Gå til innhold

TV-serier i britisk iTunes store


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Britene har nå fått tilgang til å kjøpe TV-serier fra iTunes store. Steve Jobs har tidligere lovet at det skal komme videoinnhold utover podcasts til andre land enn USA i løpet av 2007.

Hvordan vet Apple hvor kunden ute på Internett befinner seg? Går det på IP eller nasjonalitet på Visa-kortet eller noe sånt? I så fall, det er vel lett å omgås den type begrensninger slik at man får kjøpt innhold uansett nasjonalitet?

Lenke til kommentar
Kvaliteten skal være nær DVD-kvalitet med en oppløsning på 640x480 piksler.

Skulle jeg betalt 22,- for en slik episode burde det ha vært ekte 720p (1280x720) før jeg hadde kjøpt noe. Rett og slett fordi man får 720p på slike episoder gratis om man kan laste ned på piratisk vis.

 

Jeg mener, hvorfor betale 22,- for noe man kan få gratis i mer eller mindre dobbel kvalitet (4 ganger om man teller antall pixler som kvalitet)?

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Kvaliteten skal være nær DVD-kvalitet med en oppløsning på 640x480 piksler.

Skulle jeg betalt 22,- for en slik episode burde det ha vært ekte 720p (1280x720) før jeg hadde kjøpt noe. Rett og slett fordi man får 720p på slike episoder gratis om man kan laste ned på piratisk vis.

 

Jeg mener, hvorfor betale 22,- for noe man kan få gratis i mer eller mindre dobbel kvalitet (4 ganger om man teller antall pixler som kvalitet)?

9397909[/snapback]

Enig.. 640x480 er jo ikke widescreen en gang, noe ALLE disse seriene sendes i...

 

Er dette kopibeskyttet? Eller kjøper man filene og kan konvertere dem til det man vil ha?

9398248[/snapback]

Hadde vært stilig om iTunes lastet den ned i råformat (.ts eller noe), også kunne brukeren velge format :thumbup:

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar
Nå har det seg slik at QuickTime er det verste videoavspillingsprogrammet jeg vet om. Bruker utrolig mye CPU og kan kun spille av et fåtall av formater. :wee:
Media Player Classic og CoreAVC/CoreAAC tar seg av den biffen. Det "offisielle" QT-kodeket på Windows er en vits.

9405050[/snapback]

vlc media player takler quicktime formatene fint =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...