Gå til innhold

Spionprogrammer mot terror


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes jeg ser en mulig terrorist åpner vedlegg fra en .gov eller merkel.de adresse :)

 

"Spionprogrammene skal være trojanske hester som etter planen skal spres via e-postmeldinger. Spionprogrammet skal kunne installeres på mottakerens PC uten at vedkommende er klar over dette"

 

Hvis en stat kan enkelt si at slik skal det gjøres, betyr det at alle systemer er åpen som en sveitserost for virus pr mail ;) Finnes alternativer som jeg regner med Al qaeda eller andre ekstreme grupper benytter seg av.

 

Et utspill med lite hold syntes nå jeg...

Lenke til kommentar

Eller kanskje det hele er et utspill fra Linux-lobbyen for å få folk vekk fra Windows? :p

 

Nei, seriøst vitner dette om litt vel desperate metoder i antiterrorismens navn. Hvis det i det hele tatt lar seg gjennomføre, blir det jo ikke helt ulikt at myndighetene bryter seg inn i en haug med hus for å plante mikrofoner. Ved spredning over epost, vil man høyst sannsynlig ramme svært mange uskyldige også.

Lenke til kommentar
Hvorfor er egentlig tyskland så frampå? Og slike ting framprovoserer bare mer terrorisme?

 

Schäuble er opplagt aldri kommet tilbake siden attentatet (han ble skutt 3 ganger av en mentalt forstyrret mann), og legger ut med helt absurde forslag, slik som dette. Tyskland har også innført den berømte "hackerverktøyparagrafen", der det er straffbart å produsere, tilby, selge, anskaffe, spre eller gi tilgang til visse typer programvare.

 

Alle disse tiltakene er spill for (det uopplyste) galleriet, da gruppene som faktisk utgjør en trussel mot rikets sikkerhet, besitter også seriøse IT-ressurse for å sikre informasjonsutveksling mellom medlemmene. Slike utvidede rettigheter vil dog gi den tyske regjeringen en interessant mulighet til å søke gjennom kommunikasjon og datamaskiner til bestemor, som ikke er blitt lært opp i bruken av PGP.

 

Moralen: 1) Streng brannvegg 2) OpenPGP 3) TrueCrypt 4) Strenge innstillinger i e-postklienten. Ikke bare for Tyskland, forøvrig.

Lenke til kommentar

Hvordan har de tenkt å spre dette via e-mail. Har ikke akkurat for vane å åpne mail fra ukjente personer. Ei åpne vedlegg uten at jeg på forhånd har fått vite av personen direkte hva det er for noe. Hva med linux eller vista? Skal trojaneren begynne å kjøre uten at du ber den om det. Trodde dette ikke var mulig uten brukers godkjennelse...

Lenke til kommentar

Jaja, når en god del store firma sitter på informasjon om vanlige folk gjennom sine spionprogrammer, så hvorfor ikke også staten.

 

Når en først klarer å skaffe seg spionprogrammer på dataen så må en jo være klar over at det fører til at enten et firma eller staten kan bruke informasjonen de får tak i gjennom det, slik som de vil.

Lenke til kommentar
...folk som laster ned fra piratebay og andre "terrorister".

9416284[/snapback]

jeg tenkte det samme.

Dette er en trojaner som skal spres via epost...

Men det går nok 1dag også kommer en liten oppdatering fra alle verdens anti spyware og virus selskaper og trojaneren er borte. Så da kan man jo liksågreit tenne opp i ovnene med tusen lapper :p

Lenke til kommentar
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."

- Benjamin Franklin

 

Jeg synes det utsagnet sier det meste, i grunnen.

9416877[/snapback]

Vet ikke om jeg ville vært så bastant som bennie, men jeg er enig i prinsippet om at frihet skal ikke kuttes bort i små inngrep, sånn som har skjedd jevnt over de siste 5-10 årene i vesten.

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke helt har skjønt er hvorfor det er så fordømt farlig å bruke ny teknologi til avlytting? Jeg mener, enter så avlytter man eller så avlytter man ikke. Hvis man først har fått godkjennelse for å avlytte en mistenkt spiller det da mindre rolle hvordan man gjør det? Jeg ser ikke helt logikken i at det skal være lov å avlytte noens fasttelefon, mobil, soverom og bil men ikke installere en tastelogger på datamaskinen hans?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...