Gå til innhold

Omtale av BioShock (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor tester dere ikke PC versjonen?

9382353[/snapback]

Fordi vi ikke har fått tilgang på den fra utgiveren, og kunne ikke holde tilbake anmeldelsen lenger nå i påvente av at PC-versjonen skulle dukke opp. Vi vil oppdatere anmeldelsen senere hvis vi får mulighet til å teste PC-utgaven også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

En meget god omtale, og jeg er enig i det meste som står her og synes det var en god score. Fint å se at det ikke fikk full pott, for spillet er (i mine øyne) ikke perfekt.

 

Fint å se at noen omsider kritiserer den håpløse underteksten, får håpe de gir ut en patch som fikser dette etterverdt.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som setter pris på simple ting? Type spill der det egentlig ikke er noe om og men, der det ikke er noe historie og masse fancy effekter. Ett spill der du slipper å tenke på om du skal bruke magi eller pistol. Et spill der du bare blåser folk opp i luft og egentlig gir faen i alle andre spill med masse funksjoner.

 

Ett spill slik som Quake 3. Der alt som står i fokus er hurtig gameplay og godt gameplay.

 

Dette spille ble "desverre" for mye for meg til å være ett skytespill.

Lenke til kommentar

Ja takk, begge deler Neppe? :p

 

Spill som Quake, CS og Unreal er jo helt konge, men noen ganger vil du ha spill du kan leve deg inn i, som forteller en historie. Eksempelvis Max Payne og Half-Life. Slike spill er mer som en interaktiv film. Liker begge deler :)

 

Har bare spilt Demoen av Bioshock, men etter den, og alt jeg har lest, virker dette som et fantastisk spill. Ble sugd inn i handlingen med en gang i demoen, og hadde bare lyst å spille mer da den var ferdig. Gleder meg virkelig til å spille fullversjonen!

Lenke til kommentar

Fin omtale, og enig i det meste som sies. Fint at de håpløse undertekstene ble påpekt, for de er helt ubrukelige. Bedre å ikke benytte den muligheten.

 

Dette er et av de aller beste dataspillene jeg har spilt, og det glir glatt inn blant topp 5 eller kanskje t.o.m. topp 3 (og ettersom jeg er en 32 år gammel nerd, så har det blitt en del spilling...)

 

:)

Lenke til kommentar

Simplisitet vs. kompleksitet?

Jeg stiller meg under fanen "ja takk begge deler", om enn kanskje en med litt større bokstaver på kompleksitet.

 

Rendyrket gameplay i sin mest grunnleggende form kan være moro som bare det, men i det store og det hele er det vidunderlig med noe som utfordrer litt mer. Spillemediet kan, slik for eksempel Bioshock viser, fungere utmerket til å fortelle historier, særlig når det tar i bruk og utnytter sine egne unike virkemidler. Og å få lov å bruke noen timer på et spill før hele dybden er utforsket kan også være hyggelig.

 

Et spill som faktisk får meg til å føle noe, enten med en fenomenal historie, eller ved ekstremt rørende situasjoner (hovedbelønningen for å redde little sisters er for meg kanskje mer å få stryke dem over håret og se at de blir barn igjen enn å få litt adam), er mer interessant enn enklere tidsfordriv, men begge deler har sin plass.

 

Og det må sies at bioshock, til tross for historie og dybde, har en ekstrem brukervennlighet og en presentasjon burde kunne glede mennesker som vanligvis foretrekker enkle gleder også.

Lenke til kommentar

Helt enig dette er kongebra. Jeg spiller pc versjonen og synes virkelig dette er noe av det beste på lang lang tid. Når det er sagt har jeg alltid syntes at det var System Shock 2 som har hatt førsteplassen på single player shooter og da er det jo passende at Bioshock kommer fra samme gjengen og gjør krav på topp plasseringen. I mine øyne that is.

 

Når det gjelder enkel vs kompleks argumentet ser jeg poenget. Men jeg har en litt annen oppfatning av det. Spiller jeg singleplayer så er historien og innlevelsen svært viktig. Gjerne med litt rpg elementer ala plasmids og tonics. Bidrar til å holde interessen oppe synes jeg. Spill hvor man kun skal fragge endeløse mengder med AI npcer blir litt for fort kjedelig. Er formålet utelukkende dreping foretrekker jeg en multiplayer setting. Det synes jeg er mer utfordrende. Ta CoD2 feks, gadd aldri å starte singleplayer delen men multiplayeren har jeg spillt hundrevis av timer.

Lenke til kommentar

Mulig testeren trenger noe aggresjonsdempingshjelp?

 

Sjekk sitatene:

 

"Skiftenøkkelen jeg hadde plukket opp sekunder tidligere kom virkelig til sin rett. Blodet sprutet i det jeg banket gørra ut av den umenneskelige personen som angrep meg, og jeg følte en deilig form for tilfredsstillelse. Volden i BioShock er grotesk, rå og usminket, men glir aldri over i det usmakelige."

 

"Det er usannsynlig tilfredstillende å fryse en fiende til is, for så å knuse han i tusen biter med brekkjernet"

 

CD

 

PS. Spørs om den anmelderen kan bedømme godt hva som er "usmakelig".

Lenke til kommentar
Fint å se at det ikke fikk full pott, for spillet er (i mine øyne) ikke perfekt.

9382417[/snapback]

Det er ikke slik at et spill trenger å være perfekt for å få 10 (selv om mange ser ut til å tro det), det er mer en x-faktor som skal være der for å løfte et spill fra 9 til 10, det kan ofte være vanskelig å sette fingeren på akkurat hva som gjør at et spill fortjener (eller ikke fortjener) det. Det går ikke på om de er "perfekte" eller ikke. Bare så det er klart. Ingenting er perfekt. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...