Gå til innhold

Gratis XP SP2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får man da lastet ned de nyeste oppgraderingsdriverne til xp i denne prøve versionen?

9328927[/snapback]

 

Prøveversjonen fungerer som vanlig XP. Har du problemer med å komme på Internett må du konfigurere til riktig nettverkskort via Settings, Networking før du starter den virtuelle harddisken, dvs dersom du bruker Virtual PC.

Lenke til kommentar

systemkravene for å kjøre dette virtuelle OS er jo allerde Windows XP eller nyere. Betyr ikke det at man like gjerne kan installere den cd-plata man allerede har fra før? (Såfremt man faktisk har en lovlig installasjons-cd med Windows på, men det er det da mange som har?)

 

Hadde man kunne lastet ned og kjørt et virtuell WinXP i andre OS hadde det vel vært mer gunstig?

Lenke til kommentar
systemkravene for å kjøre dette virtuelle OS er jo allerde Windows XP eller nyere. Betyr ikke det at man like gjerne kan installere den cd-plata man allerede har fra før? (Såfremt man faktisk har en lovlig installasjons-cd med Windows på, men det er det da mange som har?)

 

Hadde man kunne lastet ned og kjørt et virtuell WinXP i andre OS hadde det vel vært mer gunstig?

9329045[/snapback]

 

Du kan jo det, men du må ha ein gyldig XP lisens og cd plate. vmware er vel eit alterntaiv.

Lenke til kommentar
Hvorfor legger Microsfot ut slike ting i .EXE format? Har de ikke hørt om .ZIP ?  :whistle:
Nå har jeg ikke lastet den ned, men jeg tror nok det bare er en self-extracting executable

 

Kanskje det bare er for å gjøre det mer plundrete for folk som ikke vil bruke Windows m/VirtualPC som host.
Vet du om et multi-platform virtualiserings-prog som leser VPC så vil resten av verden veldig gjerne få vite om det. Så langt er det kun VirtualPC som kan lese de.
Lenke til kommentar
Hvorfor legger Microsfot ut slike ting i .EXE format? Har de ikke hørt om .ZIP ?

9330097[/snapback]

Hvorfor vil noen høre om zip?

RAR og 7Z gir langt bedre komprimering :)

9330176[/snapback]

 

Så og si irrelevant i dag, alt som krever mer enn et fnugg av harddiskplass er nesten garantert komprimert fra før "Innad i formatet". Det som teller er hvilket format som er mest praktisk.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor vil noen høre om zip?

RAR og 7Z gir langt bedre komprimering :)

9330176[/snapback]

Jeg regner med de fleste skjønte poenget mitt uansett ;)

 

Off-topic: RAR er et stygt proprietært format. Bedre å bruke Bzip2 eller 7-zip for maks komprimering, ellers bruker man de eldre og mer kompatible Zip eller GZip (vanlig i linux/unix). Skal jeg sende en fil til en vilkårlig newbie bruker jeg .zip fordi det er størst sjanse for at vedkommende klarer å åpne fila.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
systemkravene for å kjøre dette virtuelle OS er jo allerde Windows XP eller nyere. Betyr ikke det at man like gjerne kan installere den cd-plata man allerede har fra før? (Såfremt man faktisk har en lovlig installasjons-cd med Windows på, men det er det da mange som har?)

 

Hadde man kunne lastet ned og kjørt et virtuell WinXP i andre OS hadde det vel vært mer gunstig?

9329045[/snapback]

 

Som artikkelen nevner får du dette imaget med enten IE6 eller IE7, og det er nettopp dét som er hovedpoenget med tilbudet; det er til for at webutviklere enklere skal kunne teste mot både IE6 og IE7.

Lenke til kommentar
Som artikkelen nevner får du dette imaget med enten IE6 eller IE7, og det er nettopp dét som er hovedpoenget med tilbudet; det er til for at webutviklere enklere skal kunne teste mot både IE6 og IE7.

9330805[/snapback]

Unnskyld hvis noen syns jeg er ufin, men det er jo litt latterlig at man skal måtte kjøre en full maskinemulator med et halvannen GB image for å kunne teste ut to versjoner av en browser? :!:

Lenke til kommentar
Vet du om et multi-platform virtualiserings-prog som leser VPC så vil resten av verden veldig gjerne få vite om det. Så langt er det kun VirtualPC som kan lese de.

9330147[/snapback]

 

Fare for at resten av verden vet noe du ikke vet :D

 

http://www.vmware.com/download/converter/

 

Laster ned images nå, tenkte det var verdt å prøve... Har IE 6 og 7 i wine, men 7ern er ikke akkurat helt i orden enda (ie6-interface etc)... (hint: http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Main_Page )

Lenke til kommentar
Hvorfor legger Microsfot ut slike ting i .EXE format? Har de ikke hørt om .ZIP ?  :whistle:

9330097[/snapback]

Jeg savner heller .torrent -formatet. Det er jo så teknisk overlegent direkte linker.

 

Også savner jeg muligheten for å kunne kjøre det fra Linux/MacOS/BSD/Solaris osv. Det er jo nesten verdiløst å virtualisere ett OS på et nesten likt OS.

Lenke til kommentar
Simen1: Joda, men MS har jo den der valideringssjekken sin :p

9333054[/snapback]

Det kreves ikke noen validering for å laste ned disse .EXE filene. Jeg sitter på en linux-burk og testet akkurat. Men jeg gidder ikke laste ned disse, spesielt ikke hvis man må ha Windows for å kjøre dem. Det hadde tross alt vært mer nyttig for å folk som satt på Mac, Linux eller andre OS, slik at de kunne bruke dem til å teste websider og annet i MSIE (noe som ikke er noen fornøyelse :tease: )

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Som artikkelen nevner får du dette imaget med enten IE6 eller IE7, og det er nettopp dét som er hovedpoenget med tilbudet; det er til for at webutviklere enklere skal kunne teste mot både IE6 og IE7.

9330805[/snapback]

Unnskyld hvis noen syns jeg er ufin, men det er jo litt latterlig at man skal måtte kjøre en full maskinemulator med et halvannen GB image for å kunne teste ut to versjoner av en browser? :!:

9330885[/snapback]

 

Er selvfølgelig synd at IE skal være såpass integrert i resten av Windows, men det er nå bare sånn situasjonen er for øyeblikket. At de i det hele tatt gir folk dette tilbudet burde telle positivt, spør du meg. :)

 

 

Angående formatet så ligger det dokumentasjon på VHD-formatet (jeg antar det er det som skjuler seg bak EXE-filene, siden dét er formatet Virtual PC bruker på virtuelle disker) på nettsidene til Microsoft, så det burde ikke ligge noe i veien for at andre virtualiseringsprogrammer kan konvertere/bruke det (lisensforbehold :p).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...