Gå til innhold

Hold mobilen din ung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første, som regel før telefonen går dunken har du skaffet deg en ny.

Skru av 3g... tja, viss man ikke har bruk for det ja... skru heller av blåtann!

 

ellers så har jeg en nesten 2 år gammel telefon som jeg nylig fikk spørsmål om jeg nettopp hadde kjøpt... den ser fortsjatt ny ut :p jeg har brukt den vanlig og flittig ^^

aldri brukt veske eller noen ting. Batteriet er like bra i dag som da jeg kjøpte den..

så har ennda ikke sjønt hvordan folk får telefonen til å se ekstremt brukt ut etter 3-4mnd...

Lenke til kommentar

Hehe, sånn veske dere har bilde av, har jeg også! Tenkte det kunne være praktisk når jeg har mobilen i veska sammen med andre ting. Men heretter skal jeg se opp for vesker med snøring! Både tråden og veska er i lær, fant jeg ut, så det er jo nesten umulig å snøre den opp og svare på anrop i tide. :p

Lenke til kommentar
Hehe, sånn veske dere har bilde av, har jeg også! Tenkte det kunne være praktisk når jeg har mobilen i veska sammen med andre ting. Men heretter skal jeg se opp for vesker med snøring! Både tråden og veska er i lær, fant jeg ut, så det er jo nesten umulig å snøre den opp og svare på anrop i tide. :p

9285447[/snapback]

mobilsvar :!:

Jeg kan desverre ikke ta telefonen akurat nå... du sjønner, det tar tid å få ut telefonen fra den dumme veska :p:tease:

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Det er ganske sant at mobilen tålte en smule mer enn nåtidens. Det er også litt rart at de telefonene som i dag skal være litt støtsikre og fuktsikre, og så holder de nesten ingenting. Men så lenge du oppbevarer den fra fukt og slikt, så har du til gjengjeld en mye mindre telefon enn en gammel. (Og mange flere teknologier.) :)

Lenke til kommentar

Hei Brian_N!

 

Vel,eg vil påstå at grunnen til at mobiler i dag virker til å tåle mindre enn på seint 80-talet tidlig 90-talet ikkje bare er pågrunn av meir avansert og følsom teknologi i mobiltelefonene.Eg vil også påstå at i mobiltelefon sin spede barndom hadde ikkje "alle" tilgang til ein mobiltelefon.Det var ikkje alle som hadde råd til dei.No er mobiltelefoner blitt mykje meir ei forbruksvare for folk flest.Og noko "alle" har.Dvs at fabrikkene "spyr" ut enormt med mobiltelefoner.Når antall mobiler øker,øker også feilprosent raten.Og eg meiner at mobiltelefoner i sin spede barndomen.Var bygd for å vare,og ikkje byttes ut etter eit år eller to.

Lenke til kommentar
For det første, som regel før telefonen går dunken har du skaffet deg en ny.

Skru av 3g... tja, viss man ikke har bruk for det ja... skru heller av blåtann!

 

ellers så har jeg en nesten 2 år gammel telefon som jeg nylig fikk spørsmål om jeg nettopp hadde kjøpt... den ser fortsjatt ny ut :p jeg har brukt den vanlig og flittig ^^

aldri brukt veske eller noen ting. Batteriet er like bra i dag som da jeg kjøpte den..

så har ennda ikke sjønt hvordan folk får telefonen til å se ekstremt brukt ut etter 3-4mnd...

9284948[/snapback]

Jo, det skal jeg si deg. Ta med deg telefonen ut på en byggeplass. Min se w810i ser ut som om den har stått opp fra de dødes mobilgrav. Jeg har den med meg i tørt, vått, skittent og støvfult miljø. Den funker som bare det, bortsett fra litt dårlig lyd etteer den gang den falt ned i betongen.<--våt betong

Endret av regga
Lenke til kommentar
Hei Brian_N!

 

Vel,eg vil påstå at grunnen til at mobiler i dag virker til å tåle mindre enn på seint 80-talet tidlig 90-talet ikkje bare er pågrunn av meir avansert og følsom teknologi i mobiltelefonene.Eg vil også påstå at i mobiltelefon sin spede barndom hadde ikkje "alle" tilgang til ein mobiltelefon.Det var ikkje alle som hadde råd til dei.No er mobiltelefoner blitt mykje meir ei forbruksvare for folk flest.Og noko "alle" har.Dvs at fabrikkene "spyr" ut enormt med mobiltelefoner.Når antall mobiler øker,øker også feilprosent raten.Og eg meiner at mobiltelefoner i sin spede barndomen.Var bygd for å vare,og ikkje byttes ut etter eit år eller to.

9306676[/snapback]

 

Selvfølgelig, dette er også en faktor. Med dagens tidspress og masseproduskjon så må det bare gå galt på noen enheter.

Lenke til kommentar

Hovedårsaken til at mobiler tåler mindre i dag er vell nettopp det at de er mindre og mer avanserte. Det vil i praksis si at elektronikken sitter mye "tettere" enn før. F. eks. at avstanden mellom komponenter, ledere, mm. er mye mindre på kretskortene, i tillegg til at selve komponentene og lederene er mindre. Dette gjør selve elektronikken mer utsatt for slagskader, støtskader og vannskader.

Hvor mye mindre er det som skal til for å få en kortsluttning på en avstand på 0,001mm vs 0,1mm f.eks.

En annen ting er dette at man har puttet mye mer teknologi inn, og dermed er det mange flere ting som kan gå i stykker. I gamle dager bestod en mobil i grove trekk av prosessor, minne og GSM-modem. I dag består en mobil i grove trekk av prosessor, minnne, GSM-modem, kamera, kamerachip, bluetoothchip, wlanchip,radiochip,gpschip,mm. Med andre ord er det rett og slett mange flere komponenter som har mulighet for å gå i stykker nå sammenlignet med før.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...