Gå til innhold

Snapper Packard-Bell foran Lenovo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PB passer jo rett inn i Acer sitt produkt spektrum.. Lav pris, lav kvalitet.. så viktig at dem måtte kjøpe dette merket og segmentet før Lenovo fikk tak i dem. Ellers kunne jo acer blitt ukonkurert. Men nå ser det ut som Acer beholder tronen av lavpris/kvalitet segmentet

Lenke til kommentar
PB passer jo rett inn i Acer sitt produkt spektrum.. Lav pris, lav kvalitet.. så viktig at dem måtte kjøpe dette merket og segmentet før Lenovo fikk tak i dem. Ellers kunne jo acer blitt ukonkurert. Men nå ser det ut som Acer beholder tronen av lavpris/kvalitet segmentet

9376887[/snapback]

 

Prakkard Bell kunne umulig være noe tap for Lenovo nei. Typisk Domus-merke, la det forbli slik.

Lenke til kommentar
Håper de trasher PB-merket. Verre (unnskyld uttrykket) møkkadritt skal du lete lenge etter... (no further than HP såklart)

9376505[/snapback]

PB fikk tidens it tabbe med pcer levert på 90 tallet, men i dag er maskinene blitt stemplet som søppel, men etter mine erfaringer er faktisk pb blitt ett bra og solid merke... aldri hatt problemer med maskiner fra de i de senere årene =)

 

Uansett er denne litt frekk ^^

Og acer tjener nok på det.. pb er ganske stort firma og er inne i mange enheter, blant annet har de gode hd/dvd opptakere =) og angerer på at jeg ikke kjøpte 250gb optakeren til 1500kr på mpx tidlig i sommer :ermm:

Lenke til kommentar
Er ikke Lenovo også et typisk lavkvalitetsmerke? Er jo bare Thinkpad-laptopene deres som holder høy standard. Resten er vel så som så.

9376936[/snapback]

Kjenner godt til thinkpadene jeg, og dem er meget bra. Bortsett fra at dem stapper dem fulle av søppelprogramvare. Har satt opp et par thinkcentre også, men har ikke fått noe inntrykk av dem enda

Lenke til kommentar

Kan Lenovo likevel stikke kjepper i hjulene for forkjøpsretten ved å høyne budet sitt? I så fall får vel enten Lenovo kjøpt PB for en høyere pris eller så velger Gateway/Acer å høyne til samme pris de også (slik at de får tilbake forkjøpsretten)

 

Redigert: Det høres ut som et et slag poker :p

Lenke til kommentar
Kan Lenovo likevel stikke kjepper i hjulene for forkjøpsretten ved å høyne budet sitt? I så fall får vel enten Lenovo kjøpt PB for en høyere pris eller så velger Gateway/Acer å høyne til samme pris de også (slik at de får tilbake forkjøpsretten)

 

Redigert: Det høres ut som et et slag poker :p

9376991[/snapback]

 

niks. det er som om du kjøper en borettslagleilighet. hvis du legger inn bud, og selger godtar budet, kan de som har forkjøpsrett gå inn med samme bud og snappe den foran deg.

Lenke til kommentar
Kan Lenovo likevel stikke kjepper i hjulene for forkjøpsretten ved å høyne budet sitt? I så fall får vel enten Lenovo kjøpt PB for en høyere pris eller så velger Gateway/Acer å høyne til samme pris de også (slik at de får tilbake forkjøpsretten)

 

Redigert: Det høres ut som et et slag poker :p

9376991[/snapback]

niks. det er som om du kjøper en borettslagleilighet. hvis du legger inn bud, og selger godtar budet, kan de som har forkjøpsrett gå inn med samme bud og snappe den foran deg.

9377011[/snapback]

Og så stenges budrundene uansett om det skulle være noen flere som ønsket å by?

 

Slik jeg forsto det i artikkelen så gjalt forkjøpsretten kun hvis budet til forhåndskjøperen var (minst) like høyt. Hvis det da kommer en uten forkjøpsrett og byr det dobbelte ti minutter senere, er budrundene stengt for den nye budgiveren?

Lenke til kommentar
Håper de trasher PB-merket. Verre (unnskyld uttrykket) møkkadritt skal du lete lenge etter... (no further than HP såklart)

9376505[/snapback]

PB fikk tidens it tabbe med pcer levert på 90 tallet, men i dag er maskinene blitt stemplet som søppel, men etter mine erfaringer er faktisk pb blitt ett bra og solid merke... aldri hatt problemer med maskiner fra de i de senere årene =)

 

Uansett er denne litt frekk ^^

Og acer tjener nok på det.. pb er ganske stort firma og er inne i mange enheter, blant annet har de gode hd/dvd opptakere =) og angerer på at jeg ikke kjøpte 250gb optakeren til 1500kr på mpx tidlig i sommer :ermm:

9376901[/snapback]

Nå vet jeg ikke hvordan PB var før, men i allefall pr i dag bruker PB kvalitetskomponenter, og er ikke den søppla de en gang kanskje var kjent for.

Har jobbet med en del PB PCer nå, og alle inneholder gode komponenter. Harddisker fra seagate, hovedkort fra gigabyte, PSU fra fortron osv osv. Så om det er noe feil med disse maskinene, så er det enten brukerfeil, eller så blir komponentene veldig misshandlet før/når de blir montert.

 

 

men on topic: jeg mener personlig (etter å ha jobbet som teknikker i ganske lang tid) at PB er minst 2-3x så seriøse som acer, så jeg må ærlig innrømme at jeg er veldig skuffet over at de ble kjøpt opp av en ganske useriøs produsent som acer. Men men, kjøpt er kjøpt, så da får vi bare se hva som skjer videre og håpe det beste. :)

Lenke til kommentar

Værken PB eller Acer er noe dårlig merke. Det er stort sett bare dårlige kunder :/

 

Jeg jobber selv med "ferdig" maskiner (HP, PB, Compaq, Acer osv..) og ingen er mer feil på en andre. Noe jeg også har lagt merke til, er at jeg kjenner flere med 4-6år gamle "ferdig" maskiner som det ALDRI har vært feil på. Mens kunder klarer å få feil på litt av hvert.

 

- Jeg skal innrømme at jeg har flere kunder med ferdig maskin enn kjente med det :p

 

Jeg må si at jeg gleder meg til å se hva som skjer videre. Dette gir store muligheter for både Acer og PB, også større motstand fra HP/Compaq og Dell! =)

Lenke til kommentar
Håper de trasher PB-merket. Verre (unnskyld uttrykket) møkkadritt skal du lete lenge etter... (no further than HP såklart)

9376505[/snapback]

PB fikk tidens it tabbe med pcer levert på 90 tallet, men i dag er maskinene blitt stemplet som søppel, men etter mine erfaringer er faktisk pb blitt ett bra og solid merke... aldri hatt problemer med maskiner fra de i de senere årene =)

 

Uansett er denne litt frekk ^^

Og acer tjener nok på det.. pb er ganske stort firma og er inne i mange enheter, blant annet har de gode hd/dvd opptakere =) og angerer på at jeg ikke kjøpte 250gb optakeren til 1500kr på mpx tidlig i sommer :ermm:

9376901[/snapback]

Nå vet jeg ikke hvordan PB var før, men i allefall pr i dag bruker PB kvalitetskomponenter, og er ikke den søppla de en gang kanskje var kjent for.

Har jobbet med en del PB PCer nå, og alle inneholder gode komponenter. Harddisker fra seagate, hovedkort fra gigabyte, PSU fra fortron osv osv. Så om det er noe feil med disse maskinene, så er det enten brukerfeil, eller så blir komponentene veldig misshandlet før/når de blir montert.

9377728[/snapback]

Var på Elkjøp for å enda en gang levere inn en PB for en kunde av meg. Selgeren jeg pratet med, var ikke videre overrasket over at det var en PB jeg skulle levere inn. Du har vel fått en del sånne tilbake sa jeg, noe selgere bekreftet.

Jeg kjenner også en som i en periode jobbet på ett elkjøp verksted. Da jeg fortalte at min samboer hadde kjøpt seg en PB, lo han godt før han sa at "ja den ser dere ikke mye til", noe vi heller ikke har gjort. Syns det er ganske utrolig at en og samme pc kan ha så mye feil på så kort tid.

På litt over ett år så har dvd-brenneren, inngangen til strømmadapteret og nettverkskortet tatt kvelden. Nettverskortet har dem ikke klart å fikse anda, er inne for det andre gangen nå....

Lenke til kommentar

Og så stenges budrundene uansett om det skulle være noen flere som ønsket å by?

 

Slik jeg forsto det i artikkelen så gjalt forkjøpsretten kun hvis budet til forhåndskjøperen var (minst) like høyt. Hvis det da kommer en uten forkjøpsrett og byr det dobbelte ti minutter senere, er budrundene stengt for den nye budgiveren?

9377576[/snapback]

 

Det er ikke dette som skjer, så du har nok forstått feil. Når en selger har akseptert ett bud så er det bindende, han kan ikke forkaste dette budet etterpå fordi han får et bedre tilbud - så i prinisppet er kjøpet gjennomført, men en som har forkjøpsrett kan "tre inn" i avtalen og overta kjøpers rettigheter og forpliktelser. (Som ved kjøp av boliger med forkjøpsrett)

 

Ellers får vi vel håpe at Acers planer bare vil være og legge ned PB fortset mulig, slik at "sykdommen" PB ikke siver inn i acer ;)

Lenke til kommentar

kjetilkl: Takk for oppklaringen.

 

Jeg jobber selv med "ferdig" maskiner (HP, PB, Compaq, Acer osv..) og ingen er mer feil på en andre. Noe jeg også har lagt merke til, er at jeg kjenner flere med 4-6år gamle "ferdig" maskiner som det ALDRI har vært feil på. Mens kunder klarer å få feil på litt av hvert.

9378142[/snapback]

Betyr det at dere får inn omtrent det samme antallet av alle merker?

 

Hvordan står det i forhold til salgstallene for de ulike merkene de siste 4-6 årene?

Lenke til kommentar

Jeg har selv dårlig erfaring fra PB, og ganske så bra erfaring fra HP. Dette gjelder vel hovedsaklig bærbare pcer (når det kommer til stasjonære er vel selvbygd greiest). Men jeg trodde Lenovo var et billigmerke før jeg leste at de faktisk er ganske så store.. Det er vel ikke så altfor mange som selger Lenovo i Norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...