Gå til innhold

Sony Ericsson vokser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er kortsiktig å si noen spiser markedsandeler på noe mindre enn hele år i denne bransjen. Det er mange produkter og forskjellige lanseringstidspunkter fra alle produsentene.

 

Nokia har sluppet en del telefoner på markedet dette kvartalet, det har sony ericsson også.

 

Jeg gleder meg til Motorola faktisk får noen nye modeller ut på markedet i Norge nå. Vil ha en telefon som føles mer kvalitetsmessig god i hendene nå etter å ha brukt plastpinnen N73 1 år nå snart. Sony Ericsson syntes jeg har fine telefoner egentlig, det er bare det at de er 100% plast. Batterimessig opplever jeg de som mye bedre enn Nokia. Z8 fra Motorola virker som en spennende telefon med funksjonalitet også for forretningsbrukeren som er nødt til å synkronisere mot exchange med tredjepartsprogrammer på symbian. Samtidig som den kanskje kan være en overlege multimediatelefon. Håper dere får kjørt en skikkelig test på denne der dere også går over alt av funksjoner i menyene.

Lenke til kommentar
Sony Ericsson spiser nye markedsandeler, mens Motorola stuper. Se hele listen her.

 

Les mer

9356430[/snapback]

 

Norge er bare en liten dråpe av verdensmarkedet.

9356718[/snapback]

Dette er da snakk om globalt. Jeg nekter å tro at SE kun har 9% i Norge. :p

Lenke til kommentar
Det er kortsiktig å si noen spiser markedsandeler på noe mindre enn hele år i denne bransjen. Det er mange produkter og forskjellige lanseringstidspunkter fra alle produsentene.

 

Nokia har sluppet en del telefoner på markedet dette kvartalet, det har sony ericsson også.

 

Jeg gleder meg til Motorola faktisk får noen nye modeller ut på markedet i Norge nå. Vil ha en telefon som føles mer kvalitetsmessig god i hendene nå etter å ha brukt plastpinnen N73 1 år nå snart. Sony Ericsson syntes jeg har fine telefoner egentlig, det er bare det at de er 100% plast. Batterimessig opplever jeg de som mye bedre enn Nokia. Z8 fra Motorola virker som en spennende telefon med funksjonalitet også for forretningsbrukeren som er nødt til å synkronisere mot exchange med tredjepartsprogrammer på symbian. Samtidig som den kanskje kan være en overlege multimediatelefon. Håper dere får kjørt en skikkelig test på denne der dere også går over alt av funksjoner i menyene.

9356712[/snapback]

 

Moto kommer sterkt neste år, 5 megapxl model bl.a.

Også rundt jul, evt 1q 08 kommer det en eller to spennende modeler, så Z8 ville jeg drøyd litt med.

:)

Men tror nok tendensen er at de fortsatt vil falle, mye uro internt og alle drar i hver sin retning, gjør at de stanger hodet i veggen.

Lenke til kommentar
Sony Ericsson spiser nye markedsandeler, mens Motorola stuper. Se hele listen her.

 

Les mer

9356430[/snapback]

 

Norge er bare en liten dråpe av verdensmarkedet.

9356718[/snapback]

Dette er da snakk om globalt. Jeg nekter å tro at SE kun har 9% i Norge. :p

9358342[/snapback]

 

 

Her på berget har de nok mye, mye mer, ja. Regner med de har 2. plass, etter Nokia, og med Samsung på 3.

Lenke til kommentar
Det er altså fra Q2 2006 -> Q2 2007 at Sony E er vokset med 58,6%. I Q1 2007 havde de 8,6%. Det giver altså kun en vækst på 14,2% siden Q1 2007  :D

 

LG havde i Q1 2007 6.2% og i Q2 7,2 hvilket giver en vækst på 20,4%.

 

Så siden Q1 2007 er det faktisk LG, der er vokset mest!

 

http://blogs.business2.com/utilitybelt/200...s-nokia-sa.html

9360017[/snapback]

 

Det er hyggelig å se en fanatisk dansk nokia tilhenger som er så til grader mot SE her inne.

:whistle:

Lenke til kommentar

Den linken til dansken var jo tross alt litt informativ i motsetning til det syltynne referatet til amobil. Men når "others" utgjør like mye som nummer 2 på listen, er det viktig å ta med flere. Det naturlige er å ta med så mange at "others" utgjør 10% eller mindre.

 

Jeg tipper at HTC (genuine og oem) utgjør en meget stor del av "others", kanskje 2-3% av totalen. HTC er en av verdens raskest voksende tec firma, eller firma overhodet, så hvordan de tar for seg av markedsandeler, er det virkelig interessante.

Lenke til kommentar
Det er altså fra Q2 2006 -> Q2 2007 at Sony E er vokset med 58,6%. I Q1 2007 havde de 8,6%. Det giver altså kun en vækst på 14,2% siden Q1 2007  :D

 

LG havde i Q1 2007 6.2% og i Q2 7,2 hvilket giver en vækst på 20,4%.

 

Så siden Q1 2007 er det faktisk LG, der er vokset mest!

 

http://blogs.business2.com/utilitybelt/200...s-nokia-sa.html

9360017[/snapback]

 

Det er hyggelig å se en fanatisk dansk nokia tilhenger som er så til grader mot SE her inne.

:whistle:

9362909[/snapback]

 

 

Dansker er generelt hyggelige, om de er nokiatilhengere eller ikke :)

Lenke til kommentar
Her er en annen statistikk som viser noe av det samme, men helt andre tall.

http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=514407

9364731[/snapback]

Så vidt jeg ser er det nøyaktig samme tall presentert i amobils artikkel som i artikkelen du lenker til, med untak av 0,10% på motorola.

 

edit: Om du viste til mtc2003 sin lenke er det selvfølgelig forskjeller, ja :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...