Gå til innhold

Canon EOS 40D og 1Ds Mark III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må gi en aldri så liten korreksjon her:

 

"DigicIII bildeprosessor, samme som Canon EOS 400D og Canon PowerShot G7. Ingen overraskelse der, med andre ord."

 

Canon EOS 400D er utstyrt med en DigicII (versjon II, som i 2, ikke versjon III, som i 3). EOS 1D mkIII, derimot, er utstyrt med doble DigicIII-prosessorer.

 

Keep up the good work, mate. ;)

 

-MightyTwin.

Lenke til kommentar

Fra Amazon.com:

 

"Recognizing the often rigorous shooting conditions encountered by professional and advanced amateur photographers, Canon design engineers made the EOS 40D SLR's magnesium alloy exterior even more ruggedly dependable than its predecessors with upgraded dust- and weather-resistant construction, particularly around the camera's connection ports, battery compartment, and single-slot compact flash (CF) memory card door."

 

Hvor støv og værtett kameraet er kan diskuteres, men sannsinligvis på samme nivå som Nikon D200.

Lenke til kommentar
Du har selvsagt helt rett. Jeg har oppdatert artikkelen nå, og også nevnt LiveView, som jeg av en eller annen grunn klarte å hoppe over i farten.

Ragamuffin påpekte også at vær- og støv-tetning var forbedret. Det betyr muligens også at det faktisk blir en slags vær- og støv-tetning...

 

Som det står i avsnittet om 'Enhanced durability':

Canon design engineers made the EOS 40D SLR's magnesium alloy exterior even more ruggedly dependable than its predecessors with upgraded dust- and weather-resistant construction, particularly around the camera's connection ports, battery compartment, and single-slot compact flash (CF) memory card door.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Spennende, men dog ingen store overraskelser. 3" skjerm er som forventet, støvfjerning er også som forventet, Live View ser ut til å bli standard på alle nye Canon modeller fremover(muligens ikke på de rimligste modellene). ~10MP er som forventet selv om det har vært litt spekulasjoner om 40D kom til å ha 12MP. Jeg er glad de begrenset seg til 10MP. Et av spørsmålene jeg stiller meg er om 40D har samme sensor som 400D eller om det er gjort forbedringer med sensoren. Det står lite om støyegenskapende, om de er forbedret.

 

For min del synes jeg forbedret konstruksjon, støv- og værtetning i huset er mest interessant. Lavere strømforbruk og dermed flere bilder per ladning er også gode nyheter. Jeg synes 30D er god på det området fra før og at det blir forbedret ytterligere er veldig bra. Vil forøvrig bemerke at jeg som regel får litt under 1000bilder per ladning med batteriet som fulgte med 30D. Bedre autofokus er nyheter som jeg tar godt i mot. Økt seriehastighet og buffer er jo også stas. Hva 14-bits AD vil føre med seg er vanskelig å si

 

Det er i hovedsak to ting jeg savner med den nye modellen; det er valgfri 3 eller 5-trinns autobracketing, 30D har kun 3-trinn og jeg har savnet 5-trinn. En custom function knapp er også noe jeg savner med dagens modell, fjern heller den ubrukelige direct print knappen. Det står ingenting om slike forbedring er gjort på 40D så man må nok vente til lansering før man får vite om slike forbedringer er gjort eller ei. Jeg håper virkelig de ikke har utelatt det.

 

For min del vil jeg sannsynligvis ikke kjøpe 40D i det hele tatt, en ny modell vil ikke gjøre meg til en bedre fotograf. Jeg velger derfor å leve lykkelig med mitt nåværende hus. Jeg tipper også at det vli bli mulig å plukke opp billige 30D hus på bruktmarkedet utover høsten, en god mulighet for mange som enten vil oppgradere fra 350D eller 400D eller rett og slett ønsker seg et godt hus.

Endret av Gunderz
Lenke til kommentar
Ja Canon har lansert et Kit-objektiv med IS - håper at kvaliteten er bedre enn den gamle...

Ja, det kan jo være et greit "nestevalg" for 350D og 400D-eiere med den gamle utgaven, regner med at den ikke blir vesentlig mye dyrere (i retail-salg i hvert fall). Ellers var jo også 55-250IS et interessant objektiv!
Lenke til kommentar
Ja Canon har lansert et Kit-objektiv med IS - håper at kvaliteten er bedre enn den gamle...

Ja, det kan jo være et greit "nestevalg" for 350D og 400D-eiere med den gamle utgaven, regner med at den ikke blir vesentlig mye dyrere (i retail-salg i hvert fall). Ellers var jo også 55-250IS et interessant objektiv!

9319940[/snapback]

Jeg håper de har fikset et par av de vesentligste manglene i den gamle 55-200mm!

 

Tom

Lenke til kommentar
Må gi en aldri så liten korreksjon her:

 

"DigicIII bildeprosessor, samme som Canon EOS 400D og Canon PowerShot G7. Ingen overraskelse der, med andre ord."

 

Canon EOS 400D er utstyrt med en DigicII (versjon II, som i 2, ikke versjon III, som i 3). EOS 1D mkIII, derimot, er utstyrt med doble DigicIII-prosessorer.

 

Keep up the good work, mate. ;)

 

-MightyTwin.

9313836[/snapback]

 

Til og med Powershot 570 IS som jeg kjøpte til min datter i helgen hadde Digit III prosessoren :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...