Gå til innhold

Intel endrer navngivning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er forsåvidt logisk, de har ikke lenge behov å påpeke at det er snakk om duo eller quad eller xx antall cpu kjerner. Dette er nå blitt en standard. Så kommer problemstillingen med 8, 16 osv. kjerner. Vi kunne ha fått noen morsomme prosessor navn.

 

Siden Itanium ikke er siktet mot konsumer markedet trenger den vel ikke å ha et navn i det hele tatt. De som kjøper den type cpuer vet hva de kjøper. Ikke at de burde kjøpe Itanium, men men det er en helt annen sak.

Lenke til kommentar

Jeg gjetter/tror det er fordi det nettopp gir assosiasjoner med Pentium, som var et veldig innarbeidet merke. Altså i den ærend at de får en reaksjon som "på tide å bytte pentium nå" :p

 

Men ang. navn så lurer jeg på hvorfor det heter "Core 2" fortsatt. Hva vil det egentli si?

Lenke til kommentar
Ja, jeg synes også de kunne ha brukt Core 2-navnet på de modellene.  Pentium gir assosiasjoner til en gammel og oppbrukt arkitektur, som sugde livskraften ut av sikringsskapet ditt. Var vel opp i mot 180W effektforbruk for dual-core (840EE).

9349220[/snapback]

men i vår gravla de navnet pentium! vertfall slik jeg sjønte det...

så er merklig...

Lenke til kommentar
Så logisk sett skal Peryn da bli Core 3?

9357067[/snapback]

Som Smirnoff sier er Penryn så godt som kun en krymping av dagens Core 2 prosessorer til 45 nm. Nehalem blir neste store arkitekturendring, og kunne derfor blitt kalt for Core 3. Men det kan godt hende at Intel velger et nytt navn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...