Gå til innhold

StarOffice tilgjengelig gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vatrikk: Det stemmer det som står i artikkelen. OpenOffice er basert på Suns StarOffice. Det er til og med spor av det i form av katalognavn der OpenOffice er innstallert. Eks:

 

D:\Programfiler\OpenOffice.org 2.2\share\config\soffice.cfg\modules\swriter

 

Det står mer om OpenOffice sitt opphav her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Openoffice#History

http://en.wikipedia.org/wiki/StarOffice

Lenke til kommentar

Nei. Det går ikke. Kom inn på den samme siden som jeg kom inn på når jeg trykka på linken fra artikkelen. Får ikke noen kryss av greier og sånn der nei. Kan det ha noe med at jeg kjører Windows 2000 og Firefox akkurat nå? Kan jo boote XP senere i kveld/dag, men det er no rart da.

Lenke til kommentar
Hvordan er StarOffice i forhold til OpenOffice nå for tida?

(Det er mange år siden jeg har hatt StarOffice på maskina)

9268460[/snapback]

Etter å ha forsøkte dem begge nå(kort) så ser de svært like ut, men StarOffice skal ha mer "templates, extra clip art, fonts". Dette er ikke så viktig siden det finnes en rekke sider hvor man kan laste ned til man blir blå - både lovlig og gratis. Og nå kan man jo bare kopiere over det man måtte mangle. Man kan også betale for support for StarOffice. Google sin StarOffice har forøvrig Google sin søkemotor i seg(noe jeg liker dårlig). Ville heller valgt OpenOffice.

 

Men flott at Google gir denne ut, det kan kanskje være med på å ytterligere spre bruken av odt formatet(som er blitt ISO standard i motsetning til ms sitt format, og det gleder meg at Google aktivt forsøker å ta marked fra det overprisede lockin programmet ms office.

Lenke til kommentar
Etter å ha forsøkte dem begge nå(kort) så ser de svært like ut, men StarOffice skal ha mer "templates, extra clip art, fonts".
Det er en del andre forskjeller også. T.eks. har StarOffice en lisensiert ordliste på støttede språk og ikke 'community-ordlistene' som OOo bruker. StarOffice inneholder også en del business-funksjonalitet som skal gjøre programmet lettere å håndtere og gå over til i kontormiljøer (makrokonvertering, dokumentanalyse, fjernkonfigurasjon, osv).

 

Edit:

 

Forøvrig:

If you are a student, researcher, staff, or faculty member you can download StarOffice 8 for free from Sun's Software Download Center.
Her. Endret av qwert
Lenke til kommentar

Det gikk fint å laste ned StarOffice fra linken i artikkelen når jeg brukte XP og Firefox. Gikk visst dårlig å bruke Windows 2000 og Firefox, jeg tror begge to har samme addons versjoner til Firefox og samme Firefox versjon.

Rart det der. Jaja sitter no med StarOffice 8 inne her nå. Skriver faktisk på det akkurat nå og det ser helt likt ut som OpenOffice i mine øyne bortsett fra de Google greiene som er med StarOffice da. Når jeg skal starte OpenOffice så skriver jeg Soffice i Run kommandoboksen så kommer det opp. Når jeg nå skriver Soffice så kommer jeg inni Staroffice. Jaja. kan være at jeg avinstallerer StarOffice og bruker OpenOffice istede. Blir ikke nå iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...