Gå til innhold

Opera 9.5 Alpha snart klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Opera 9.5 vil få en ny gjennopprettingsmulighet som skal gjøre det mulig for brukeren å gjenopprette et vindu som er tidligere blitt lukket.

Denne funksjonen har da allerede nåværende versjon?

9422876[/snapback]

Nei. Nå kan du bare gjennopprette faner, i 9.5 kan du også gjennopprette vinduer. http://cybernetnews.com/2007/09/03/cyberno...features-video/ < der kan man se på mange av de nye funksjonene.

Lenke til kommentar

Det er kun et problem som irriterer meg voldsomt med opera, og det er at den til tider kan bruke 99% CPU-kapasitet.

 

Dette kan skje med tunge nettsider oppe, f.eks. dagbladet, youtube, gmail (ikke helt sikker på når eller eksakt hvilke nettsider).

 

Det de virkelig burde lagt til som en ny funksjonalitet er hvilken nettside som bruker så mye kapastitet.

Da er det i det minste mulig å lukke den nettsiden.

 

Ellers, bra jobba!!

Lenke til kommentar
Det er kun et problem som irriterer meg voldsomt med opera, og det er at den til tider kan bruke 99% CPU-kapasitet.

9423214[/snapback]

Hvis du bruker mail-delen av Opera (inkluderer også feeds), så er det nok den som er synderen. Uansett skal Opera 9.5 bli raskere på det meste, så dette er kanskje noe som vil forsvinne i neste versjon.

 

Spesielt skal Opera Mail oppgraderes med en ny IMAP-, lagrings- og indeks-backend, som vil gjøre Opera mye raskere på dette området enn tidligere versjoner. "På tide" sier jeg som har ventet på dette siden Opera 7, men det er bedre seint enn aldri, og når Opera først kommer, så kommer hun også godt! ;)

Lenke til kommentar

Håper på en god oppdatering da jeg opplever mye problemer med nettleseren for tiden. Har ikke gravd så voldsomt etter hvordan man kan få ordnet det forskjellige, men det burde være enkle fixer for dette etter hva FF og IE håndterer.

 

- Bokmerker, har opplevd på flere PC-er at disse forsvinner, men tror årsaken kan være at jeg har lagret de steder hvor de ikke har vært tilgjengelige igjen.

- Problemer mot en nettverksprinter jeg ikke får kontakt med igjen, som før fungerte. Lurer litt på om det kan være oppdateringer fra Opera- > 9.23 som ha gjort dette.

- Stadig fler og fler kræsjer når jeg bruker leseren. Dette har økt i det siste vel og merke.

- VMware Console fungerer ikke i nyeste versjonen av Opera. Har sett at det har fungert tidligere på jobb med en kolega. FF og IE tar dette fint

- Enklete Javasider fungerer ikke helt ut.

- Hvordan slår jeg AV torrent-støtten i Opera? Foretrekker å bruke egne torrent-klienter, men har ikke funnet noen løsning for dette ennå. Kjempefint med noen tips her :)

 

- Automatisk rettskriving som FF har. Dette savner jeg virkelig, og den programvaren jeg har installert som skulle være anbefalt ordbok for Opera var både mye arbeid samt at ordboken var ubrukelig. Dette er for dårlig.

 

- Men sist og ikke minst hvor komplisert og lite støttet det er i Linux verdenen. Brukte en god del timer på å installere Flash og Java og få dette opp med virkelig knotete guider. Flash er vel heller ikke støttet på Linux Opera engang. Testet på Ubuntu vel og merke.

 

 

Har ønsket å fortsette bruken av Opera, men går snart bastant på FF selv om det er mange fordeler med Opera FF ikke har.. :( hurtigvalg, gjenoppretting av faner du sist brukte, mindre tabs m.m.

 

Noen få meg overbevist pliz :D

Endret av nollie
Lenke til kommentar
- Hvordan slår jeg AV torrent-støtten i Opera? Foretrekker å bruke egne torrent-klienter, men har ikke funnet noen løsning for dette ennå. Kjempefint med noen tips her :)

 

Skriv dette i adresselinjen og trykk enter:

opera:config

 

Bittorrent - fjern haken for "enable"

 

 

Kan forøvrig anbefale uTorrent som bittorent klient. Den tar lite minne, men har alle funksjonene du trenger.

Endret av Valandil
Lenke til kommentar
- Hvordan slår jeg AV torrent-støtten i Opera? Foretrekker å bruke egne torrent-klienter, men har ikke funnet noen løsning for dette ennå. Kjempefint med noen tips her :)

Åpne preferences (Ctrl + F12), gå til fanen for "Advanced" og til slutt "Downloads"-vinduet. Der fjerner du haken ved "Hide file types displayed by Opera", og blar deg ned til du finner application/x-bittorent .torrent. Gå inn på egenskapene for denne, og da skjønner du nok resten selv ;)

 

Har selv opplevd 100%-problematikken på alle pcer. Har nesten en mistanke om at det er flash som forårsaker det.

Lenke til kommentar

Etter litt testing kan jeg si med en gang at den er langt raskere. Trodde ikke Opera kunne bli særlig mye raskere enn den var. Meget bra. Men det er noen små feil ved rendringene av sider som ikke var i 9.23, deriblant siteringen her på forumet. Ellers ser det bra ut. Ser fram til final!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...