Gå til innhold

Her er de mest populære mobilene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
amobil.no:

"Telefonen har ellers et to megapikslers kamera som tar bilder i oppløsninger inntil to megapiksler. 3G er også på plass, slik at du kan surfe mens du er på farten."

 

Måtte bare påpeke det. De fleste som i det hele tatt bryr seg om antall megapiksler på et kamera, vet sikkert at kameraet tar bilder i oppgitt antall megapiksler, og at megapiksel ikke er størrelsen på kameraet eller noe annet tull.

 

Skjerpings!

 

(Jeg skrev denne posten fordi du(/dere) er en journalist, så begynn å skrive som en!)

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Måtte bare påpeke det. De fleste som i det hele tatt bryr seg om antall megapiksler på et kamera, vet sikkert at kameraet tar bilder i oppgitt antall megapiksler, og at megapiksel ikke er størrelsen på kameraet eller noe annet tull.

 

Skjerpings!

 

(Jeg skrev denne posten fordi du(/dere) er en journalist, så begynn å skrive som en!)

9298583[/snapback]

 

Det er en forskjell mellom teknisk språk og "street language". For eksempel "Just Google it" er jo teknisk feil da Google ikke er et ord. Men det har blitt et ord på gata.

 

Så jeg tror ikke journalisten skrev noe feil. De aller fleste skjönner hva 2 megapixel kamera betyr. Og "Hvor stort er kameraet?" vil ofte gi deg "2 megapixels" som svar.

 

Det er slik språk utvides gjennom tid :)

 

Nå skal jeg leke med mitt 5 megapixel store N95 kamera :)

Lenke til kommentar

Måtte bare påpeke det. De fleste som i det hele tatt bryr seg om antall megapiksler på et kamera, vet sikkert at kameraet tar bilder i oppgitt antall megapiksler, og at megapiksel ikke er størrelsen på kameraet eller noe annet tull.

 

Skjerpings!

 

(Jeg skrev denne posten fordi du(/dere) er en journalist, så begynn å skrive som en!)

9298583[/snapback]

 

Det er en forskjell mellom teknisk språk og "street language". For eksempel "Just Google it" er jo teknisk feil da Google ikke er et ord. Men det har blitt et ord på gata.

 

Så jeg tror ikke journalisten skrev noe feil. De aller fleste skjönner hva 2 megapixel kamera betyr. Og "Hvor stort er kameraet?" vil ofte gi deg "2 megapixels" som svar.

 

Det er slik språk utvides gjennom tid :)

 

Nå skal jeg leke med mitt 5 megapixel store N95 kamera :)

9299223[/snapback]

 

Det var vel gjerne det faktum at det blir skrevet dobbelt opp conflict reagerer på. Det korrekte ville vel være noe ala:

 

"Telefonen har ellers et kamera som tar bilder i oppløsninger på inntil 2 megapiksler"

Eller

"Telefonen har ellers et 2 megapiksel kamera"

 

I artikkelen er jo begge disse setningene lagt sammen, slik at det blir litt smør på flesk.

Lenke til kommentar

Det blir liksom litt agurkaktig når enkle fakta på død og liv skal utbroderes med masse tekst. Spesielt ser det rart ut når denne teksten i tillegg er dårlig skrevet.

 

Nå er vel ikke amobil noe verre enn andre. VG og Dagbladet er ikke akkurat god lesning de heller, og for ikke å snakke om enkelte lokalaviser, hvor en litt bedre elev på videregående faktisk kunne ha skrevet bedre, mye bedre.

Lenke til kommentar

Måtte bare påpeke det. De fleste som i det hele tatt bryr seg om antall megapiksler på et kamera, vet sikkert at kameraet tar bilder i oppgitt antall megapiksler, og at megapiksel ikke er størrelsen på kameraet eller noe annet tull.

 

Skjerpings!

 

(Jeg skrev denne posten fordi du(/dere) er en journalist, så begynn å skrive som en!)

9298583[/snapback]

 

Det er en forskjell mellom teknisk språk og "street language". For eksempel "Just Google it" er jo teknisk feil da Google ikke er et ord. Men det har blitt et ord på gata.

 

Så jeg tror ikke journalisten skrev noe feil. De aller fleste skjönner hva 2 megapixel kamera betyr. Og "Hvor stort er kameraet?" vil ofte gi deg "2 megapixels" som svar.

 

Det er slik språk utvides gjennom tid :)

 

Nå skal jeg leke med mitt 5 megapixel store N95 kamera :)

9299223[/snapback]

 

Det var vel gjerne det faktum at det blir skrevet dobbelt opp conflict reagerer på. Det korrekte ville vel være noe ala:

 

"Telefonen har ellers et kamera som tar bilder i oppløsninger på inntil 2 megapiksler"

Eller

"Telefonen har ellers et 2 megapiksel kamera"

 

I artikkelen er jo begge disse setningene lagt sammen, slik at det blir litt smør på flesk.

9299854[/snapback]

 

My thoughts exactly!=)

 

Jeg legger også her til det med ordboken. Som sagt i tråden "hjelp oss å lage bedre tester", skulle ordene blitt linka til en ordbok som går f.eks fra A-Å, der du kan lete opp ord. Altså står det "Telefonen har et to megapiksel kamera", linker ordet megapiksel til en ordbok der det står om megapiksler.

 

Dette er bedre for oss, og bedre for skribentene på amobil.

Endret av conflict
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...