Gå til innhold

Demo av BioShock (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"This application has failed to start because the application configuration is incorrect. Reinstalling the application may fix this problem." Yay! De kunne godt bare fortalt meg sannheten: "Pc'en din suger for hardt til å kjøre denne demoen, men takk for at du lasta ned og prøvde."

 

Hvis det er noen som opplever det samme problemet, men klarer å fikse det, så si ifra hva dere gjorde.

Lenke til kommentar

Det var faktisk ganske kjedelig. Har man spilt mange singelplayer-FPS fra før av, innser man at ingenting forandrer seg. Alltid det samme: Man går rundt og trykker på knapper og skyter, og bytter våpen. Siden Return to Castle Wolfenstein er det i grunnen ingen slike spill som har imponert meg. Så nå gleder jeg meg til Unreal Tournament 3 i stedet.

Lenke til kommentar
Det var faktisk ganske kjedelig. Har man spilt mange singelplayer-FPS fra før av, innser man at ingenting forandrer seg. Alltid det samme: Man går rundt og trykker på knapper og skyter, og bytter våpen. Siden Return to Castle Wolfenstein er det i grunnen ingen slike spill som har imponert meg. Så nå gleder jeg meg til Unreal Tournament 3 i stedet.

9328059[/snapback]

 

Da er vi to. Det skal nevnes at jeg ikke prøvd bioshock enda (kommer til å gjøre det de kommende dagene).

Det er nesten umulig å føye noe nytt til den sjangeren, alt er prøvd før. Eneste historien som forandrer seg fra spill til spill. Og jeg gleder meg til Bioshock sin historie, den virker utrolig spennende.

 

Men la oss se, hva er det som er så bra med bioshock.

Flott grafikk - er dette noe nytt? Nei

Flott lyd - det er mer spennende spør du meg

God fysikk motor - det hjelper ja, men helt siden half life 2 så er en blitt en smule vandt til det

Gameplayet - vet ikke

Kinestetikk - å plukke opp ting og kaste det på folk eller heller ikke noe stor begivenhet.

 

Eneste jeg syns virker spennende bort i fra lydbildet og historien, er det at man kan fryse folk til is og deretter knuse dem med et brekkhjern.

 

Men hva vet jeg, det er sikkert et utrolig bra spill.

Lenke til kommentar
Det var faktisk ganske kjedelig. Har man spilt mange singelplayer-FPS fra før av, innser man at ingenting forandrer seg. Alltid det samme: Man går rundt og trykker på knapper og skyter, og bytter våpen. Siden Return to Castle Wolfenstein er det i grunnen ingen slike spill som har imponert meg. Så nå gleder jeg meg til Unreal Tournament 3 i stedet.

9328059[/snapback]

 

Hehe, ja for Unreal Tournament 3 er anderledes.... ;) Der er det bare skyt skyt skyt og no brains.

Lenke til kommentar
Det var faktisk ganske kjedelig. Har man spilt mange singelplayer-FPS fra før av, innser man at ingenting forandrer seg. Alltid det samme: Man går rundt og trykker på knapper og skyter, og bytter våpen. Siden Return to Castle Wolfenstein er det i grunnen ingen slike spill som har imponert meg. Så nå gleder jeg meg til Unreal Tournament 3 i stedet.

9328059[/snapback]

 

Hehe, ja for Unreal Tournament 3 er anderledes.... ;) Der er det bare skyt skyt skyt og no brains.

9328100[/snapback]

 

UT er jo et multiplayer spill. Der handler det om aim, movement, timing og fart. Det gjelder litt andre regler for multiplayer spill.

Selv spiller jeg UT 99 en god del, og det er ikke for grafikk, fysikk, lyd eller noen sånne fancy greier. Det er pågrunn av hvor godt balansert spillet er.

Lenke til kommentar

Historien var dårlig. Personen vi styrer stiller ikke mange spørsmål, kanskje han burde være litt mer kritisk?

At det kom til å være si-ficiton preg. med hensyn til "magi" og crazy-"people", det visste vi.

Ble skuffet over hvordan vannet virker, det kommer inn alle veier, men samles ikke opp noenplass. (give flood!)

Hva angår grafikk, så synes jeg det er "overrated". Kjører på "full guff" her. Måten vannet bølger, når man ser ut av vinduene under vann, er jo bare teit. Det er vel bare en dårlig måte å "skjule" kvaliteten på texturene/bildene utforbi?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Det var faktisk ganske kjedelig. Har man spilt mange singelplayer-FPS fra før av, innser man at ingenting forandrer seg. Alltid det samme: Man går rundt og trykker på knapper og skyter, og bytter våpen. Siden Return to Castle Wolfenstein er det i grunnen ingen slike spill som har imponert meg. Så nå gleder jeg meg til Unreal Tournament 3 i stedet.

9328059[/snapback]

 

Hehe, ja for Unreal Tournament 3 er anderledes.... ;) Der er det bare skyt skyt skyt og no brains.

9328100[/snapback]

 

Du har vel litt rett der :)

 

Men alt blir jo så mye mer varierende og spennende når man spiller mot et annet menneske. De har ennå ikke klart å bøte på denne forskjellen, synes jeg.

 

Jeg vet ikke hva de gjør galt i singelplayerspill, men jeg tror det kan ha å gjøre med den krevende grafikken. Man må begrense seg til relativt små miljøer... Og om det er zombier, roboter eller psykotiske småjenter som kommer for å drepe deg, er egentlig irrelevant. Det er ikke gøy lenger.

 

Noe må forandres, og jeg tror løsningen ligger i større, mer åpne og varierte spill.

Lenke til kommentar
Historien var dårlig. Personen vi styrer stiller ikke mange spørsmål, kanskje han burde være litt mer kritisk?

 

At det kom til å være si-ficiton preg. med hensyn til "magi" og crazy-"people", det visste vi.

 

Ble skuffet over hvordan vannet virker, det kommer inn alle veier, men samles ikke opp noenplass. (give flood!)

 

Hva angår grafikk, så synes jeg det er "overrated". Kjører på "full guff" her. Måten vannet bølger, når man ser ut av vinduene under vann, er jo bare teit. Det er vel bare en dårlig måte å "skjule" kvaliteten på texturene/bildene utforbi?

9328159[/snapback]

 

:no:

 

Det å si at historien i BioShock er dårlig på bakgrunn av hva du har sett i demoen er akkurat hva denne bransjen trenger i kampen mot hjernedøde og lite utfordrende spill.

 

Jeg skal ikke skryte på meg å ha spilt gjennom hele spillet ennå, men å si at historien er dårlig og henvise til "magi" og crazy-"people" som en fellesbetegnelse for dette spillet, vitner om liten forståelse for god historieformidling og godt gjennomtenkte spill. Jeg priser meg i alle fall lykkelig for at det fremdeles finnes personer som Ken Levine i denne bransjen, slik at jeg får delta i en opplevelse, ikke bare spille et traust spill.

Lenke til kommentar
Det var faktisk ganske kjedelig. Har man spilt mange singelplayer-FPS fra før av, innser man at ingenting forandrer seg. Alltid det samme: Man går rundt og trykker på knapper og skyter, og bytter våpen. Siden Return to Castle Wolfenstein er det i grunnen ingen slike spill som har imponert meg. Så nå gleder jeg meg til Unreal Tournament 3 i stedet.

9328059[/snapback]

 

Da er vi to. Det skal nevnes at jeg ikke prøvd bioshock enda (kommer til å gjøre det de kommende dagene).

Det er nesten umulig å føye noe nytt til den sjangeren, alt er prøvd før. Eneste historien som forandrer seg fra spill til spill. Og jeg gleder meg til Bioshock sin historie, den virker utrolig spennende.

 

Men la oss se, hva er det som er så bra med bioshock.

Flott grafikk - er dette noe nytt? Nei

Flott lyd - det er mer spennende spør du meg

God fysikk motor - det hjelper ja, men helt siden half life 2 så er en blitt en smule vandt til det

Gameplayet - vet ikke

Kinestetikk - å plukke opp ting og kaste det på folk eller heller ikke noe stor begivenhet.

 

Eneste jeg syns virker spennende bort i fra lydbildet og historien, er det at man kan fryse folk til is og deretter knuse dem med et brekkhjern.

 

Men hva vet jeg, det er sikkert et utrolig bra spill.

9328097[/snapback]

 

Da er vi 3 for jeg ble heller ikke imponert. Gameplayet har faktisk ingenting nytt. FPS er kult når du har spill som CS og Unreal hvor det er 100% deathmatch. Men til eventyrspill blir det at man irriterer seg over hvor lineært det blir.

Blitt mer og mer fan av tredjeperson egentlig nå, bare se kor kult Lost Planet, R6: Vegas er. Er så mye mer involverende og artig.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...