Gå til innhold

Sniktitt på StarCraft II (gameplayet) (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette høres vanvittig bra ut! Jeg var kanskje litt for liten til å spille Starcraft 1 på noe særlig "høyt" nivå. Men skal opplagt prøve å sette meg litt inn i Stacraft 2. Likte at battlecruiseren er på plass, og nytt design på terran tanlsene er også bra. Ellers lurer jeg litt på hvordan det endelig designet til terran marine blir. På de første gameplay-videoene bar de nemlig på skjold, hvilket jeg synes så litt teit ut.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hva som er/blir så bra med dette spillet? :hmm:

Det er en RTS med samme gamplay som fantes for 10år siden. Lite nytt, utenom grafikken. Får personlig ikke intrykk at dette kan måle seg med COH, World in conflict eller Supreme commander, som er titler som har brakt noe nytt til RTS-sjangeren.

 

Ingen tvil om at Blizzard er flinke til å lage spill, men det virker som folk i dag har sett seg blinde på alt de måtte komme med av spill. Starcraft II ser pent ut i sin låste synsnsvinkel, sekvensene blir nok av filmatisk høy blizzard-kvalitet, men utenom dette ser det ikke mye fristene ut.

 

mine "5 cent" om saken.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hva som er/blir så bra med dette spillet? :hmm:

Det er en RTS med samme gamplay som fantes for 10år siden. Lite nytt, utenom grafikken. Får personlig ikke intrykk at dette kan måle seg med COH, World in conflict eller Supreme commander, som er titler som har brakt noe nytt til RTS-sjangeren.

 

Ingen tvil om at Blizzard er flinke til å lage spill, men det virker som folk i dag har sett seg blinde på alt de måtte komme med av spill. Starcraft II ser pent ut i sin låste synsnsvinkel, sekvensene blir nok av filmatisk høy blizzard-kvalitet, men utenom dette ser det ikke mye fristene ut.

 

mine "5 cent" om saken.

9362696[/snapback]

 

Vel, skal være enig med deg i at det kanskje ikke ser ut som det mest nyskapende spillet i sjangeren. HELDIGVIS! ;)

 

Starcraft 1 er så vanvittig bra nettopp pga den enkle oppbygningen som er lett å lære, men utrolig vanskelig å bli god i. Spillet er så bra at jeg har børstet støv av CD'ene og begynt på spillet igjen for ente gang... Og jeg koser meg langt mer enn jeg gjorde med World in Conflict demo'en(selv om det virker som et strålende spill).

 

Den perfekte balansen mellom rasene, de forskjellige spillestilene mellom dem, det raske gameplayet, den gode lyden osv osv.

 

Selvfølgelig trenger du ikke like det, men for min del ville jeg vært fornøyd om starcraft 2 bare var starcraft 1 med støtte for 1680*1050 oppløsning(selv om jeg etter 2min uti kampanjen hadde glemt at bildet var 800*600 med svarte rammer rundt.)

 

Utrolig bra skrevet artikkel, jeg også slet litt med "eininger", men kan leve med det når resten er så bra. :-)

 

U lucky bastard! Jeg vil også prøve... :cry:

Lenke til kommentar

Gleder meg så utrolig til SC2 :dribble:

 

Spillte en del SC for noen år siden med en kammerat, men da var jeg selvfølgelig mye yngre og skjønnte ikke så mye om taktikk og hvilke tropper jeg skal bruke osv som jeg vil forstå nå.

 

Gleder meg sånn :D

 

Skjønnte heller ikke "eininger".

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Det ser fantastisk ut :D

Håper de har retta på vertfall en feil som er betydelig iritabelt i sc1.

Det at folka er dumme og står å sturer på plasser de kommer igjenom viss man viser de veien :p

Samt at man ber flya om holde plassen sin så går det 15min og de flyter rundt om kring på ett stort område :p

 

gleder meg :D

Lenke til kommentar

langtongting : Den enkle forklaringen er rett og slett at SC (1) er den absolutte toppen av langspillbar multiplayer-RTS. Spillet er åtte år gammelt og har fortsatt millioner av aktive spillere og millioner av inaktive men som fortsatt lett kan ta et game eller to under de rette omgivelsene. Andre spill kan være så varierte og innovative de bare ønsker, men mot SC blir de bare døgnfluer. Det er omtrent det samme som til en litt mindre grad gjelder for Counter-Strike. Spillet er enkelt men veldig konsist og det er lett å bli sette seg inn i og bli brukbar, men det er alltid stort rom for å bli bedre, og det er også lett å se forskjell på de som mestrer og de som brillierer.

Lenke til kommentar
Andre einingar har fått oppgraderingar men er elles seg sjølv like. Dark Templars er eit godt døme på dette. No er dei usynlege heile tida, noko som kan gjere dei til livsfarlege motstandarar om fienden din ikkje har tenkt på å skaffe seg utstyr som kan oppdage ein skjult trussel.

 

I motsetning til i SC da de var... usynlige hele tiden?

Lenke til kommentar

*Sikle*

Herrejesus så jeg gleder meg!!

 

Det som gjør SC1 så ufattelig bra, er nettopp det at det er enkelt, samtidig som det er SYKT vanskelig å bli sinnssykt god i det. Se på de galne koreanerne som spiller 10 timer daglig i flere år for å bli blant de beste. Tidenes beste multiplayerspill, enkelt og greit!

 

Ellers er det gøy med artikler på nynorsk! Godt å se at vi har annet enn dansken å bidra med på språkfronten i det lange landet vårt :!:

Lenke til kommentar

Skal innrømme jeg ikke er forkjemperen for nynorsk, men Gamer.no sine artikler leser jeg gjerne på nynorsk :)

 

Anyhow... Liker det jeg ser, og med Blizzard sin syke kvalitetsikring tror jeg ikke dette kan gå galt egentlig. Og nyvinning innenfor RTS er jo vel og bra det, men "if it ain't broke, why fix it?". Supreme commander var oppskrytt spør du meg og revolusjonerte ingenting innenfor sjangeren.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...