Gå til innhold

Apple pusser opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg sa i iMac tråden, så håper jeg at de lanserer en ny utgave med Santa Rosa, før Leopard komemr(dette gjelder forsåvidt også for MacBook) Skjermkortet er for svakt, og med Leopards fokus på effekter(Cover Flow, quick look, tranparenter osv.), så blir nok en GMA 950 for svak. GMA X3100 er sikkert ideelt for en slik maskin(tenkte å kjøpe en Mac mini for å bruke som en HTPC, men de må opp på Santa Rosa, før at den blir interessant for meg)

 

EDIT: Ser for meg en 2 GHz Santa Rosa Mac mini med 2GB RAM, 802.11n nettverk og trådløst tastatur og mus. Det er HTPC'en jeg vil ha!

Endret av Laxaa
Lenke til kommentar

Det går hvertfall an å legge inn WinCP på den med BootCamp, og muligens Linux også - I don't know.. :)

 

Kunne tenke meg en ny design på mini'en også jeg, som passer den nye iMac'en i alu og svart..! *drawl*

 

EDIT: WinCP skulle vel være XP men jeg lar det bare stå.. ;)

Endret av stormx
Lenke til kommentar
Er det mulig å legge inn WinXP/Linux på denne boksen?

Er skjermutgangen god nok for HDTV 720P ?

9233014[/snapback]

Ja, du kan innstallere hva en du vil på alle macer.

 

Skjermutgangen DVI-utgang som støtter inntill 1900x1000 (ca), og grafikkorte skal så vidt jeg vet være godt nok til å se HD-video så det bør funke (selv om det ikke er noen Blueray/HD-DVD leser).

Lenke til kommentar

Det er sant, men jeg tror ikke at Apple vil komme med et HD drev før til neste år(der de antakeligvis kommer til å starte med MacPro) Det jeg vil bruke en mulig Santa Rosa Mac Mini til, er streaming av HD materiale til TV'en via f.eks en filserver. X3100 brikkene støtter jo hardware-akselerasjon av HD materiale(se Wikipedia for mer info) Man kan jo kjøpe en Apple TV, men den er jo alt for begrenset når det gjelder filformater(uten modifisering) Hvis ikke Apple oppgraderer Mac mini til Santa Rosa i løpet av året, så kommer jeg heller til å se på muligheten med å bygge meg en HTPC selv.

Lenke til kommentar

Å kjøre HD i OSX tror jeg nok ikke er noe problem.

Til sammenlikning kjører dama mi sin iMac med Core Duo 1,83 og Ati X1600 glatt 2 stk 720P filmer - mens jeg bruker exposé i slow motion..

 

Hvis et X1600 kort kan gjøre det bør jo et GMA950 greie en film hvertfall tror jeg..?

Lenke til kommentar
Å kjøre HD i OSX tror jeg nok ikke er noe problem.

Til sammenlikning kjører dama mi sin iMac med Core Duo 1,83 og Ati X1600 glatt 2 stk 720P filmer - mens jeg bruker exposé i slow motion..

 

Hvis et X1600 kort kan gjøre det bør jo et GMA950 greie en film hvertfall tror jeg..?

9233240[/snapback]

 

720p-filmer går fint meg integrert skjermkort. 1080p går ikke like bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...