har de gitt med gode tips til utorrent-instillinger..siden modemet jeg har fra de ikke takler særlig mange connections ^^

9424527[/snapback]

vegvesenet stenger så og si veier der vi kjører for fort :p

9424548[/snapback]

 

nåja, har ikke jeg sett noe til :p muligens etter ulykker et antall ganger.. :p

 

edit: du sier VI -så du kjører for fort! hmmz.. ;P

Endret av viiite
Lenke til kommentar

Bra at noen endelig tar tak i dette!!

 

Jeg synes "Cribs" på MTV har tatt seg ned den siste tiden - sannsynligvis pga. piratkopiering.

 

Istedenfor å ha 9 versacésofaer (de aldri bruker!!) á 100 000, har artistene bare 4 versacésofaer!!

Istedenfor å ha et helt P-hus med rå biler, har kjendisene bare 8-9 biler til omtrent en mill./stk.

Og vi som laster ned er skyld i dette! Jeg får så dårlig samvittighet :( Jeg unner Britney Spears enda et luksusslott, som de fleste av oss bare kan drømme om.

 

 

(For de som ikke kjenner til Cribs; Det er et program der MTV får komme hjem til artister/skuespillere/div.kjendiser og lage en reportasje av hjemmene deres)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hmm.. Hvordan vet man forresten om filene som blir delt er av lovlig eller ulovlig materiale?

Det finnes faktisk en god del informasjon av det som deles, som er 100% lovlig og sider som tilbyr torrentnedlasting som et alternativ...

Tror ikke de kommer gjennom med dette....

Lenke til kommentar
Nei, jeg syns ikke det er det helt store lovbruddet å ikke støtte folk som allerede har alt for mye penger.

9424804[/snapback]

 

Nemlig! Defor jeg ikke betaler skatt lenger :)

9424833[/snapback]

Dette blir litt OT, men det var litt av en sammenligning!!

Støtte folk som allerede har for mye penger - så du mener skoler, barnehager, osv. har for mye penger?

Snyltere som deg gjør meg kvalm.

Lenke til kommentar

Film og spill er vell et like stort problem som musikk?

 

Feks i norge er musikk bransjen er mikkemus bransje sammenlignet med spill og hvordan det utvikler seg.

 

Når det er sagt er jeg imot piratkopiering, men syns det er veldig forskjell på å laste ned 50 Mp3 sanger i året til eget bruk , kontra å dele 200 spillefilmer og 50 spill kontinuerlig.

 

Alt i alt, så er disse sjangrene forsatt litt dyre, en av hovedgrunnene til piratkopiering tror jeg. Skrudd ned prisene litt, så kansje det hadde bedret seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...