Gå til innhold

Omtale av Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, forsåvidt enig med omtalen, men syns kanskje den var litt streng. Forstår jo at det trekkes paralleler mellom konsoll og PC-versjonen, men syns likevel det ikke blir helt rettferdig. Tilfellet var det samme med GRAW1, konsoll og PC-utgavene var vidt forskjellige. Når jeg kjøpte GRAW2 til PC forventet jeg ikke et action spill, men heller en taktisk simulator, noe jeg føler at jeg får i aller høyeste grad. Greit nok at AI-en er stokk dum, det fortjener spillet stort trekk for. Men syns det likevel burde få en høyere karakter, spillet flyter fint og ser absolutt bra ut (skjønner ikke at omtalen sier det er dårlig grafikkoptimalisering), i tillegg har det herlig balistikkfysikk, og generell fysikk ellers.

 

Testet forøvrig PS3-demoen, og må si meg overrasket over at det var samme spill, følte det som to vidt forskjellige. Det sagt, kommer det en PS3 omtale også?

Endret av Stikko
Lenke til kommentar
Hmm, forsåvidt enig med omtalen, men syns kanskje den var litt streng.  Forstår jo at det trekkes paralleler mellom konsoll og PC-versjonen, men syns likevel det ikke blir helt rettferdig.  Tilfellet var det samme med GRAW1, konsoll og PC-utgavene var vidt forskjellige.  Når jeg kjøpte GRAW2 til PC forventet jeg ikke et action spill, men heller en taktisk simulator, noe jeg føler at jeg får i aller høyeste grad.  Greit nok at AI-en er stokk dum, det fortjener spillet stort trekk for.  Men syns det likevel burde få en høyere karakter, spillet flyter fint og ser absolutt bra ut (skjønner ikke at omtalen sier det er dårlig grafikkoptimalisering), i tillegg har det herlig balistikkfysikk, og generell fysikk ellers. 

 

Testet forøvrig PS3-demoen, og må si meg overrasket over at det var samme spill, følte det som to vidt forskjellige.  Det sagt, kommer det en PS3 omtale også?

9232680[/snapback]

 

Det er greit at du synes jeg er streng, men jeg er veldig var for det som vi på godt norsk kaller complacency, og jeg er ikke noe fan av å premiere utviklere som later til å hvile på laubærene. Sjangeren er oversvømt, og jeg føler at GRAW 2 mangler "oomph"-faktoren som skal få meg til å komme tilbake for å spille mer :)

 

Jeg planlegger også å teste PS3-versjonen, så den burde nok være klar i tiden rundt lansering.

 

FPS blir alltid bedre på PC enn på konsoll. Det å si noe annet blir rett og slett for dumt. Ene og alene pga. muskontroll istedenfor håndkontroll.

9232850[/snapback]

 

Det er alltid de som mener så. Jeg skal være enig i at skytespill i et overordnet perspektiv er bedre å spille på PC, og at de beste førstepersonsskyterne foreligger på den plattformen. GRAW 2, derimot, er morsommere som tredjepersons skytespill.

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar
Skjønner hva du mener EmmJay, men syns likevel at spillet hadde fortjent 7/10.  Nuvel, vi kan vel satse på at Grin & Co leser omtalen og kommer tilbake knallsterkt med 3'ern.

9234158[/snapback]

Som da får den fengende tittelen Tom Clancys Ghost Recon: Advanced Warfighter Extrem Edition 3.0 :wee:

Lenke til kommentar

Jeg hadde masse problemer med dette spillet. En hel rekke bugs som at lyden på videoen oppe i høyre hjørne fallt ut når noen snakket til deg, og hyppig crash bug som gjorde spillet nesten uspillbart. Dette skjedde på senere brett, og spessielt siste hvor det var langt mellom autosaves. Dine lagkammerater kan du ikke stole på, og du kan ikke engang stole på at de passer på seg selv. For eksempel kan de sette seg fast mellom en bil og en betongvegg, slik at du må løpe bort til dem og "dytte" dem ut. En annen gang gikk det ikke å styre tropper og tanks jeg hadde kommando over. Men jeg synes også at det ser bra ut visuelt og at det har god fysikk.

 

Jeg har spillt både med og uten patch, får masse feil uansett.

Lenke til kommentar
Omtaler har tydeligvis ikke spilt orginale Ghost Recon serien.

 

Utrolig synd at ubi har klart å herpe både rainbow six og ghost recon med konsoll pisset :(

9236559[/snapback]

 

Hva? Rainbow six var jo virkelig fantastisk! Et av de gøyeste skytespillene jeg noen gang har spillt på pc, single player og multi.

Lenke til kommentar
FPS blir alltid bedre på PC enn på konsoll. Det å si noe annet blir rett og slett for dumt. Ene og alene pga. muskontroll istedenfor håndkontroll.

9232850[/snapback]

 

Men i dette tilfellet så er det tydeligvis omvendt i følge anmelder.

9232923[/snapback]

 

Noe som er resultat av dårlig porting?

Lenke til kommentar
,08/08-2007 : 22:32]Omtaler har tydeligvis ikke spilt orginale Ghost Recon serien.

 

Utrolig synd at ubi har klart å herpe både rainbow six og ghost recon med konsoll pisset :(

9236559[/snapback]

 

Hva? Rainbow six var jo virkelig fantastisk! Et av de gøyeste skytespillene jeg noen gang har spillt på pc, single player og multi.

9236671[/snapback]

 

Ja og nei. Rainbow six er et flott skytespill, men blottet for alt som gjorde forgjengere populær, nemlig planlegging, strategi og taktikk. Det gjelder også for Ghost Recon serien, da de første spillene krevde mye planlegging og taktikk for at man skulle lykkes. Derfor sliter jeg litt med å forstå hvordan anmelder kan trekke spillet for mangel på tempo, da det faktisk vender tilbake til røttene og legger mer vekt på taktisk og strategisk planlegging, med mindre vekt på ren action.

Lenke til kommentar

Jeg forstår det om.

 

1. han ikke har spillt Ghost REcon 1, eller har spillt det og ikke likte stilen

2. han likte x360 versjonen, som utifra det jeg kan forstå er ett helt "annet spill" utenom i navn og kanskje grafikk? Utifra det jeg leste er det åpenbart at han dømmer PC versjonen nedenom fordi han spillte og likte x360 versjonen først.

Lenke til kommentar

Eg er komen til 3. oppdrag og der begynner det å gå dårleg på pc'n min (7800GTX, prosessoren er nok flaskehalsen).

 

Synst dei oppdraga eg har spelt var gode, men det er ein del ting som trekkjer ned:

 

-Achievement poeng er helt bak mål, teammate trenger kun å drepe 2-3 fiendar (i begynnelsen av mappet, så kan ein gå aleine resten av mappet) for at du skal få "leader" status. osv. Altfor unøyaktig system, blir nesten som med S.W.A.T.

Å prøve å få 100% uten eit visst system er nesten håplaust, i allefall ikkje moro.

 

-Uaktsame, lite nøyaktige teammates, bruker 5-6 skudd (burst) på ein fyr i recon mode.

 

-for dårlig AI til å vere ein fullblods taktikkskytter.

 

+godt med M4 og mulighet for silencer og scope.

 

+CrossCom (!?) funka veldig bra.

 

 

Det var det eg kom på no. Har bestilt meg Ghost Recon 1 (det føste) på nytt no, pga eg ikkje finn det gamle igjen (expansions osv). Det skal flyte bra på pc'n min no, gjor ikkje det på den forrige :love:

Lenke til kommentar
Ja og nei.  Rainbow six er et flott skytespill, men blottet for alt som gjorde forgjengere populær, nemlig planlegging, strategi og taktikk.  Det gjelder også for Ghost Recon serien, da de første spillene krevde mye planlegging og taktikk for at man skulle lykkes.  Derfor sliter jeg litt med å forstå hvordan anmelder kan trekke spillet for mangel på tempo, da det faktisk vender tilbake til røttene og legger mer vekt på taktisk og strategisk planlegging, med mindre vekt på ren action.

9236929[/snapback]

 

Som jeg skulle sagt det selv! Ikke at det er mangel på action i de gamle R6 / GR spillene, men det er litt mer tenking og mindre rambo style.

 

Hørte no rykter om folk som lager nytt "raven shield", gamle red storm folk som hadde sluttet elns.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...