Gå til innhold

KDE 4.0 er utsatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TRist nyhet, men det er jo bra at de tar seg tiden til å teste skikkelig. Lurer forresten på hvordan dette påvirker neste versjon av Fedora, som etter planen skal inkludere KDE 4.

9408927[/snapback]

Nja, spørs om KDE 4 faktisk har vært endel av planen for Fedora 8. Slik jeg har fortstått det har det vært litt frem og tilbake ang. det. Nå derimot, tviler jeg på at vi får se KDE 4 i F8. Mulig det kommer som en update (tviler litt på det også egentlig), men på DVDen får vi nok ikke se det.
Lenke til kommentar
TRist nyhet, men det er jo bra at de tar seg tiden til å teste skikkelig. Lurer forresten på hvordan dette påvirker neste versjon av Fedora, som etter planen skal inkludere KDE 4.

9408927[/snapback]

Nja, spørs om KDE 4 faktisk har vært endel av planen for Fedora 8. Slik jeg har fortstått det har det vært litt frem og tilbake ang. det. Nå derimot, tviler jeg på at vi får se KDE 4 i F8. Mulig det kommer som en update (tviler litt på det også egentlig), men på DVDen får vi nok ikke se det.

9409033[/snapback]

 

Fedora 8 bestemte seg faktisk for noen dager siden at de ikke ville inkludere KDE4.0, de ville vente til Fedora 9.

 

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=NjAxNw

Lenke til kommentar
Kjipt. Enda lenger å vente til Amarok kommer til Mac OS X...

9409051[/snapback]

nja, det blir vel tilgjengelig i form av nye beta og RC slipp som kommer utover høsten tipper jeg..

Kan vel til og med få det opp å kjøre allerede nå, men det er jevlig styr om jeg ikke husker feil ..

Ellers venter jeg på det samme.

Men jeg er glad at de tar den tiden de trenger, de beta livecd tingene jeg har prøvd i sommer virka nesten mer alfa en beta..

Lenke til kommentar

For min del er det i alle fall viktigere at det er mest mulig feilfritt, enn at det kommer fort, men det er alltid kjedelig når ting blir utsatt.

 

Kanskje såvidt litt ot, men tar det likevel. Har lurt litt på hvordan beslutningsprosessene egentlig foregår med Ubuntu/Kubuntu/KDE/Gnome osv osv.

Når det altså ikke er kommersielle aktører som står bak utgivelsene og produksjonen, og såvidt jeg har forstått mye er basert på frivillighet. Hvordan er dette egentlig organisert?

(Kanskje et stort spørsmål, jeg er fornøyd med kortversjonen av svaret :) )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Kjedelige greier dette da. :cry:  Hadde håpet på 4.0 samtidig som Kubuntu 7.10 var klar..  :(

9408896[/snapback]

Jeg tror den skal inneholde kde 4.0, så kan vell hende at den blir utsatt også.. evt leveres med en RC

9412423[/snapback]

 

Jeg skal ikke spå noe her iallefall, men utsettelse av av Kubuntu 7.10 ser jeg for meg som urealistisk.

Lenke til kommentar
Kjedelige greier dette da. :cry:  Hadde håpet på 4.0 samtidig som Kubuntu 7.10 var klar..  :(

9408896[/snapback]

Jeg tror den skal inneholde kde 4.0, så kan vell hende at den blir utsatt også.. evt leveres med en RC

9412423[/snapback]

 

Jeg skal ikke spå noe her iallefall, men utsettelse av av Kubuntu 7.10 ser jeg for meg som urealistisk.

9412504[/snapback]

kubuntu 7.04 ble jo utsatt?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Kanskje såvidt litt ot, men tar det likevel. Har lurt litt på hvordan beslutningsprosessene egentlig foregår med Ubuntu/Kubuntu/KDE/Gnome osv osv.

Når det altså ikke er kommersielle aktører som står bak utgivelsene og produksjonen, og såvidt jeg har forstått mye er basert på frivillighet. Hvordan er dette egentlig organisert?

(Kanskje et stort spørsmål, jeg er fornøyd med kortversjonen av svaret :) )

 

De forskjellige utviklerne samles på IRC og/eller mail-lister/forum for å diskutere fremdrift, om mer tid trengs, hva som er ferdig og hva som trenger masse bugfix. Hvis ting ikke er ferdig og ting trenger lenger tid på testing/bugfix så utsettes prosjektet litt :)

 

(ja, har jobbet i et slikt "stort" prosjekt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...