Gå til innhold

- Dataroaming er ran på høylys dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig men det er ikke bare roamingpriserne som er ran. Jeg har Chess/Netcom og de tar 14:-/MB, en helt horribel pris hvis du f.eks bruker mobilen til å surfe litt både på WAP og vanlige websider. En vanlig side er fort på 1-2 MB.

Førr var det litt (!) enklere da mobilene ikke klarte vanlige HTML sider men nå idag så klarer de fleste det gott nok og da blir det fort penger.

 

Hvis du har f.eks Opera Mini blir det likevel fort penger av vanlige HTML sider.

 

Når det gjelder roaming så var jag i sommer i Spania. I ettertid fant jag ut at eg betalte 120:- (!!) per MB. Den var ikke morro den...

Lenke til kommentar

en annen sak er at det blir mer og mer vanlig med GPS-enheter som kan oppdateres i tilnærmet sanntid.

 

si at politiet må sperre en vei. da kan dem, om folk bruker mobilnetttilkoblet gps, i teorien sende ut en beskjed til disse enhetene og få trafikken rutet rundt på ett tidligere tidspunkt.

 

en alltid tilstedeværende nettforbindelse får flere og flere muligheter, både lokalt og globalt.

Lenke til kommentar
Bruker du datatrafikk i Norge er prisene forutsigbare, og du kan ha fastpris på abonnementet ditt om du vil. Bruker du datatrafikk i utlandet kan du derimot få deg en sjokkregning.

 

fra starten.

 

Bruker du datatrafikk i Norge er prisene forutsigbare, og du kan ha fastpris på abonnementet ditt om du vil. Bruker du datatrafikk i utlandet kan du derimot få deg en sjokkregning.

 

fra rett over "-ran på høylys dag" overskriften...

Lenke til kommentar

Jeg er jo ikke overrasket over at Telenor er uenig i regulering. De kommer med det sedvanlige våset om at det er bedre om operatørene samarbeider seg imellom. Det har vi sett eksempler på før. SAS og Braathens samarbeidet om pris for å holde prisene oppe, ikke gjøre det billigere å reise. Operatørene har som hovedmål å tjene så mye penger som mulig. De er ikke interessert i å samarbeide om å senke prisene. Historien viser at regulering av markedet er høyst nødvendig.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...