Gå til innhold

Test: Nokia MD-6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nokias nye knøttsmå høyttalere imponerer.

 

Les mer

9399501[/snapback]

 

Hva imponerer de i egentlig? Å spille lav lyd? Å gi dårlig stereo? Å i det hele tatt gi et elendig lydbilde? Eller imponerer de fordi det står Nokia på dem?

Hvis man skal ha pc-høyttalere så finnes det et hav av bede alternativer, og skal man ha til mobiltelefonen, er det muligens en fordel at de klarer å spille høyere enn telefonens innebygde høyttaler? Så hva er det egentlig du mener er så imponerende?

Lenke til kommentar
Hva imponerer de i egentlig? Å spille lav lyd? Å gi dårlig stereo? Å i det hele tatt gi et elendig lydbilde? Eller imponerer de fordi det står Nokia på dem?

9403135[/snapback]

kjører du et korstog mot amobils påståtte "nokia-favorisering"? (jeg synes forøvrig at du har noen gode poenger, men de er dessverre fra tid til annen, som her, pakket inn i piggtråd). Jeg er enig i at testen kan virke paradoksal. Det jeg tror testeren mener er at det kommer overraskende mye lyd ut av et så fysisk lite produkt. Samtidig er det uansett for dårlig i forhold til fysisk betydelig større alternativer. Endret av mandela
Lenke til kommentar

Som Mandela over poengterer så er det nok nå, poe.

 

Du har til tider noe å fare med, men dette blir man ikke videre imponert over.

 

Når det gjelder høyttalerne så har jeg enda til gode å høre noe så smått gi fra seg lyd som i det hele tatt kan karakteriseres som brukanes. Jeg skal prøve å ha et åpent sinn når jeg prøvelytter disse, men regner med at jeg blir akkurat like skuffet over dem som jeg har blitt over alt annet jeg har hørt hittil.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Som Mandela over poengterer så er det nok nå, poe.

 

Du har til tider noe å fare med, men dette blir man ikke videre imponert over.

 

-KJ

9406287[/snapback]

 

Hva er det du mener jeg kunne skrevet annerledes? Jeg mener bestemt at disse høyttalerne ikke er noe å bli imponert over, da de ikke klarer å overdøve lyden av de innebygde høyttalerne en gang. Og lydbildet er elendig. Hva er det egentlig artikkelforfatteren mener med : "Nokias nye knøttsmå høyttalere imponerer"?? At så små høyttalere kan lage lyd?

 

Jeg har i lengre tid prøvd å hinte til amobil når det gjelder testkriterier og personlig favoritter. Dette har de på ingen måte tatt inn over seg, og testene har blitt dårligere og dårligere, og klart favorisert ett bestemt mobilmerke. Så da bestemte jeg meg for å slutte å gå rundt grøten, og skrive hva jeg mente i klartekst. Dette kan selvfølgelig oppfattes som negativt. Når jeg leser søstersidene til amobil, hardware.no, så får jeg motsatt inntrykk av hva jeg får av amobil. Der oppfatter jeg artiklene som seriøse og velskrevne og ikke minst, nøytrale. Så hvorfor er amobil immun mot kritikk?

Da jeg en gang i tiden, under et annet nick, sendte forespørsel om amobil ikke skulle teste SE P990i, fikk jeg til svar at disse telefonene ikke var noe amobil prioriterte å skrive om. Greit nok, men uker etterpå kunne man lese om den nye E90 og amobil's kommentar;" Vi kommer med en fullverdig test så snart som overhode dette er mulig å gjennomføre"! Og dette bare en uke eller 2 etter at jeg etterlyste test av P990i

Jeg har gang på gang gitt konkrete eksempler på når amobil favoriserer Nokia. Og jeg har flere eksempler...

Endret av poe
Lenke til kommentar

Beklager Poe, men vi kan faktisk heller ikke slakte produkter bare for at det står Nokia på de. Fra et helt nøytralt ståsted imponerer MD-6, og du kan ikke forandre på det ved å slenge ut setninger som inneholder "personlige preferanser", "personlige favoritter" og lignende.

 

Likevel ville jeg ikke villede noen til å tro at man får god lyd ut av noe så smått, og det står spesifisert under mellomtittelen "Et kresent øre er skeptisk".

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar
Beklager Poe, men vi kan faktisk heller ikke slakte produkter bare for at det står Nokia på de. Fra et helt nøytralt ståsted imponerer MD-6, og du kan ikke forandre på det ved å slenge ut setninger som inneholder "personlige preferanser", "personlige favoritter" og lignende.

 

Likevel ville jeg ikke villede noen til å tro at man får god lyd ut av noe så smått, og det står spesifisert under mellomtittelen "Et kresent øre er skeptisk".

9410029[/snapback]

 

Etter å ha lest flere erfaringer med disse høyttalerne, så er en felles konklusjon at de spiller alt for lavt. Også i din konklusjon. Men allikevel blir du imponert? Da tror jeg neppe du er helt nøytral i dine anbefalinger...

Endret av poe
Lenke til kommentar

Etter å ha lest flere erfaringer med disse høyttalerne, så er en felles konklusjon at de spiller alt for lavt. Også i din konklusjon. Men allikevel blir du imponert? Da tror jeg neppe du er helt nøytral i dine anbefalinger...

9410389[/snapback]

 

Høy lyd er ikke det samme som god lyd.

9410843[/snapback]

 

Nei selvfølgelig, men når høyttalerne har problemer med å overdøve friskluftanlegget på hotellrommet, er det snakk om alt for lav lyd. Mange kommer til å bli skuffet hvis de går til anskaffelse av et slikt høyttalersett etter å ha lest anbefalingene her på amobil...

Lenke til kommentar

Poe: Har du noengang hørt disse høytalerene spille selv?

 

 

Virker som det eneste du har som grunnlang for din kritikk av denne testen er at de spiller for lavt, og det er noe du har lest på "internett"... Går det ann å synke så lavt at en kritiserer noen høytalere (og testen) pga. noe man har lest om??

Lenke til kommentar
Poe: Har du noengang hørt disse høytalerene spille selv?

 

 

Virker som det eneste du har som grunnlang for din kritikk av denne testen er at de spiller for lavt, og det er noe du har lest på "internett"... Går det ann å synke så lavt at en kritiserer noen høytalere (og testen) pga. noe man har lest om??

9411525[/snapback]

 

Kan du lese mitt første innlegg en gang til? Artikkelforfatteren rakker ned på nesten alt ved diss høyttalerne, men har ingen problemer med å anbefale de. Dessuten er han ikke den eneste som har testet disse høyttalerne og også denne gangen avviker amobil nok en gang fra andre nettsteder når de drar konklusjonen sin, atter en gang til fordel Nokia.

Hvorfor forsvarer du denne konklusjonen bare fordi du har lest noe på nett? Går det an å synke så lavt?

Lenke til kommentar

Kan du lese mitt første innlegg en gang til? Artikkelforfatteren rakker ned på nesten alt ved diss høyttalerne, men har ingen problemer med å anbefale de. Dessuten er han ikke den eneste som har testet disse høyttalerne og også denne gangen avviker amobil nok en gang fra andre nettsteder når de drar konklusjonen sin, atter en gang til fordel Nokia.

Hvorfor forsvarer du denne konklusjonen bare fordi du har lest noe på nett? Går det an å synke så lavt?

9412329[/snapback]

 

Et raskt søk på google.no ga meg ikke noe resultater i mitt søken etter flere tester av Nokia MD-6. Kan du gi meg lenker til noen av testene du refererer til?

Lenke til kommentar
Nokias nye knøttsmå høyttalere imponerer.

 

Les mer

9399501[/snapback]

 

Hva imponerer de i egentlig? Å spille lav lyd? Å gi dårlig stereo? Å i det hele tatt gi et elendig lydbilde? Eller imponerer de fordi det står Nokia på dem?

Hvis man skal ha pc-høyttalere så finnes det et hav av bede alternativer, og skal man ha til mobiltelefonen, er det muligens en fordel at de klarer å spille høyere enn telefonens innebygde høyttaler? Så hva er det egentlig du mener er så imponerende?

9403135[/snapback]

 

Kan du lese mitt første innlegg en gang til? Artikkelforfatteren rakker ned på nesten alt ved diss høyttalerne, men har ingen problemer med å anbefale de. Dessuten er han ikke den eneste som har testet disse høyttalerne og også denne gangen avviker amobil nok en gang fra andre nettsteder når de drar konklusjonen sin, atter en gang til fordel Nokia.

 

Herregud, nå må du gi deg, Poe... Leste du i det hele tatt testen før du skreiv? Eller leste du testen og valgte å henge deg opp i de orda som ville gjøre innlegget ditt mest mulig negativt? For her har du virkelig bomma på skiva.

 

Hva imponerer med høyttalerne? Det står klart og tydelig i artikkelen: "At en så storartet lyd kan komme ut av et så smått høyttalersett er ikke annet enn imponerende." Selvfølgelig gir de ikke like god lyd som større høyttalere, det sier jo seg selv og er inget punkt å diskutere. Men til å være så knøttsmå så gir de en god lyd.

 

Klart det finnes bedre PC-høytalere, men de er vel større også eller? Og står det noe sted at de ikke spiller høyere enn mobilens egen høyttaler? Dessuten har de fleste mobiler en helt ubrukelig mono-høyttaler som stort sett ikke kan brukes til musikk. Ut i fra det du skriver så skulle man tro du hadde testa disse selv, men det virker jo ikke som om du har det? Du vil i hvert fall ikke innrømme det.

 

Jeg prøvde også, som escobar, å finne tester av MD-6 på nettet. Men jeg kom opp med null komma niks. Jeg hadde blitt veldig glad hvis du kunne dele linken til disse testene, siden du tydeligvis har lest dem.

 

Men jeg regner med du kommer til å vri deg unna dissa direkte forespørslene med tomt tullballprat som du vanligvis gjør. Men hvis du skulle ha glemt hva som ble spurt av deg så er det følgende:

 

Har du prøvd disse høyttalerne selv? Ja eller nei?

Vennligst post link til andre tester av MD-6.

Lenke til kommentar

Ahaa... det må være "testen" som forteller om så lav lyd at mobilhøyttaleren er høyere osv... Det står også at lyden er mye renere enn den innebygde høyttaleren, men man trenger ikke nevne sånt når man skal klage på Amobil, eller hva poe? Den artikkelen var vel ikke no mer eller mindre positiv til MD-6 enn Amobils test, bare vesentlig kortere...

Lenke til kommentar
Ahaa... det må være "testen" som forteller om så lav lyd at mobilhøyttaleren er høyere osv... Det står også at lyden er mye renere enn den innebygde høyttaleren, men man trenger ikke nevne sånt når man skal klage på Amobil, eller hva poe? Den artikkelen var vel ikke no mer eller mindre positiv til MD-6 enn Amobils test, bare vesentlig kortere...

9414592[/snapback]

 

Jo den er mye mer kritisk til disse minihøyttalerne enn amobil, og de avslutter ikke artikkelen med en kjempeanbefaling. Og tror du at så små høyttalere kan gi god lyd? Da har du rimelig lite peiling på lyd, og akustikk. Og når høyttalerne til og med spiller lavere enn de innebygde høyttalerne i telefonen, blir vel hele vitsen borte? Og for ikke å nevne at de sitter kloss i hverandre, slik at enhver stereo effekt blir borte. Men pytt, pytt, amobil har jo anbefalt de på det sterkeste, så da må de jo være bra, uansett om alle fysiske lover tilsier noe annet...

Lenke til kommentar

Igjen nekter du å svare på spørsmålene som er stilt deg... men det var ikke uventet. Og igjen slakter du disse høyttalerne kun basert på et utvalg av ordene du har lest i en test på nettet... huff... hva skal man si?

 

Og Amobil har vel ikke anbefalt dem på det sterkeste? Hvor i all verden får du dette fra? Du har jo dratt det rett ut av ditt eget hode. Ordet anbefale er ikke nevnt i artikkelen i dete hele tatt! Og ikke er det no terningkast eller anbefalt-stempel heller. Det som står er: "Trenger du et sett høyttalere du kan ha med deg overalt, nøler vi ikke med å utnevne MD-6 som et godt alternativ. Men husk at du får bedre lyd om du har litt ekstra plass i sekken å avse."

 

Hvis du faktisk leser hele teksten, så er lydproblematikken nøye utdypa, og det er allikevel nevnt at høyttalerne har en god lyd til å være så små. Noe Amobil helt fint kan uttale seg om siden de faktisk HAR hørt på dem.

 

Jeg spør deg igjen, poe. Har du hørt høyttalerne selv? Og kan du igjen vennligst vise til alle de testene på nettet som er så annerledes enn det amobil skreiv?

Endret av aeropilot
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...