Gå til innhold

Norsk aktør tilbyr Linux-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når kraftpakken kommer, vil fattern bli mast ned :p Hår nå gått så lei 'drittdows' at jeg vurderer å bare ghoste laptopen og selge den etter å ha røsket ut den ene 120GB'en. og så er det en ubuntu-laptop i huset :!: hvis du lurer, så prøvde jeg å innstallere ubuntu, men det var noe trøbbel med grafikkdrivere....

 

EDIT: Og synd at de fleste som vet om Linux sier det 'suger' :no: LINUX FOREVER! ALL HAIL TUX! M$ WILL NEVER GAIN MONOPOLY!!

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

++Karma for Multicom. :)

 

Bra å se at prisen på windows faktisk reflekteres i utsalgsprisen. I dette prissegmentet utgjør operativsystem og software en stor del av kaka.

 

Windows i tillegg øker jo prisen med 25-33% ^^

 

Har en tilsvarende AMD maskin (sempron 2800/1G/300G med lyd/gfx/nic på hodevkortet) med ubuntu selv, som virker knakende godt til mine daglige formål. Datamaskiner er ikke dyrt nå til dags. :)

 

EDIT:

Hvis de kommer med en laptop som er fullt ut støttet av ubuntu så kommer jeg til å kjøpe ganske raskt. Eneste kravet mitt er 2G ram og grafikk-kraft til å kjøre Compiz (opengl window manager), slik at jeg kan briefe til forbipasserende :b

Endret av Grizzmo
Lenke til kommentar

Hva mente du egentlig?

 

Er vel en selvfølge at man ikke kan bruke windows drivere i linux, unnta kfinnes med f.eks. ndiswrapper.

 

Jeg tror nok de selger utstyr som de har drivere til og som er testet, ellers hadde de nok ikke gjort det.

 

Bra å se at nettbutikkene også gir andre muligheter enn windows. Synes det er rart at ikke f.eks. netshop og komplett har tilbudt dette før. Det koster jo ikke all verdens å legge ved f.eks en ubuntu cd i operativ system valget.

Lenke til kommentar
Fantastisk, men hvor mange Linuxbrukere bygger ikke maskinen sin selv? Tror markedet er større for bærbare som et par andre allerede har etterlyst.

9397020[/snapback]

For denne prisen slipper du! Er mange som ikke har tid eller lyst til å sette opp en pc selv. I tillegg får du telefonhjelp om du har problemer.

 

Dette virker litt som et pilotprosjekt. Så om folk kjøper denne (kom igjen nå! :p), så vil de sikkert utvide tilbudet.

Lenke til kommentar

Hærlig :D

 

men litt synd de ikke prøver noen laptoper også.. har ikke så altfor stor optimisme til denne pakken. Derimot, PRISEN er bra :yes: En meget større margin i pris enn det Dell har klart å presse fram. Over tusenlappen i forskjell uten XP :thumbup:

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Synd at mange ikke vet at de kan få penger tilbake for XP-lisensen de ikke bruker, som medfølger hjemme-pc-ene.

9396530[/snapback]

Har tenkt på dette en god stund (bestilte nettopp ny bærbar), men hvordan går man frem for å returnere OS?

9398480[/snapback]

samtidig er ikke disse pcene laget for vista/xp, noe som ofte fører til problemer med drivere i linux!

Så ikke alltid det er lurt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...