Gå til innhold

Nikon jubilerer videre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi kansje heller si at P5000 og P5100 har samme objektiv (7.5-26.3mm) og at den litt større vidvinkelen til P5100 kommer av den litt større bildebrikken?

 

Det hadde vært mye bedre om Akam faktisk rapporterte virkelige egenskaper til kameraer istedet for spekluleringer om egenskaper til batteriluker og om støyegenskaper for kameraer de aldri har sett.

 

Kansje dere ser det som små og uviktige detaljer, men å blande fantasi og virkelighet betyr at man ikke har respekt for det man driver med noe som betyr at man mangler respekt for leseren.

 

For å være konstruktiv så kommer jeg med to forslag.

 

1. Hvis man ikke har tid til å gjøre en skikkelig jobb, så kopier opp pressemeldingen og la det være med det.

 

2. Hvis man har tid så kan man lage et eget avsnitt som heter "Dette mener Akam" der man kan spekulere så mye man vil.

 

 

Dette er ikke en kritikk rettet mot denne artikkelen spesielt, men mot artiklene generelt. Det går helt tilbake til den tid (lenge før dagens redaktør) da Akam påstod at Fujifilmkameraene hadde en oppløsning på 6 millioner piksler selv om brikken bare hadde 3 millioner piksler.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar
Skal vi kansje heller si at P5000 og P5100 har samme objektiv (7.5-26.3mm) og at den litt større vidvinkelen til P5100 kommer av den litt større bildebrikken?

9400706[/snapback]

 

Du har helt rett, og jeg har oppdatert artikkelen.

 

Hva resten av innlegget ditt angår, så er litt av profilen vår å mene noe. Synsing er liksom litt av greia, og jeg personlig er glad for det. Vi gjengir sjelden rykter, men å tenke omkring publisert informasjon og spekulere i hva dette betyr for bildekvalitet og andre ting, ser jeg på som uendelig mye mere interessant enn å lese den samme overdrevne og idiotiske pressemeldingen som man kan lese en haug med andre steder.

 

Hva Fuji-tilfellet du nevner angår, så er det ingen som jobbet her dengang som jobber her nå, og om du leser testen av Fuji S5 Pro så ser du at vi er temmelig kritiske overfor nettopp det du påpeker i ditt innlegg.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Skal vi kansje heller si at P5000 og P5100 har samme objektiv (7.5-26.3mm) og at den litt større vidvinkelen til P5100 kommer av den litt større bildebrikken?

9400706[/snapback]

Hva resten av innlegget ditt angår, så er litt av profilen vår å mene noe. Synsing er liksom litt av greia, og jeg personlig er glad for det. Vi gjengir sjelden rykter, men å tenke omkring publisert informasjon og spekulere i hva dette betyr for bildekvalitet og andre ting, ser jeg på som uendelig mye mere interessant enn å lese den samme overdrevne og idiotiske pressemeldingen som man kan lese en haug med andre steder.

Hehe, da blir akam nesten som Ken Rockwell, mannen som "alle" elsker å hate for at han har sterke meninger og synser på bakgrunn av pressemeldinger og egen erfaring.

Endret av Oceanborn
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...