Gå til innhold

Kritisk hull i MSN Messenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows Messenger følger med i XP. Denne er såvidt jeg vet ikke under vidre utvikling annet enn sikkerhetsoppdateringer o.l. Denne er vel ment mer for business-markedet. Så kom MSN Messenger. Og når MSN Messenger kom til versjon 8 (rett meg om jeg tar feil) ble den døpt om til Windows Live Messenger for å bli en del av Live-konseptet til Microsoft. Håper det hjalp :p

 

Trodde alle fikk beskjed om at det måtte lastes ned en ny versjon når 8.1 kom for en stund siden, jeg. Oh well. Det gjorde iallefall jeg.

Lenke til kommentar

Dersom noen av dere jobber som nettverksansvarlig, eller PC drift eller lign, så har jeg laget et lite VBScript som finner versjonen av MSN Messenger og logger dette til en fil.

 

Tenkte kanskje at dette kunne være av allmen interesse?

 

Scriptet kan du laste ned herfra, men du må døpe om filendelsen fra .txt til .vbs

 

NB!

Jeg gir ingen support på scriptet! Men det er testet.

Sjekk_MSN.txt

Lenke til kommentar

Jeg henger meg på anbefalingen om å bytte til Pidgin (tidligere "Gaim"). Den er fullstendig fri for reklame, og fungerer med så godt som alle IM-protokoller som finnes, inkludert MSN/Live, Yahoo, AOL og Jabber. Pidgin er også utrolig mye raskere enn MSN/Live Messenger på alle mulige måter, konsumerer mye mindre minne og er lettere å fri fullstendig for alle de ekstremt barnslige og irriterende "effektene" som finnes i MSN/Live.

Lenke til kommentar

Windows Messenger som ligger standard i Windows XP ser jo direkte stygt ut.

Er treg, og mangler haugevis av funksjoner som Windows Live Messenger har.

 

Plages du med reklamen, eller ønsker ytterligere ytelse og funksjoner.

Så bare last ned Mess-Patch og Messenger PLUS! Live

 

Da kan du tweake og sette opp Live Messenger akkurat sånn som du vil ha den.

Fjerne all uønsket reklame, forandre på snarveier osv..

 

Med Messenger PLUS! Live får du en rekke nyttige funksjoner..

 

Ting er ikke verre enn hva man gjør det selv :thumbup:

 

Siste versjon av Windows Live Messenger (v8.5)

Lenke til kommentar

Mange her skriver om alternative klienter, beta versjoner osv.. Men, de fleste som bruker MSN i dag, vet nok ikke om disse alternativene.

 

Jeg drifter en del kunder, og holder disse oppdatert med patcher via WSUS 3.0 servere. Kundene har disse serverne selv, men jeg er regelmessig innom og ser til at ting fungerer.

 

Ukjent om det er noen andre her på forumet som kjenner til WSUS 3.0?

 

Men for de som kjenner produktetet, og kanskje bruker det, i dag fant jeg følgende under Options, Products and Classifications:

post-33411-1188992200_thumb.jpg

 

Nå er jeg usikker om vi faktisk kan bruke WSUS 3.0 til å patche opp MSN Live Messenger til riktig versjon? Noen som kjenner til dette?

Endret av Glenn Østerud
Lenke til kommentar

Messenger PLUS! Live ser ut til å fremdeles virke med den nye versjonen av Live Messenger 8.5

Om den nåværende Mess Patch'en funker er jeg ikke helt sikker på, skal teste senere idag

 

 

-----------------------------------------

 

 

Windows Live Messenger 8.5 BETA2

 

Kjør den installasjonen, den er ferdig innstilt for å installere WLM8.5, men du kan selvfølgelig velge andre deler av Live-Pakken også. Kjør installasjonen, og du skjønner det nok :)

 

Og ja, disse installasjonene krever internett-oppkobling, siden du velger hvilke produkter som skal installeres i installasjons-prosessen, også lastes de valgte programmene ned.

Det er derfor installasjonsfilen er såpass liten

 

Mess Patch for Windows Live Messenger 8.5 BETA2

 

Messenger Plus! Live for Windows Live Messenger 8.5 BETA2

 

EDIT:

 

Her er en "standalone-installasjon" for Windows Live Messenger 8.5 BETA2.

Altså kun Live Messenger, og ikke noe av det andre i Live-Pakken.

Krever heller ikke internett-oppkobling under installasjon

 

EDIT:

 

Fjernet "standalone" linken, siden Microsoft har byttet linken fra Windows Live Messenger 8.5 BETA2, tilbake til BETA1 igjen..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...