Gå til innhold

Rimelige PSU-er i hvitt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en god trend. Håper dere kommer til å teste denne når den kommer ut. Sikkert mange som overvurderer sitt eget behov for psu uansett, og en artikkel om det, som følger opp artikkelen om hvor mange watt man trenger, så vil kanskje fler åpne gluggene og skjønne det at en psu kan være for stor..

 

 

EDIT: Sjekk linken i artikkelen. Jeg får en deklamasjon av 404-diktet deres. Hyggelig det altså, men kanskje ikke for alle?

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar
ifølge denne psu-calc så trengs 600watt med c2d e6750 og 8800gts sli

9389756[/snapback]

 

http://www.xbitlabs.com/articles/other/dis...su-roundup.html

 

Core 2 Quad QX6700 klokket til 3.5 GHz med 8800GTX i SLI drar 440W fra PSU.

 

Forøvrig så anbefaler kalkulatorene en strømforsyning, de forteller som regel ikke hvor mye selve maskinvaren drar fra PSU. (noen gjør det, som denne.) Men de gir alltid en del slingringsmonn.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Den siste der var fin, Smirnoff. Siden MIST er en "decent brand", så ligger på et behov på rundt en 420W psu, og siden jeg har en på 500W så er jeg veldig safe, med E6600@3Ghz, X1800XT, fire disker, fem vifter, vannpumpe..

 

Morsomt at den sa at jeg trengte en 700W psu om det var en "generic" psu.. Sikkert Qtec de tenker på, eller en annen halvsuspekt produsent.. hehe

Lenke til kommentar

E4300@3,6GHz og 8800 GTS@650/2200 gir meg 500W minimum, generic 860W.

Men da er også alt i pc-en klokket bortimot maks, og maks spenning på CPU/minne.

 

Bytter jeg til Quad og oc den til 3,6GHz havner jeg på 636W/1085W.

 

Har 850W da, og skal ha Quad etterhvert.

Kjøpte også PSU for at den skulle holde til Quad.

Men en god 600W ville nok gjort jobben. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er først når man klokker/"overvolter" at man *må* ha en kraftig PSU.

En Core 2 Duo/Quad drar fort det dobbelte av TDP-rating slik mange "skryter" av her på forumet med tanke på VCore/klokk.. 1.6VCore og 3.8-4.0Ghz betyr fort at man må ha en "1000-watter". :)

 

Jeg syns det er fint at FS nå prøver å fokusere på "miljøvennlige" PSU'er for folk som skal bruke PC'en til annet enn klokking/SLI/Crossfire med skjermkort som alene drar 200w (selvsagt klokket de også).

Lenke til kommentar
Bedre med en Fortron/Source på 450W enn en Q-Tec på 1kW...

 

 

Min q-tec 350 watt klarte overklokket 7900 gt + x2 3800+ @ 2,7 ghz @ 1,5v(uten at den sprengte). Qtec er et billigmerke, som mange har fordommer mot.

9390579[/snapback]

Ikke fordommer, erfaringer...

 

Ellers så de her fine ut, om de ikke er for bråkete heller så er de nok et bra alternativ.

 

Sjekk linken deres btw...

Lenke til kommentar

Vel, basert på folks opplevelser generelt med q-tec og at det har fått lite flatterende omtaler av de som har reviewet strømforsyningene, så er det jo egentlig ikke noe man putter i maskinen om man har et valg. Så du kan godt si folk har fordommer mot dem, men det er jo ikke ærlig talt ikke ubegrunnet.

Lenke til kommentar
ifølge denne psu-calc så trengs 600watt med c2d e6750 og 8800gts sli

9389756[/snapback]

Mistenker at du kanskje har valgt "dual processor"... Vanlig feil.

9390976[/snapback]

 

Slike aklkulatroer overdriver over det jevne behovet kraftig, om man måler hva strømforskyninga faktisk trekker, så skal det mye til for å gå over 500, selv med et klokket oppsett.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...