Gå til innhold

Hils på den nye N95


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Score! iPhone killer deluxe, og det FØR iPhone når landegrensene utover nerdeimport. Pent! Håper slideren er kraftig forbedret, da vil den ha stort, stort potensial!

9384055[/snapback]

Øh? Nei. Denne kan du da ikke sammenligne med iPhone?

Men enig at den er penere enn forgjengeren. Og enig i at slideren må forbedres. Slik den er på dagens modell, er telefonen meget upraktisk i bruk. La oss også håpe at gps-en er sterkt forbedret. Men hva mener amobl når de oppgir at telefonen skal koste 4500 uten skatter og avgifter? Er det uten moms og miljøavgift? Da vil den altså koste nermere 6K!!

Edit: Og det som kanskje er den største "nogo" her er batteritiden. Større skjerm-->mer strøm-->mindre standbytid, og den er jo allerede katastrofal på dagens modell.

Endret av poe
Lenke til kommentar

I det hele tatt er den jo ganske lik, men hvis en ser bedre etter så er det jo enkelte ting som er forandret: Knappene på siden er ut til å være bedre å bruke.

 

Tja, det er vel ikke så vanskelig å se forskjell på skjermene når du holder begge i hendene. :)

Hadde vært gøyalt om telefoner noen gang vil støtte raw, eller andre bildeformater. Ikke akkurat nødvendig, men.

8 gb skulle holde, men på en annen side kunne det godt vært støtte for minnekort, fordi det kan du ta med deg, og sette i minnekort-lesere osv. Hadde liksom vært greit å hatt muligheten for det.

Lenke til kommentar
Exchange med pushmail osv. funker fint på min N95 med RoadSync. Koster en 300-lapp, men det var nå greit for meg.

9385196[/snapback]

Du behøver ikke å kjøpe programvare for å bruke Exchange på N95. Det er bare å laste ned Nokia sin Mail for Exchange og sette i gang.

 

Nyeste versjon er versjon 2.0 med støtte for oppslag i den globale adresseboken på Exchange-serveren, samt støtte for møteinkallelser.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg snakker ca 2timer hver dag, da må den lades ca hver kveld om du ringer over 3G-nettet. Når jeg bruker GMS-nettet blir det bare hver andre eller tredje kveld.

 

Og jeg snakker da altså ca 2timer hver eneste dag, samt bruker Live Messenger og nettleseren over W-lan ca 30-60min stort sett hver dag også. Samt 30min musikk.

Og den trenger fremdeles kun lading hver andre til tredje natt. Så jeg syntes ikke batteriet er noe å hakke ned på sånn sett. Klart det kunne vart litt lengre, men jeg har ikke noe problem med å lade batteriet hver natt. Og her snakker vi hver andre til tredje natt. Hvert fall for min del.

 

Bør også nevnes att batteriet er full-ladet på underkant av en time.

Så er det jo bare å kjøpe ett ekstra batteri, koster ikke all verden. Så har du som meg, en backup om det måtte bli nødvendig.

 

EDIT:

 

Jeg sender mine 10første sms via gulesider.no (over w-lan) på telefonen, samt alle andre over Vyke. Dette krever jo litt mer strøm kontra å sende helt vanlig sms fra mobilen. Og det blir jo minst 20sms hver dag.

 

Men å sette lysstyrken på skjerm ned, samt sette på at skjermen går i sparemodus fortest mulig osv.. hjelper veldig på batteri levetiden

 

 

Ærlig talt, batteriet er ikke så alt for ille.

"katastrofalt" er en kraftig overdrivelse \

Lenke til kommentar

Batteriet i N95 8gb er på 1200 mAh, mot 950 i N95. En forbedring på over 20% er velkommen synes nå jeg. Dette er grunnen til at linsedekselet er borte.

 

Fin telefon. Regner med at denne vil selge greit, og det er vel å forvente at den kommer på litt, ikke mye, lavere pris enn N95 når den var ny.

 

GPS er allerede sterkt forbedret i nyeste FW, regner med at det blir minst like bra i N95 8GB.

Lenke til kommentar
Du behøver ikke å kjøpe programvare for å bruke Exchange på N95. Det er bare å laste ned Nokia sin Mail for Exchange og sette i gang.

 

Nyeste versjon er versjon 2.0 med støtte for oppslag i den globale adresseboken på Exchange-serveren, samt støtte for møteinkallelser.

 

-KJ

9385926[/snapback]

 

Jeg fikk ikke dette til å fungere i det hele tatt på min telefon. Kan det være fordi vi har et "veldig lukket" nett på jobb der vi kobler til med Citrix? Har dette noe med Exchange-serveren å gjøre i det hele tatt? Ikke vet jeg. Jeg fikk det iallfall ikke til, selv etter utallige forsøk og innstillinger :(

 

Batteriet i N95 8gb er på 1200 mAh, mot 950 i N95. En forbedring på over 20% er velkommen synes nå jeg. Dette er grunnen til at linsedekselet er borte.

 

Fin telefon. Regner med at denne vil selge greit, og det er vel å forvente at den kommer på litt, ikke mye, lavere pris enn N95 når den var ny.

 

GPS er allerede sterkt forbedret i nyeste FW, regner med at det blir minst like bra i N95 8GB.

9388725[/snapback]

 

Oi, er det lov å håpe at det går an å kjøpe et slikt nytt batteri løst og stappe det rett inn i gamle N95?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...