Gå til innhold

Dobbel Radeon er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den argeste konkurreten til kortet skal være GeForce 8600 GTS.

Må si det er trist å se skjermkortmarkedet idag, når nyeste generasjons mellomklassekort ikke engang klarer å hamle opp med fjordårets øvre mellomklasse. X1950Pro vil jo fortsatt slå begge disse ned i støvlene, og koster halvparten...

/end *whine*

 

Men å koble til 4 skjermer med full HD-aksellerasjon kan jo sikkert ha sin nytteverdi.

 

-Visjoner-

Lenke til kommentar

Tja, for folk som driver med grafisk arbeid, eller generelt kontor arbeid,

så er jo dette en bra løsning når man trenger flere skjermer på samme maskin.

Tviler på de tenkte på gamere når dem lagde dette kortet. Tvert imot,

jeg tror dem vet godt at dette ikke vil slå ann på spillmarkedet, og har

med vilje satset på kontor markedet istedet.

Lenke til kommentar
Den argeste konkurreten til kortet skal være GeForce 8600 GTS.

Må si det er trist å se skjermkortmarkedet idag, når nyeste generasjons mellomklassekort ikke engang klarer å hamle opp med fjordårets øvre mellomklasse. X1950Pro vil jo fortsatt slå begge disse ned i støvlene, og koster halvparten...

/end *whine*

 

Men å koble til 4 skjermer med full HD-aksellerasjon kan jo sikkert ha sin nytteverdi.

 

-Visjoner-

9416946[/snapback]

 

Dette gjelder kun ATI, denne generasjonen ser de ut til å ha bommet fryktelig på ytelses messig sett.

Lenke til kommentar
Den argeste konkurreten til kortet skal være GeForce 8600 GTS.

Må si det er trist å se skjermkortmarkedet idag, når nyeste generasjons mellomklassekort ikke engang klarer å hamle opp med fjordårets øvre mellomklasse. X1950Pro vil jo fortsatt slå begge disse ned i støvlene, og koster halvparten...

/end *whine*

 

Men å koble til 4 skjermer med full HD-aksellerasjon kan jo sikkert ha sin nytteverdi.

 

-Visjoner-

9416946[/snapback]

 

Dette gjelder kun ATI, denne generasjonen ser de ut til å ha bommet fryktelig på ytelses messig sett.

9417447[/snapback]

er nok en grunn til at prisene er dumpet ekstremt mye å...

så pris/ytelse så ligger de ganske likt...

Lenke til kommentar
Må si det er trist å se skjermkortmarkedet idag

9416946[/snapback]

Dette gjelder kun ATI, denne generasjonen ser de ut til å ha bommet fryktelig på ytelses messig sett.

9417447[/snapback]

Hvordan kan du si at det kun gjelder ATI? Nvidia kunne fint halvert prisene sine hvis de ikke hadde surfet på "Nvidia er best"-imaget akkurat nå. Det er jo merkverdig at ATI's mellomklassekort fra i fjor høst fortsatt eier "sub-1500kr"-klassen. Greit at Nvidia har noen gode kort, men de tar seg godt betalt for dem...

 

-Visjoner-

Lenke til kommentar
Må si det er trist å se skjermkortmarkedet idag

9416946[/snapback]

Dette gjelder kun ATI, denne generasjonen ser de ut til å ha bommet fryktelig på ytelses messig sett.

9417447[/snapback]

Hvordan kan du si at det kun gjelder ATI? Nvidia kunne fint halvert prisene sine hvis de ikke hadde surfet på "Nvidia er best"-imaget akkurat nå. Det er jo merkverdig at ATI's mellomklassekort fra i fjor høst fortsatt eier "sub-1500kr"-klassen. Greit at Nvidia har noen gode kort, men de tar seg godt betalt for dem...

 

-Visjoner-

9418138[/snapback]

 

Litt enig der. nVidia vet å ta seg godt betalt mens de enda kan, men slik drives denne industrien, og slik må det nok være. En liten glede er jo at 8800 GTS sakte men sikkert kryper ned på 2000 kr linjen.

Lenke til kommentar
Den argeste konkurreten til kortet skal være GeForce 8600 GTS.

Må si det er trist å se skjermkortmarkedet idag, når nyeste generasjons mellomklassekort ikke engang klarer å hamle opp med fjordårets øvre mellomklasse. X1950Pro vil jo fortsatt slå begge disse ned i støvlene, og koster halvparten...

/end *whine*

 

Men å koble til 4 skjermer med full HD-aksellerasjon kan jo sikkert ha sin nytteverdi.

 

-Visjoner-

9416946[/snapback]

 

Jeg vet nå ikke helt, personlig synes jeg skjermkort virker mer og mer "overkvalifiserte" for tilgjengelige spill, man m høyere og høyere opp i oppløsning, og FSAA og andre settings for å få tynt kortene synes jeg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg vet nå ikke helt, personlig synes jeg skjermkort virker mer og mer "overkvalifiserte" for tilgjengelige spill, man m høyere og høyere opp i oppløsning, og FSAA og andre settings for å få tynt kortene synes jeg.

 

AtW

9418977[/snapback]

Ja, det kommer helt an på hva slags krav man har. Det er vanskelig å få fullt ytbytte av et FPS-spill med lavere enn 75fps med Vertical Sync synes nå jeg, og det er ganske vanskelig å få til med mitt x1950pro selv ved 1280x1024...

 

Dessuten, med spill som Gothic 3, Microsoft Flight Simulator X, osv er det vel nesten ingen grense for hvor bra skjermkort man kan dra nytte av...

 

-Visjoner-

Lenke til kommentar
Det morsomste av alt er at det skal støtte 4 skjermer :D

9416903[/snapback]

Det er kun i 2D modus, akuratt som SLI og standard Crossfire.

 

Når kortet rendrer 3D er kun 1 skjerm aktiv (Det er en bakside med SLI og CF)

 

Og ja, selv om dette er ett "2-in-1" kort så bruker det fremdeles CF på samme måte som andre ATI kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...